Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nieoczywiste bicie kierownicy w przedziale 90 -120


Rekomendowane odpowiedzi

A ja bym zaczoł od początku ,bo skoro pominołeś tak podstawową czynność to inne rzeczy wykluczone przez Ciebie należałoby sprawdzić, zaczynajac od najczęstrzych przyczyn.No chyba że wiesz o czymś,np. bomba po kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2020 o 21:08, jabrze napisał:

Jest tam śruba regulacyjna. Dostęp do niej z kanału.


Czy chodzi o tę śrubę? 
 

Kanału nie mam, ale postawię samochód na kobyłkach i postaram się sprawdzić dojście.

Czy tam jest jakaś specjalna nasadka?

D87DFE0D-AD47-4876-933B-FCC1D33F439E.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasadka 12.

Wątpię czy na kobyłkach to zrobisz- to niebezpieczne- trzeba się wczołgać pod auto.

Czy opony zwłaszcza na przedniej osi są nie uszkodzone? Może być bąbel i będą podobne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, crea000 napisał:

Czy tam jest jakaś specjalna nasadka?

 

Odpowiedź już dostałeś - zwykła nasadka

Samochód powinien stać na kołach, żeby po regulacji szybko sprawdzić, czy nie dokręciłeś za mocno - nie może być błędu elektroniki przy  sprawdzaniu na maksymalnych skrętów kół na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam poduszkę olejową (pomimo wymiany).

Układ wtryskowy też ma znaczenie - pamiętajmy że masz problem z falowaniem obrotów. Przy wyższych prędkościach jest ok - ile km przejechane przy prędkości 130 jednostajnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Poduszka wymieniona. Przeprowadziłem prace związane z wyczyszczeniem miejsc styku zwrotnica-tarcza hamulcowa , tarcza hamulcowa - felga. Drgania kierownicy ustały, ale tylko na kołach zimowych 16". Na kołach letnich 17" - tutaj prawdopodobnie wadliwe opony, problem z felgą lub luzy w zawieszeniu.

 

Ostatnio pojawiło się stukanie w zawieszeniu. Stuki pojawiają się tylko przy skręconych kołach (lewo prawo) i przemieszczaniu się z małymi prędkościami po nierównościach (minimalne nierówności kostki brukowej, najazd na krawężnik najazdowy) Stuki dość specyficzne, bo jakby metalowe i wyczuwalne na podłodzie/pedale gazu.

Wizyta na stacji diagnostycznej - wszystko sztywne.

 

Maglownica? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borykam się z tym samym problemem. U mnie stuk jest bardzo delikatny. Wcześniej wymieniony cały przód (kompletne kolumny, wahacze, końcówki drążki, łączniki) oprócz maglownicy i kolumny kierowniczej. Temat już kiedyś opisywany, ale nie doczekaliśmy kompletnego rozwiązania problemu. Podejrzenia poszły w kierunku stukania krzyżaka kolumny kierowniczej. U mnie kolumna jest sztywna, trudno wyczuć jakikolwiek luz.

Z tego co się zorientowałem to występowały dwa typy kolumny/krzyżaka. Przed liftem był układ kompensatorem drgań (być może powodował "gumowatość układu kierowniczego" i po liftowe bez kompensacji. W obu przypadkach słyszalne są stuki - miałem/mam takie auto.

Czekam na rozwój tematu.

@crea000:  te felgi letnie to alusy? Takie stare felgi jak od MII są z pewnością skorodowane od wewnątrz - ja swoje oczyściłem. Warto przeczyścić również powierzchnie kapelusza tarcz hamulcowych i zabezpieczyć odpowiednim smarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może niestety po prostu ten typ tak ma...Używam M2 chyba już dobre 4 lata i też doświadczam problemu delikatnych stuków przy przejeżdżaniu przez niektóre nierówności. U mnie są one nieregularne, mogę sobie jeździć np. po jednym progu zwalniającym w kółko i raz puknie, a raz nie. Stuknięcie wyraźnie dobiega z kabiny, z okolic kolumny kierowniczej, gdzieś głęboko w tej zabudowie przodu, trudno powiedzieć... Równie dobrze może się tylko nieść, a źródło dźwięku jest zupełnie gdzieś indziej. Problem istnieje, odkąd auto kupiłem i swego czasu próbowałem ustalić przyczynę, ale poddałem się. Przez cały ten "siła" tego stukania ani się nie zwiększa, ani nie zmniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!