Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty przy delikatnym dodaniu gazu


Kaczor89

Rekomendowane odpowiedzi

Dolna część pracuje w oleju - to zrozumiałe, ale niekiedy olej bywa też w gnieździe, gdzie podłączone jest jego sterowanie.

Prędzej pokazywałeś pracę zaworu. w rzeczywistości on cały czas drga w zakresie od 1400 obr. Drga tylko przy obciążeniu silnika. Jadąc równomiernie ze stałą prędkością do 90 km/h drgań nie ma lub są znikome. Widać to po obniżonym chwilowym spalaniu. Drgania amortyzuje olej, ale z czasem trzpień przebija plastikowe gniazdo.

Może być zamiennik. Oryginały miały średnią trwałość do 160 kkm, ale były takie, które się skończyły przy "80".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone sitko mogło być powodem nadmiernego wycieku,

Wyczyść wszystko, zamontuj go bo pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu masz OK,

Pojeździj i obserwuj,

Wymienić zawsze zdążysz, bo to nie problem, bo wszystko jest na wierzchu.   

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Kaczor89 napisał:

Zawór jest oryginał Renault. Nie wpada luźno, wchodzi z delikatnym oporem, ale nie tak żeby na siłę go trzeba było wpychać. 

Czyli elektrozawór do wymiany? 

Zawór wygląda mi na zamienny - sam mam taki i dokładnie w ten sam sposób uszkodzoną siatka podczas wyciągania - wyrywania z głowicy. Oryginalny wychodzi bez problemu bo siatka go nie blokuje. Na szarym plastyku jest nr katalogowy? Chiny są bez.

Co do zaworów to chyba występują dwa numery katalogowe. W jednym z nich zawór ma mniejszy skok (ChrL). Mój oryginalny ma większy skok (2004r). Czyżby była zmiana konstrukcji zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.08.2020 o 09:47, szwagier24a napisał:

Zawór wygląda mi na zamienny - sam mam taki i dokładnie w ten sam sposób uszkodzoną siatka podczas wyciągania - wyrywania z głowicy. Oryginalny wychodzi bez problemu bo siatka go nie blokuje. Na szarym plastyku jest nr katalogowy? Chiny są bez.

Co do zaworów to chyba występują dwa numery katalogowe. W jednym z nich zawór ma mniejszy skok (ChrL). Mój oryginalny ma większy skok (2004r). Czyżby była zmiana konstrukcji zaworu?

Jest znaczek Renault i numer dokładnie 413 185

Panowie, wymiana i uszczelnienie map sensora nie pomogło. Może rzeczywiście do wymiany jest zawór KZFR? Dzis zauważyłem że na postoju na biegu jałowym zarówno przy delikatnym jak i mocniejszym wciśnięciu gazu obroty rosną i opadają, podczas gdy pedał gazu jest cały czas w tym samym położeniu. Z kolei wolne obroty na biegu jałowym są na poziomie 700 tylko gdy wyłączona jest klima. Gdy włączę klimatronik rosną do 800 lub trochę więcej. Załączam filmy jak to wygląda. PS. checka nie było dopóki nie zapomniałem podłączyc wtyczki od elektrozaworu pochłaniacza paliwa.

https://youtu.be/-7z3xiwVoR8

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.08.2020 o 18:16, Kaczor89 napisał:

Dzis zauważyłem że na postoju na biegu jałowym zarówno przy delikatnym jak i mocniejszym wciśnięciu gazu obroty rosną i opadają, podczas gdy pedał gazu jest cały czas w tym samym położeniu.

Z kolei wolne obroty na biegu jałowym są na poziomie 700 tylko gdy wyłączona jest klima.

Gdy włączę klimatronik rosną do 800 lub trochę więcej.

   - I teraz zastanawiam się, czy mógłbym do tego alternatora włożyć regulator napięcia oryginał od Valeo

pasujący właśnie do TG11C055 i TG11C060? - napisałeś .  Alternator Stardax, wymiana regulatora napięcia na Valeo

Zakładaj, jak najprędzej -  bo  jest on prawdopodobnie sprawcą Twoich kłopotów z obrotami.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!