Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand Scenic II 1.6 16V


krzyjac

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Szukam nowego auta zamiast mojego Passata, budżet trochę ograniczony bo muszę wykończyć mieszkanie i potrzebuję czegoś wiekszego niż Passat w sednia który bagażnik ma duży ale niepraktyczny.

 

Znalazłem takie coś:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-grand-scenic-1-6-16v-grang-dlugi-7-osobowy-klimatronik-chlodzi-ID6Dfb6Z.html

 

Cena jest atrakcyjna, wielkość i wyposażenie mi wystarczy w zupełności. Jaka jest wasza opinia? Wielką zaletą jest fakt, że potrzebuję samochodu na szybko a ten jest dosyć blisko - nie muszę jechać pół Polski, żeby się przekonać, że to przystanek złożony z trzech innych samochodów.

 

Oczywiście czas to pieniądz i chciałbym wiedzieć, czy w ogóle warto się przejechać i go obejrzeć - na co zwrócić uwagę i o co pytać.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój sąsiad po drugiej stronie ulicy sprzedawał Espace 2.0dCi Nie wiem czy ten samochód jest jeszcze do sprzedania, bo nie widzę karteczki którą woził natomiast wiem, że ten samochód jest w dobrej kondycji i że on o niego dba. Ze względu na sytuację rodzinną jest on teraz sam i ten samochód jest niepotrzebnie duży. Jak będziesz zainteresowany napisz na priv to się dowiem i w razie co skontaktuje was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już sam nie wiem jak to jest z tymi dieslami, sąsiad świadomie kupił Peżota z dieslem mimo, że do pracy ma 2 km po mieście. Jeździ już 3 rok i nic. Mogłoby się wydawać że powinien się już dawno zepsuć, a nie dzieje się nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale po doświadczeniach moich znajomych nie wziął bym diesla na takie jeżdżenie jakie ja stosuje, wole się nie wpakować w kosmiczne koszta bo Twój znajomy ma szczęście a ja tego szczęścia mogę nie mieć :(

 

Z drugiej strony Espace chyba jest większy od GSa ale czy dużo większy? Nie będę miał wrażenia jazdy PKSem?

Edytowane przez krzyjac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, krzyjac napisał:

- na co zwrócić uwagę i o co pytać.

Silnik jest sprawdzony i trwały,

Brak informacji o bez wypadkowości auta,

Czy komputer nie wykazuje błędów ?,

   - czy ma oryginał szyby i pasy?
   - czy silnik równo pracuje ?
   - czy auto dobrze się zbiera i jedzie prosto?

   - ile trzeba włożyć aby jeździć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli taki standard.

Czy GS ma jakieś ficzery które mogą mnie zaskoczyć  a wiedząc o nich mogę negocjować cenę?

Czy 6800 nie jest za niską kwotą za GSa? Pytam, bo patrze ogólopolsko na ten temat i widzę, że raczej poniżej średniej ta wartość - za tyle stoi z reguły zwykły Scenic II. Ale może po prostu jest tak wyceniony przez komis bo auto jest zarejestrowane w PL a nie sprowadzony z Niemiec czy innych części zachodniej Europy.

Edytowane przez krzyjac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena ni jest niska za ten rocznik i ten przebieg i wyposażenie standard rzekłbym ze nawet drogawo , chociaż teraz auta zdrożały.

generalnie kwity na rozrząd bo przebieg już jest i ciekawe czy raz czy już dwa ktoś dłubał pasek , jak nie to są już koszta bo pasek , kolo zmiennych faz rozrządu , pompa wody , osprzęt alternatora robocizna i robi się 1500zł .

-nie widać lamp z przodu nie wiadomo w jakim są stanie i jak świeca, to już możliwość negocjacji ceny

-kola stal kołpak to tez obniża wartość auta

-raczej z tym rocznikiem nie biegałbym z miernikiem lakieru- żeby się nie zdziwić albo wygłupić.

-po ostrym dodaniu gazu i puszczeniu , brak szarpnięć, lewarek zmiany biegów nie lata po tunelu ? koszty wymiany synchronizatorów, czy półosi może równać się kosztami rozrządu.

 

warto sprawdzić jak masz blisko i potrzebujesz takiego auta ale jakby któreś z powyższych rzeczy byłą do roboty to bym sobie darował , w 16 letnie auto dasz 6 000zł bo tyle bym chciał ewentualnie wynegocjować , później 2x 1500zł i robi się lekka dyszka jak doliczy się jeszcze przegląd klimy , filtrowo olejowy żeby mieć święty spokój.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rozrządem to wiem, bo w Megance II mam ten sam motór więc wiem o co chodzi. Najlepiej z mojej perspektywy to jakby wzieli Passata w rozliczeniu a resztę bym dopłacił - nie musiałbym się bujać ze sprzedażą Paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić ze sprzedawcą VIN z ogłoszenia. Ten w ogłoszeniu jest od Megane II 2005.

Cena czyni cuda, ale w przypadku SCII może też porządnie wymieść portfel.

To że samochód był lakierowany to już widać na pierwszy rzut oka, sprzedawcą jest handlarz a brak zdjęć tylko potęguje moje podejrzenia że coś z nim nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!