Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy ESP regulatora prędkości wtrysków paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję. Dziś sprawdzałem błędy w komputerze. Brak. Nic. Zero. Na desce kluczyk i komunikat o wtryskach. Zdjęcie klemy z akumulatora nic nie dało. Przejechałem się patrząc na parametry silnika w programie. Zauważyłem coś takiego:

Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku: rząd 1, czujnik 2 (SHRTFTB1S2) pokazuje wartość cały czas na postoju oraz podczas jazdy: -100% (minus 100%).

Są tez inne wpisy:

Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (SHRTFT1) pokazuje zmienne wartości ujemne

Długoterminowa korekta czasu wtrysku (LONGFT1) pokazuje zmienne wartości ujemne.

Dodatkowo w kabinie za bezpiecznikami znalazłem uszkodzoną izolację jednego cienkiego zielonego kabelka. Hm przewód nie jest przerwany, ale skąd tam uszkodzony kabel ? Żółta strzałka.

Co o tym sądzicie ?

 

IMG_20201011_133603361.jpg

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozłączylem sondę lambda 1. Wpisy:

Napięcie sondy lambda: rząd 1, czujnik 1 (02B1S1)  nie zmienia się.

Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku: rząd 1, czujnik 1 (SHRTFTB1S1) wartość:   - 100%

Podłączyłem sonde lambda 1.

Rozłączyłem sondę lambda 2.

Błąd w ostrzeżeniach, że nie działa grzalka w sondzie lambda 2.

Napięcie sondy lambda: 2 nie zmienia się.

Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku 2 wartość:   - 100%

Podłączyłem sondę lambda 2.

Ostrzeżenie zostało. Usunąłem błąd o wtryskach. Kluczyk zgasł na desce.

Napięcie sondy lambda: rząd 2  zmienia się. :applause:

Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku 2 wartość:   - 100%, nie zmienia się.

Jazda próbna. Napięcia obu sond się zmieniają. Jakby były zbliżone do siebie. Korekta czasu wtrysku sondy 1 zmienia się, zbliża sie do 0. Korekta wtrysku sondy 2 jest stale -100%. Brak błędów o wtryskach.

Czy sonda lambda 2 jest do wymiany ?:mad:

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ferrit

 te korekty -100 % to bzdety kazdy kogo sie pytalem tak ma wiec po prostu jakies dziwne rzeczy pokazuje a jest ok. A przewody sprawdzalem w mozolny sposob czyli miernik i 2 igly i do kazdego kabelka az sie znalazlo co jest nie tak

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania. pkt. 5  :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 11.10.2020 o 16:25, ferrit napisał:

Napięcia obu sond się zmieniają. Jakby były zbliżone do siebie.

Jeżeli obie sądy (przed i za katalizatorem) pokazują zbliżone do siebie napięcia (oscylują) może to świadczyć o uszkodzonym katalizatorze - sonda za katalizatorem powinna mieć w miarę równy przebieg w okolicy 0,45 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.10.2020 o 08:52, ferrit napisał:

Od tygodnia jak 2 sonda lambda pokazuje zmienne napięcie to błędy i kluczyk na desce zniknęły.

Na nagrzanym silniku i biegu jałowym przeprowadzić;

     - analizę przebiegu napięć na sondach 1 i 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wczoraj problem powrócił. Kluczyk na desde i komunikat: Skontroluj układ wtryskowy. W komputerze błędy: wypadanie zapłonu na cylindrze 2 i 3. Pojawil się jak uruchomiłem silnik. Od początku. W wakacje 2020 byly pierwsze komunikaty. Wymieniłem wszystkie świece na nowe. Sprawdziłem ciśnienie na wszystkich cykindrach. Jest ok. Sprawdzone wtyczki od sond, czujników, cewek, wtrysków (kontakt). Zamienione cewki 4 i 3. Spokój do października. Wtedy znów kombinowanie. Zniknęło. Ponownie w styczniu 2021. Wymieniona druga sonda lambda i kombinowanie. Zniknęło. Wczoraj znowu jest. Płyn mi ubywa minimalnie, nie znalazłem przecieku a kilkukrotne sprawdzenie CO2 w plynie dało negatywa (sprawdzałem zawsze przy pojawieniu się błędów, czyli co kilka miesięcy). Druga sonda pokazuje -100% o raz napięcie 0,370..0,390V. Jak sprawdzić stan katalizatora ? Auto używane codziennie do jazdy do pracy po 2x25 km w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2021 o 16:13, rygoreg napisał:

Jeżeli obie sondy (przed i za katalizatorem) pokazują zbliżone do siebie napięcia (oscylują) może to świadczyć o uszkodzonym katalizatorze - sonda za katalizatorem powinna mieć w miarę równy przebieg w okolicy 0,45 V.

@ferrit - kolega dał Ci odpowiedź.

Ty masz napięcie drugiej sondy poniżej tego progu, co może świadczyć o zmniejszonym prądzie płynącym przez grzałkę drugiej sondy lub przytkanym katalizatorze. Sugerował bym dokładnie sprawdzić pracę pierwszej sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!