Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Luz na prawej półosi, uporczywe stukanie z prawego koła, czy to przeguby?


sskala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Pacjent megane 2 1.6 2004, Mam problem ze stukami w przednim prawy kole, słychać je na nierównościach jak np. tory tramwajowe, studzienki itp. niezależnie od prędkości. Wymieniłem już sworzeń wahacza (tuleje rok temu Lemfordera)  końcówke drążka, przekładnie kierowniczą, amortyzatory,  łożysko ze sprężyną, gumy stabilizatora, łączniki stabilizatorów, dalej stuka i puka. Kiedy podniosłem prawe przednie koło zauważyłem luz na półosi, czy u was też tak jest, czy przerabiał ktoś temat stukających przegubów? Wydaje mi sie że dźwiek dochodzi z zewnetrznego, link do usterki tu https://youtu.be/q1xCciN52jk .

Czy może to być pęknięta sprężyna przegubu wewnętrznego? Auto w pełnym zakresie predkości nie szarpie, nie trzesie, tylko te stuki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi, rozmawiałem ze znajomym który zwrócił mi uwagę na jeden fakt, jak podniosłem auto na lewarku zmieniło się położenie koła względem  skrzyni biegów - wtedy tak jak na filmiku jest duży luz i stukanie, kiedy natomiast auto stoi na 4 kołach tego luzu nie ma ale jak powstanie wstrząs koła (zasune kopniaka w oponę) to ewidentnie przez słyszę (ciężko to opisać) taki metaliczny grzechot, na drugim kole tak nie ma, jest cisza. Nagram i wrzucę później filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet przy takim podniesieniu nie ma luzu. Można wciśnąć oś, ale  sprężynuje. Sprawdzałeś jak wygląda podpora tej półosi. Ponadto w przegubie smar wysechł i jest do wymiany.

Właśnie kiedyś szukając delikatnych stuków i myśląc że to klocki wymieniłem smar przegubów zewnętrznych. W jabłuszkach go nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że sprężyny wymieniłem (niestety) na KYB i stoi wysoko jak koza, teraz między oponą a nadkolem jest jakieś 13 cm, z tyłu może z 7, auto poszło do góry więc półoś już nie jest tak mocno dociskana, sprężyna na wewnętrznym przegubie jest na tyle krótka/wyrobiona że nie dociska półosi do przegubu zewnętrznego. Jeżeli tak jest, to czy wymieniać całą półoś na używkę/nową , czy same przeguby (zewnętrzny i wewnętrzny) , bo samej sprężyny to chyba raczej nie kupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegubów jak dobrze pamiętam w nie wymienisz samych. Trzeba całość z półośką wymienić.

@sskalapopraw fazę auta z II na I, bo sam piszesz że masz z 2004r.

A nie stuka przypadkiem drążek stabilizatora na wyrobionych gumach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym obstawiał drążek (sam tak mam - gumy czekają na wymianę). Półoś, wg. mnie jest ok. Gdyby miała luz promieniowy to by stukało. Natomiast stuk może być od tego że jest już spory luz miedzyzebny na mechanizmie różnicowym. A jak do kompletu zużyta tylna poduszka to stuka aż nie miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szanowe Pany i Panewki - bardzo chciałęm wszystkim podziękować za zainteresowanie tematem i liczne podpowiedzi - problem okazał się tak prozaiczny że palę się ze wstydu... Po wymianie sprężyn dokręciłem całą kolumnę "na stole", zamontowałem i z każdym dniem stuki stawały się coraz głośniejsze - ponieważ sprężyna "się układała" i pod wpływem ciężaru auta tak docisnęła że zrobił się luz na kolumnie - po solidnym dokręceniu stuki ustały. Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!