Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ubytek płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Źle się dzieje w państwie duńskim koledzy :(  W zimę wspominałem o problemie ogrzewania, gdy musiałem dolać płyn do układu, teraz sytuacja się powtórzyła. Urlopuję nad morzem i w trasie w korku temperatura w górę na wskaźniku, mówię sobie, zobaczę jak ze stanem płynu no odkręcam i pusto, dolałem 2l wody destylowanej i później dokupiłem w ASO litr płynu. Zamówiłem na Allegro takie cudo na początek diagnozy: https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-25-testow-7525880321?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications-buyercart&snapshot=MjAyMC0wNi0xNVQyMTo0OTozMS43NzRaO2J1eWVyOzM2ZGUxNDg4YTY2YjQ3YzJlNTQ1YTM5NzhhYjFkMmUxN2E5MmYyMjllNjRkY2M4OTQ2OTdkZjI1ZTE4YzgzZDc%3D  Aniewa, Andrzej i reszta starej wiary pomożecie? Krucze a było tak pięknie, zerowe spalanie, zerowe koszty ubezpieczeń, zero napraw. Myślałem, że tak z 1mln-1,5mln km ta renówka bez problemu zrobi... Uszczelka pod głowicą? Jeżeli tak to planować ją? Dawać całą na przegląd ewentualnie wymianę prowadnic, zaworów, uszczelniaczy itd.? Gdzie dobrze w Warszawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź może na początek gdzie może być wyciek. Jeśli poszłaby uszczelka pod głowicą to mialbyś olej w plynie a nie całkowity brak płynu. Do sprawdzenia chłodnica, czasem też pęka obudowa termostatu. Może chłodnica gdzieś na łączeniach puszcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Karol za post, ale to nie do końca tak jest, że płyn będzie w oleju albo olej w płynie. To są już ekstremalne przypadki. Spokojnie możemy sobie wyobrazić, ze niewielka jego ilość jest spalana  komorze cylindra. Jakichś ewidentnych wycieków nie ma, chyba że nagrzewnicą gdzieś. Końcówka rury wydechowej też normalna. Nie kopci na biało. Ciekawe czy ktoś już "przerobił" ten problem w 1.5dCi? W niedzielę lub poniedziałek przetestuję tym urządzeniem to dam znać co i jak a w między czasie może ktoś coś jeszcze dopisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro zapowietrzyło się w obwodzie ogrzewania, to trzeba wziąść pod uwagę również samą pompę płynu i wyciek na wałku napędowym 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jabrze, tak, to jest z zasady słuszny kierunek, jeszcze tam popatrzę, bo to musiałby być zwyczajny wyciek. Przy ok 320k km wymieniałem rozrząd z pompą wody (markowe części), więc jest to mało prawdopodobne. Teraz dobiegam 380k km to mniej niż 60k km Mało jak na pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam miałem podobny przypadek w Lagunie. Nowa pompa padła po 3 miesiącach, a jej reklamacja trwała dwa. Objawiało się coraz niższym stanem płynu w zbiorniczku dla zimnego silnika. Ubytek z każdej jazdy był podobny, czyli wyciekało podczas postoju do czasu ostygnięcia silnika, a widać gdzie nie było. Każdorazowy ubytek był aż ok. 50 ml. Nowa pompa była Renault Group.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszelkie dokładne oględziny nie wykazują wycieków, to wszystko wskazuje że;

Wszystko co wyleci przez małą dziurkę w chłodnicy, momentalnie wyparuje i nie zostawia śladu ;

   - dopiero po sprawdzeniu chłodnicy pod ciśnieniem jest możliwość wykazania nieszczelności.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kumple, no z tą pompą to taki totolotek, też ludzie szóstki trafiają przecież, ale dzięki jabrze. Andrzej i to brzmi ciekawie. To najpierw pójdzie ten test na CO2 w układzie a jak on nic nie wniesie, to ten ciśnieniowy. Możesz napisać o nim 2-3 zdania i jak masz, to jakiś filmik na youtube please?

Amatorszczyzna w moim wydaniu panowie, aż mi wstyd. Dziś rano odkręcam zbiorniczek i znowu widać, że płynu mniej patrzę, ale nic nie widać, wziąłem latarkę od roweru a pod termostatem (trochę bardziej do środka) w zagłębieniach na obudowie sprzęgła "baseny" z płynem. Na poniedziałek u mojego mechanika jestem umówiony to dam znać skąd to ciekło. Ucieszyłem się, że to jednak nie silnik, bo i to mało prawdopodobne faktycznie było.

 

Oto najprawdopodobniej winowajca, sam gada dziś namierzyłem, sprawdźcie u siebie czy macie taki problem, bo niestety na pewno macie :( Oryginał ok 120zł w ASO na Allegro są, ale też trzeba uważać, bo poprzecierane (patrz i powiększ drugi rysunek) np.: https://allegro.pl/oferta/megane-iii-1-5-dci-przewod-rura-waz-chlodnicy-wody-8196059274. Mnie udało się znaleźć dobry, po małym przebiegu za 20zł W poniedziałek wymiana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!