Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty przy delikatnym dodaniu gazu


Kaczor89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moje auto ma dziwny objaw i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Otóż gdy stoi sobie na luzie i pracuje na wolnych obrotach i delikatnie dodam gazu obroty najpierw rosną a następnie spadają poniżej wolnych obrotów, a pedał gazu trzymam ciągle w tym samym położeniu. Dodam, że nie ruszam autem, nie dotykam sprzęgła. Objaw ten pojawia się tylko gdy naprawdę delikatnie wcisnę pedał gazu, gdy go wcisnę mocniej obroty rosną i nie opadają. Ktoś wie co to może być? Pierwszy raz się z tym spotkałem. Auto mam od września 2019 ale jakoś wcześniej tego nie zauważyłem. W aucie wymieniony rozrząd razem z Kzfr, świece, olej, filtry, czujnik położenia wałka rozrządu (był błąd na kompie) i czujnik temperatury powietrza dolotowego, była czyszczona przepustnica. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód trzeba poobserwować na clipie. Dodanie gazu to wzrost dawki paliwa, zmiana kąta uchylenia przepustnicy i zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. W czasie tej operacji gdzieś się pojawia chwilowy  błąd który można znaleźć. Ile u Ciebie wynoszą wolne obroty dla gorącego silnika bo być może są za wysokie?

Wygląda to na nieszczelny układ dolotowy i w następstwie zły skład mieszanki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy silnik jest rozgrzany i np stanę na światłach, to obroty są na poziomie około 1000 i spadają do 800 obrotów. Czasem utrzymują się na około 900. Ale dodam, że tak jest gdy na zewnątrz jest ciepło, powyżej 20 stopni. Gdy bywa poniżej 20 stopni to raczej na 700 się utrzymują 

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Kaczor89 napisał:

przy przegazowywaniu auta z silnika słychać syknięcia jakby powietrza 

Przeczyścić map- sensor oraz zapewnić mu szczelność montażu;

    - można uszczelnić silikonem wysokotemperaturowym.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensor na pewno do wymiany bo przy próbie wyjęcia ten króciec który wchodzi w kolektor ułamał się i został w kolektorze. Udało się go wydłubać. Po godzinie 16 będę miał nowy i wymienię. 

Map sensor wymieniony. Po założeniu nowego była nieszczelność. Przy map sensorze syczało powietrze na biegu jałowym. Uszczelniłem silikonem wysokotemperaturowym i już nie syczy. Ale syknięcia przy dodawaniu gazu nadal są. Załączam film jak to słychać, może tak ma być, a może coś jeszcze trzeba sprawdzić? Megane II syknięcia przy dodawaniu gazu

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To syknięcie to zadławienie przy gwałtownym dodaniu gazu. Uzależnione jest od bezwładności koła zfr

Występuje zawsze, tylko czas reakcji może być różny. U Ciebie jest dosyć długi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to mieć związek z wymianą rozrządu i ewentualnym złym ustawieniem? Mechanik twierdził, że robił to na blokadach, ale jakoś nie mam przekonania. Ewentualnie jak to można skorygować? Co można z tym zadziałać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pomierzyć to przesunięcie na wolnych obrotach dla gorącego silnika. Z pracy silnika nie było słychać że ustawionego rozrządu. Reszta to pomiary i najlepiej na wykresie razem z obrotami.

Występujący spadek obrotów ma związek z powolnym powrotem koła do pozycji zerowej, w czasie kiedy dawka paliwa (czas otwarcia wtryskiwaczy) jest ustalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kaczor89 napisał:

A może to mieć związek z wymianą rozrządu i ewentualnym złym ustawieniem?

Mechanik twierdził, że robił to na blokadach, ale jakoś nie mam przekonania.

Ewentualnie jak to można skorygować?

Co było wymieniane przy wymianie rozrządu?

Celem oceny pracy elektrozaworu kzfr należy ;

    -  zagrzać silnik > 80 C,

    -  na obrotach jałowych odczytać kąt wyprzedzenia zapłonu,

           -  jeżeli mieści się w zakresie 3 stopni to elektrozawór kzfr jest OK, 

Większe wartości powodują ;

   - zwiększone drgania,

   - niejednostajne i obniżone obroty biegu jałowego.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!