Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, Andrzeju napisał:

 Czy jest gdzieś może podobny wątek z jakimś rozwiązaniem bo przekopałem całe forum

i w 90% tematy się urywają bez żadnego rozwiązania .

Przeczytaj zalecenia z 7 sierpnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Przeczytaj zalecenia z 7 sierpnia.

Hmm, no przeczytałem ten ostatni post i kilkanaście innych wątków ;), wezmę się teraz chyba za wymianę czujnika temperatury i mapsensora. A pierwszą sondę wymieniałem właśnie niedawno i nie przyniosło to zmian , druga stoi chyba na 0.7v ale to tak raczej powinno być . Przestawiony rozrząd raczej odrzucam bo wtedy nie chodził by dobrze po wypiciu map sensora , w sumie poza tymi czujnikami i dokładnym sprawdzeniu szczelności wiele chyba nie zostało. Ten pochłaniacz par paliwa jeszcze mnie niepokoi bo generalnie mam jeszcze taki problem ze ubywa mi benyzny podczas jazdy na gazie . Myślałem że tylko na wskaźniku bo podobno francuzy tak mają , ale zdjemowalem ostatnio klemy i dalej tyle samo wachy w baku . Możliwe że tamtędy wrzucą benzynę do kolektora ?, czy może wtryski coś puszczają podczas pracy na gazie . Można by go odłączyć i zaślepić żeby przetestować czy to tego wina ?

Edytowane przez Andrzeju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2020 o 19:38, Andrzeju napisał:

Z tym że u mnie jeszcze przerywa jak jest zimny przez około 1km , i jak jest nagrzany po chwili postoju np. wracam z zakupów,

po odpaleniu przez kilka sekund się dusi chodzi na jakieś 400 obrotów i po kilku sekundach pracuje normalnie .

Jest to megane 1ph2  -  a więc  ma  krokowca, który jest do przeczyszczenia i sprawdzenia, 

10 godzin temu, Andrzeju napisał:

A pierwszą sondę wymieniałem właśnie niedawno i nie przyniosło to zmian , druga stoi chyba na 0.7v ale to tak raczej powinno być .

Wykres  działania ;

    - sondy I  -   powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie   0,1 - 0,9 V,

   - sondy II  -   powinien oscylować ; pomiędzy  0,6 V  a  0,8 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2020 o 19:38, Andrzeju napisał:

Generalnie fakt że po odłączeniu mapsensora chodzi dobrze świadczy raczej że problem jest z podciśnieniem ?

 

Map sensor odłączony , to silnik chodzi wg;mapy,

Należy pomierzyć tzw podciśnienie w układzie dolotowym,

Były przepustnicę  tzw nie w pełni elektroniczne  w których były krokowce,

Z którego roku auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z 2002 , przepustnica jak w poście wyżej , teraz nie mam za bardzo jak, ale w najbliższym czasie podepnę się ddt żeby zobaczyć jaka wartość podciśnienia no i będę sprawdzał układ po kolei według twoich porad w innym wątku . Ale wydaje mi się że czujnik temperatury na pewno do wymiany. Bo na zimnym przerywa przez pierwszy kilometr a na rozgrzanym po postoju nie może wejść na obroty, przez 5 sekund kuleje.

A i jeszcze co do tego ubywania benzyny , to możliwe żeby tym przewodem od par paliwa podawało czy wtryski mogą puszczać? Szczególnie to widać jak robię trasę z 700km i mi opada o jedną kreskę na wskaźniku i tego paliwa serio nie ma .

Edytowane przez Andrzeju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2020 o 19:38, Andrzeju napisał:

Wymienione wszystkie uszczelki kolektora , oringi przepustnicy, przepustnica

wyczyszczona, świece, czujnik położenia wału, cewki sprawdzone

 

1 godzinę temu, Andrzeju napisał:

Ale wydaje mi się że czujnik temperatury na pewno do wymiany. Bo na zimnym przerywa przez

pierwszy kilometr a na rozgrzanym po postoju nie może wejść na obroty, przez 5 sekund kuleje.

Dobry pomysł,

 

1 godzinę temu, Andrzeju napisał:

A i jeszcze co do tego ubywania benzyny , to możliwe żeby tym przewodem od par paliwa podawało ,

czy wtryski mogą puszczać?

Raczej konieczność kontroli wtrysków lub przełącznika benzyna-gaz.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może któryś z wtrysków benzynowych podlewać podczas jazdy na gazie i będzie podobny efekt jak wypadanie zapłonów przy uszkodzonej cewce. Sam tak miałem. Checka się nie zapalił.

Co do ubywania paliwa: nie zawsze stan zbiornika się odświeża na wskaźniku.

Czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia w programie, aczkolwiek warto dla pewności wymienić na nowy bo nie drogi - tutaj to jaką widzi ECU a licznik to dwie różne sprawy.

Odstępy elektrod na świecach do ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, szwagier24a napisał:

Co do ubywania paliwa: nie zawsze stan zbiornika się odświeża na wskaźniku.

.

Ale po zdjęciu klemy chyba powinno już załapać ile naprawdę jest ?

