Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty przy delikatnym dodaniu gazu


Kaczor89

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Kaczor89 napisał:

Kąt wyprzedzenia o którym wspomniałeś oscyluje na 0, 2, czasem wpadnie 3, więcej nie było. 

Należy przeczyścić elektrozawór oraz styki jego i wtyczki,

Obecnie wygląda, że jest w normie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem elektrozawór. Wygląda na to, że uszkodzony jest plastik obejmujący siateczkę/filterek. Pewnie kwalifikuje się do wymiany. Czy na czas dopóki nie będę miał nowego elektrozaworu mogę dalej zamontować ten? 

IMG_20200820_111229.jpg

IMG_20200820_111258.jpg

IMG_20200820_111321.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Kaczor89 napisał:

uszkodzony jest plastik obejmujący siateczkę/filterek.

Fiterek -siateczka założona jest przede wszystkim na;

  - okres dotarcia nowego silnika,

Możesz spokojnie założyć go bez siateczki;

  - pilnuj markowych filtrów, oleju i interwału wymiany oleju i będzie OK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Fiterek -siateczka założona jest przede wszystkim na;

  - okres dotarcia nowego silnika,

Siateczka jest redukcją ilości gęstego oleju docierającą rozdzielacza dla zimnego silnika a jej obwódki stanowią rozdzielenie obwodów przepływu oleju. Jeśli elektrozawór z siateczką nam luźno wpada do komory musimy z niego zrezygnować. Z tym również jest związany jeden z błędów powiązany z czujnikiem wałka rozrządu którego nie można wykasować.

2 godziny temu, Kaczor89 napisał:

Czy na czas dopóki nie będę miał nowego elektrozaworu mogę dalej zamontować ten? 

Przyczynę już znalazłeś.

Koło pracuje przesilone przez ciśnienie oleju i radził bym w tym okresie delikatnie ruszać i nie przekraczać 3/4 wychylenia, czyli 30 stopni przesunięcia zapłonu. Weś pod uwagę, że u Ciebie nigdy nie stoi w pozycji zerowej przy pracującym silniku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kaczor89 napisał:

Kąt wyprzedzenia o którym wspomniałeś oscyluje na 0, 2, czasem wpadnie 3, więcej nie było. 

Kolega w innym temacie ma problem z układem pochłaniania par benzyny,

więc wg;mnie elektrozawór nie jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Zawór zamienny czy oryginalny?

Zawór jest oryginał Renault. Nie wpada luźno, wchodzi z delikatnym oporem, ale nie tak żeby na siłę go trzeba było wpychać. 

2 godziny temu, jabrze napisał:

Siateczka jest redukcją ilości gęstego oleju docierającą rozdzielacza dla zimnego silnika a jej obwódki stanowią rozdzielenie obwodów przepływu oleju. Jeśli elektrozawór z siateczką nam luźno wpada do komory musimy z niego zrezygnować. Z tym również jest związany jeden z błędów powiązany z czujnikiem wałka rozrządu którego nie można wykasować.

Przyczynę już znalazłeś.

Koło pracuje przesilone przez ciśnienie oleju i radził bym w tym okresie delikatnie ruszać i nie przekraczać 3/4 wychylenia, czyli 30 stopni przesunięcia zapłonu. Weś pod uwagę, że u Ciebie nigdy nie stoi w pozycji zerowej przy pracującym silniku.

Czyli elektrozawór do wymiany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kaczor89 napisał:

Nie wpada luźno, wchodzi z delikatnym oporem,

Czyli elektrozawór do wymiany? 

Może wystarczy tylko siateczka jeśli jest do zdobycia? Niedoczytałem, że przesunięcie jest prawie dobre, a wpływ na nie ma również układ pochłaniania oparów.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jabrze napisał:

Może wystarczy tylko siateczka jeśli jest do zdobycia?

Większość używanych elektrozaworów pracuje bez tej siateczki, bo w większości przypadków ulega ona uszkodzeniu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Większość używanych elektrozaworów pracuje bez tej siateczki, bo w większości przypadków ulega ona uszkodzeniu.

Wybacz, ale w długiej praktyce to rzadkość - pozostałość po grzebaniu. Najczęściej olej w gnieździe, pęknięta sprężyna lub obracający się cały wewnętrzny zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Wybacz, ale w długiej praktyce to rzadkość - pozostałość po grzebaniu. Najczęściej olej w gnieździe, pęknięta sprężyna lub obracający się cały wewnętrzny zawór.

Olej w gnieździe czyli gdzie? W tym miejscu w komorze silnika w które wchodzi zawór? Jak wyjąłem zawór to był cały w oleju, w sensie ta podłużna część która wchodzi do silnika. To już nie wiem czy wymieniać czy nie. Jeśli wymieniać to zamiennik od SKV podejdzie? Bo oryginał to koszt koło 300zł

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!