Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty przy delikatnym dodaniu gazu


Kaczor89

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Kaczor89 napisał:

Kąt wyprzedzenia o którym wspomniałeś oscyluje na 0, 2, czasem wpadnie 3, więcej nie było. 

Należy przeczyścić elektrozawór oraz styki jego i wtyczki,

Obecnie wygląda, że jest w normie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem elektrozawór. Wygląda na to, że uszkodzony jest plastik obejmujący siateczkę/filterek. Pewnie kwalifikuje się do wymiany. Czy na czas dopóki nie będę miał nowego elektrozaworu mogę dalej zamontować ten? 

IMG_20200820_111229.jpg

IMG_20200820_111258.jpg

IMG_20200820_111321.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Kaczor89 napisał:

uszkodzony jest plastik obejmujący siateczkę/filterek.

Fiterek -siateczka założona jest przede wszystkim na;

  - okres dotarcia nowego silnika,

Możesz spokojnie założyć go bez siateczki;

  - pilnuj markowych filtrów, oleju i interwału wymiany oleju i będzie OK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Fiterek -siateczka założona jest przede wszystkim na;

  - okres dotarcia nowego silnika,

Siateczka jest redukcją ilości gęstego oleju docierającą rozdzielacza dla zimnego silnika a jej obwódki stanowią rozdzielenie obwodów przepływu oleju. Jeśli elektrozawór z siateczką nam luźno wpada do komory musimy z niego zrezygnować. Z tym również jest związany jeden z błędów powiązany z czujnikiem wałka rozrządu którego nie można wykasować.

2 godziny temu, Kaczor89 napisał:

Czy na czas dopóki nie będę miał nowego elektrozaworu mogę dalej zamontować ten? 

Przyczynę już znalazłeś.

Koło pracuje przesilone przez ciśnienie oleju i radził bym w tym okresie delikatnie ruszać i nie przekraczać 3/4 wychylenia, czyli 30 stopni przesunięcia zapłonu. Weś pod uwagę, że u Ciebie nigdy nie stoi w pozycji zerowej przy pracującym silniku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kaczor89 napisał:

Kąt wyprzedzenia o którym wspomniałeś oscyluje na 0, 2, czasem wpadnie 3, więcej nie było. 

Kolega w innym temacie ma problem z układem pochłaniania par benzyny,

więc wg;mnie elektrozawór nie jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Zawór zamienny czy oryginalny?

Zawór jest oryginał Renault. Nie wpada luźno, wchodzi z delikatnym oporem, ale nie tak żeby na siłę go trzeba było wpychać. 

2 godziny temu, jabrze napisał:

Siateczka jest redukcją ilości gęstego oleju docierającą rozdzielacza dla zimnego silnika a jej obwódki stanowią rozdzielenie obwodów przepływu oleju. Jeśli elektrozawór z siateczką nam luźno wpada do komory musimy z niego zrezygnować. Z tym również jest związany jeden z błędów powiązany z czujnikiem wałka rozrządu którego nie można wykasować.

Przyczynę już znalazłeś.

Koło pracuje przesilone przez ciśnienie oleju i radził bym w tym okresie delikatnie ruszać i nie przekraczać 3/4 wychylenia, czyli 30 stopni przesunięcia zapłonu. Weś pod uwagę, że u Ciebie nigdy nie stoi w pozycji zerowej przy pracującym silniku.

Czyli elektrozawór do wymiany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kaczor89 napisał:

Nie wpada luźno, wchodzi z delikatnym oporem,

Czyli elektrozawór do wymiany? 

Może wystarczy tylko siateczka jeśli jest do zdobycia? Niedoczytałem, że przesunięcie jest prawie dobre, a wpływ na nie ma również układ pochłaniania oparów.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jabrze napisał:

Może wystarczy tylko siateczka jeśli jest do zdobycia?

Większość używanych elektrozaworów pracuje bez tej siateczki, bo w większości przypadków ulega ona uszkodzeniu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Większość używanych elektrozaworów pracuje bez tej siateczki, bo w większości przypadków ulega ona uszkodzeniu.

Wybacz, ale w długiej praktyce to rzadkość - pozostałość po grzebaniu. Najczęściej olej w gnieździe, pęknięta sprężyna lub obracający się cały wewnętrzny zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Wybacz, ale w długiej praktyce to rzadkość - pozostałość po grzebaniu. Najczęściej olej w gnieździe, pęknięta sprężyna lub obracający się cały wewnętrzny zawór.

Olej w gnieździe czyli gdzie? W tym miejscu w komorze silnika w które wchodzi zawór? Jak wyjąłem zawór to był cały w oleju, w sensie ta podłużna część która wchodzi do silnika. To już nie wiem czy wymieniać czy nie. Jeśli wymieniać to zamiennik od SKV podejdzie? Bo oryginał to koszt koło 300zł

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!