Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nieoczywiste bicie kierownicy w przedziale 90 -120


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Borykam się z problemem drgań kierownicy po przekroczeniu prędkości 90.

Drgania nasilają się do prędkości 110, a w 120 praktycznie znikają.

Mam wrażenie jakby wjeżdżając na wzniesienie przy w/w zakresie prędkości drgania były bardziej wyczuwalne.

Czasami zdarza się, że drgania w zakresie prędkości 90/120 nie występują - ale to bardzo rzadko.

Podczas hamowania przy różnych prędkościach nic nie czuć na pedale hamulca - wykluczam tarcze, aczkolwiek nie mierzyłem bicia bocznego tarcz. Ale gdyby był to problem tarcz, to bicie byłoby wyczuwalne na pedale hamulca.

 

Na oryginalnych felgach renault i oponach zimowych jak i na zestawie innych aluminiowych felg i opon letnich - problem bicia występuje.

Wymienione:

Łożyska piasty x2,

Poduszki amortyzatorów z łożyskami x2,

Zawieszenie bez luzów, wszystko na oryginałach (wahacze, końcówki drążków, łączniki stabilizatorów),

Nowe 4 sprężyny obniżające -40,

Koła wyważane w rożnych zakładach, ostatnie wyważanie na wyważarce hunter.

 

Zauważyłem, że po zmianie sprężyn na  twardsze drgania są o mniejsze amplitudzie, niż na oryginalnych sprężynach.

Zasadnicze pytanie, bo nie ufając warsztatom samochodowym chciałbym we własnym zakresie zdiagnozować problem.

Skoro utwardzenie zawieszenia przyniosło efekt w postaci zmniejszenia amplitudy drgań, to zapewne problem jest na biciu góra dół koła. Stawiam na półosie. Tylko jak garażowym sposobem zdiagnozować uszkodzoną półoś, najlepiej bez odpinania jej od skrzyni?

 

 

 

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegub wewnętrzny powoduje nierzadko wibracje i nie jest oczywistym powodem od którego się zaczyna. 

Potrzeba podnieść cały przód, najlepiej na kobylkach i sprawdź czy kamienie na łączeniu polosi w okolicach przegubu wewnętrznego mają luz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.07.2020 o 10:42, lukasz243243 napisał:

Potrzeba podnieść cały przód, najlepiej na kobylkach i sprawdź czy kamienie na łączeniu polosi w okolicach przegubu wewnętrznego mają luz. 


Dziś miałem chwilę czasu, więc zabrałem się za poszukiwanie winowajcy.


Czy przegub wewnętrzny powinie mieć jakiś minimalny luz w kierunkach góra/dół?
 

Tarcze mają bicie boczne max 3 setki, wiec są ok. 
 

Tak czy siak chyba mamy winowajcę. Prawa półoś. Co prawda są pokryte duża ilością rdzy, ale na moje oko widać jak rezonuje. 
 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalny luz powinien mieć ale trudno tak na odległość określić jaki jest właściwy a jaki masz Ty. Używana półoś to koszt rzędu 100zl + wymiana więc bez tragedii. 

Kiedyś mechanik od Reno mówił też że trzeba zwracać uwagę aby opaski metalowe przy osłonach przegubów były bez śruby dociskowej tylko takie wsuwane bo ta śruba też potrafi powodować wibracje jako element nieregularny o jakiejś masie własnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie będę bawić się w używane. Kupię nowe półosie. Proszę tylko o potwierdzenie, czy Na podstawie załączonych nagrań ta oś rzeczywiście nadaje się do wymiany, czy może terenówki tak mają? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, krzychu73 napisał:

Może wróżbita Maciej da radę

Po co pisać takie głupoty nie wnoszące nic do tematu. 
 

Zadałem bardzo proste pytanie. Czy bicie prawej półosi widoczne na załączonym nagraniu jest normalne czy kwalifikuje element do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowych półosi chyba nie ma - są dostępne chyba używane, regenerowane - Lauber - trzeba dać zużytą w zamian.

Kiedyś walczyłem z podobnym problemem w Clio II - byłem u znachora od Renówek i okazała się tylko znachorem a nie lekarzem. Winna była poduszka olejowa.

Silnik sztywno jest osadzony w poduszce przy rozrządzie? Ona ma swoją żywotność.

Co do półosi to warto wymienić smar w przegubach - na pewno nie zaszkodzi. Po tylu latach z tego smaru jest błoto. Wibracje półosi wg. mnie są w normie.

Co z falowaniem obrotów - badanie kompresji powiodło się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Co z falowaniem obrotów - badanie kompresji powiodło się?

Temat zawieszony. Samochód jeździ bardzo dynamicznie i na razie nie szukam dziury w całym. Zapewne za jakiś czas i tak będzie do roboty UPG, bo podobno w meganach powyżej 160kkm ten problem występuje - wtedy doprowadzę ten silnik do porządku.

 

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Winna była poduszka olejowa.

Silnik sztywno jest osadzony w poduszce przy rozrządzie? Ona ma swoją żywotność.

Nowe poduszki. Ta olejowa jak i ta dolna.

 

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Nowych półosi chyba nie ma

Są, marki GSP. Kiedyś w starej meganie wymieniałem same przeguby zewnętrzne i co do jakości złego słowa nie mogę powiedzieć.

 

Nadal potrzebuję opinii odnośnie tego oscylowania prawej półosi. Czy to w miarę normalne, czy jest ona skrzywiona?

Pomiar czujnikiem zegarowym wskazał wychylenia o 6 dziesiątek, ale trzeba brać na to poprawkę ze względu na naloty rdzy a nie miałem czasu przygotować powierzchni pomiaru wcześniej.

 

Czasami zauważyłem podczas skrętu takie sporadyczne stuki, ale bardziej jak naprężenia. Poduszki amortyzatorów można wykluczyć, bo są nowe, sprężyny też są nowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szwagier24a napisał:

Poduszki jakiejś dobrej jakości?

Nie zakładam nic innego niż oryginał. 
 

wczoraj dokładnie wyczyściłem miejsce styku felga-tarcza hamulcowe. Jest znaczna poprawa. Muszę poobserwować przy prędkościach autostradowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bicie na kierownicy może wynikać z wielu rzeczy. Kierownica jest bardzo miękka i w pierwszej kolejności należy ustawić właściwy docisk zębatki do listwy układu kierowniczego. Jest tam śruba regulacyjna. Dostęp do niej z kanału. Trochę się trzeba nagimnastykować. Dokręcenie o pół obrotu zredukuje luz zazębienia i zginie pukanie wyczuwalne na kole kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czy występuje jałowy kąt obrotu kierownicy. O ćwierć obrotu będzie bezpieczniej.  Może później nie wracać kierownica po skręcie.

Dostęp z kanału. Nasadka 12.

Felgi alu po tylu latach mogły skorodować w miejscu styku z tarczą. Warto to miejsce czyścić i smarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dostępem do kanału mam problem.

Jest ogromna poprawa po wyczyszczeniu miejsca styku felga-tarcza hamulcowa. Drgania zwiększają się podczas pokonywania łuków w lewo przy prędkościach powyżej 100. Drgania występują na luzie, podczas odpuszczenia gazu jak i podczas przyspieszania. To chyba wskazuje na te prawą półoś.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!