Bo po odpięciu map sensora silnik chodzi ładnie równo, nie ma wypadania zapłonu , także raczej jakby wtryski puszczały benzynę to map sensor by nic nie zmienił . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do tego czujnika wody , to ten będzie ok ? Bo z tego co wyczytałem to tam są niby dwa , i jeden odpowiada za temp na desce a drugi do ecu. To ten będzie ok do ecu ?

Screenshot_2020-08-27-20-01-02-267_pl.allegro.jpg

 

Panowie aktualizacja, wymieniłem czujnik temperatury cieczy i mapsensor, w sumie to mogłem najpierw podpiąć pod kompa :/ po wymianie nie ma zmian ale jak spojrzałem na dane rzeczywiste to wcal się nie dziwie (chyba że ten mapsensor też jest wadliwy ?) Podciśnienie na wolnych to 0.42 , ale po przygotowaniu jest chyba coś dziwnego bo jak widać na fotkach wyżej najpierw rośnie do 0.6 a później spada nisko , na samym dole jest też kat wyprzedzenia zapłonu który w tych momentach dobija do 40 stopni . W skrócie: wymieniłem wszystkie uszczelki kolektora 4x + 1 odmy , oringi przepustnicy , czujnik położenia wału , czujnik temperatury, mapsensor , świece, cewki . Rozumiem że powinienem szukać teraz nieszczelności jednak gdzieś w kolektorze ? Byłbym wdzięczny gdyby ktoś ogarnięty spojrzał na te wykresy niżej, jak coś to mogę zrobić kolejne (na dole jest kąt wyprzedzenia zapłonu bo ucięło) pozwolę sobie zawołać @Andrzej-2010 bo widzę że masz dużą wiedzę o tym silniku :).  Z góry dzięki za jakieś sugestie co dalej robić . pozdro

Tutaj praca na wolnych obrotach :

 

IMG_MI6_20200908_105419.jpg

A tutaj przegazowania

IMG_MI6_20200908_105615.jpg

I tutaj jeszcze parametry na odłączymy mapsensorze , podcisnienie tylko 0.1 a silnik ładnie równo pracuje :o

IMG_MI6_20200908_131242.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 20.08.2020 o 19:50, Andrzeju napisał:

A pierwszą sondę wymieniałem właśnie niedawno i nie przyniosło to zmian , druga stoi chyba na 0.7 v ale to tak raczej powinno być .

1/ Czy sondy zakupione to oryginały???

    Z przedstawionych przebiegów napięcia sond, wykresy ich działania nie wyglądają jak sinusoidy ;

             - sonda I   -   powinna oscylować w zakresie      0,1 V  -  0,9 V,

            - sonda II  -  powinna oscylować w zakresie      0,6 V  -  0,8 V,

    Druga sonda nie  stoi  na  0,7 V!!!!

2/ Należy;

     -  przeczyścić styki sond - Kontakt 60 na wyłączonym aku,

     -  sprawdzić szczelność połączeń pomiędzy silnikiem a sondami,

Wakuometr.thumb.png.d291cc812dcfed20e2076ba5c1f6b040.png

3/ Ciśnienie  absolutne  0,42 ;

     - powinno być w granicach  0,32 bara

    Może być;

        - przytkany dolot powietrza,

       -  silnie zabrudzony filtr powietrza ,

       -  zbyt mały przekrój dolotu,

       -  zatkany przewód serwa, zatkane serwo,

       -  uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub jego przewody do zbiornika z węglem aktywnym i do zbiornika

             paliwa,

       -  przytkana odma olejowa,

W dniu 8.09.2020 o 11:03, Andrzeju napisał:

na samym dole jest też kat wyprzedzenia zapłonu który w tych momentach dobija do 40 stopni

4/ Kiedy był wymieniany rozrząd?

       - sprawdzić prawidłowość jego ustawienia,

       - duży procent silników 1.4 /16V  ma źle ustawiony rozrząd.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.09.2020 o 16:14, Andrzej-2010 napisał:

sonda II  -  powinna oscylować w zakresie      0,6 V  -  0,8 V,

    Druga sonda nie  stoi  na  0,7 V!!!!

Z tego co sam wyszukałem to druga sonda pracuje dopiero od około 90 stopni , i to że stoi na około 0.4 v powinno być prawidłowe (załącznik)

Pierwsza zamontowana z oryginału jak jak i czujniki , pracuje w zakresie 0,1-0,9 więc wydaje się że ok. Połączeń i szczelności nie zaszkodzi w każdym razie sprawdzić .

A co do podcisnienie na poziome 0.4 lub więcej to znajduje różne informacje . Generalnie chyba utwierdzam się że może świadczyć to o kondycji silnika i równie dobrze podciśnienie może być wyższe przez przestawiony rozrząd .

Rozumiem że mogę wykluczyć teraz nieszczelności w dolocie ? Bo podciśnienie jest wyższe czyli nie ma opcji że to wina nieszczelności ?

Screenshot_2020-09-08-16-54-08-183_com.android.chrome.jpg    Screenshot_2020-09-08-17-04-29-861_com.android.chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!