Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety zmniejszeni przerwy na swiecy nic nie dalo :( jakies inne pomysly ? Jest tak jak wczesniej przejechalem dzisiaj 100 km i ani razu nie zgasl. Pozniej wracajac z pracy na odcinku 25 km 6 razy :) 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania, pkt. 5.6  :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, jerzy84 napisał:

przejechalem dzisiaj 100 km i ani razu nie zgasl.

Pozniej wracajac z pracy na odcinku 25 km 6 razy

Zalecam podstawowe czynności ;

    - wymienić filtr paliwa i powietrza,

    - zapewnić czystość i suchość świec i cewek,

    - pomierzyć podciśnienia w układzie dolotowym ;

         - na ciepłym silniku, na biegu jałowym powinno oscylować w granicach ; ok 28 do 36 kPa,

        -  ew. wymiana uszczelek kolektora ssącego,

   - przeczyścić przepustnicę, wymienić oringi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wymieniłem czujnik doładowania i nic po odpięciu wtyczki auto nie gaśnie a nawet silnik na wolnych obrotach chodzi równiej"

Po odpięciu wtyczki MapSensora silnik pracuje w stanie awaryjnym i nie korzysta z obwodu porównawczego położenia przepustnicy. W tym obwodzie można podejrzewać uszkodzenie często nie łączących przewodów że sterownikiem stąd moje wcześniejsze pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jerzy84 napisał:

Czy w tym aucie z tym silnikiem reguluję się zawory ? 

1/ Auto z silnikiem o mocy 95 KM ma hydrauliczne zawory ;

        - ale również one mogą nie pomóc gdy dochodzi do wypaleniu gniazd, zaworów;

               - na skutek nie prawidłowego strojenia instalacji LPG,

        -  jak długo masz gaz ? ( w km, czasowo ) i kiedy byłeś na regulacji?

2/ Sprawdzić ustawienie rozrządu ;

       - często przyczyną falowania obrotów na biegu jałowym jest przestawiony rozrząd o jeden ząb,

3/ Zalecam co jakiś czas dać mocno po garach na wysokich obrotach, ( przy dużym udziale jazdy miejskiej ) aby przeczyścić katalizator,

4/  Producenci sond lambda prognozują ich trwałość na około 150–200 tysięcy kilometrów przebiegu.

     a/  Interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut;

           -  zasilanych gazem LPG,

           -  z zużytym silnikiem o niskiej kompresji,

     b/  Sondy powinno się stosować ;

           - tylko nowe oryginalne, bo zamienniki głupieją i szybko padają,

           - można używać sondy używane, ale muszą być oryginały, nie zamienniki,

5/ Symptomami niewłaściwie działającej sondy lambda będzie ;

        1/  podwyższone zużycie paliwa,

        2/  spadek mocy silnika,

        3/  szarpanie, falowanie obrotów, gaśnięcie silnika.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jak udało ci się rozwiązać problem ? Bo mam u siebie to samo , auto po odłączeniu mapsensora chodzi dobrze . Z podłączonym drgania silnika na wolnym i przygasanie po wysprzeglaniu. Z tym że u mnie jeszcze przerywa jak jest zimny przez około 1km , i jak jest nagrzany po chwili postoju np. wracam z zakupów, po odpaleniu przez kilka sekund się dusi chodzi na jakieś 400 obrotów i po kilku sekundach pracuje normalnie . Wymienione wszystkie uszczelki kolektora , oringi przepustnicy, przepustnica wyczyszczona, świece, czujnik położenia wału, cewki sprawdzone . Generalnie fakt że po odłączeniu mapsensora chodzi dobrze świadczy raczej że problem jest z podciśnieniem ? Czy jest gdzieś może podobny wątek z jakimś rozwiązaniem bo przekopałem całe forum i w 90% tematy się urywają bez żadnego rozwiązania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!