Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diagnostyka na elm37


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.
Chciałbym sobie zrobić diagnostykę, żeby wykryć ewentualne niedomagania zanim pojadę na stage1.
Z informacji w internecie wynika ze powinienem sprawdzić:
1. Przeplywomierz

2. Korekty paliwa

3. Doładowanie turbo

4. kąt zaplonu

5. temp w dolocie/IC

Do zgrywania logów uzywam Torque. korekta dl term paliwa wynosi 7 z tendencja malejąca podczas jazdy. Chyba ok ?
Doładowanie turbo w szczycie wynosi 0,8bara po przeliczeniu z psi. Czy to jest ok?
Temp w dolocie (intake air temp) 35 gdy na dworze 25, i ok 40 gdy 30+. Nie wiem czy to nie za wysoko?
Nie wiem jak interpretowac kat zaplonu? Timing advance - coś takiego mam zgrane.
I przeplywomierz jak sprawdzic?
Ewentualnie coś innego jeszcze ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Zastanawiam się nad dobrym programem diagnostycznym do Icar Vgate obdII do Megane 2 1.6 2008 r zainstalowałem kilka programów że sklepu Play jedne się łączą inne nie i proszę o radę który jest jakiś najlepszy,bo jak nie ma to chyba trzeba Ddt2000 czy coś takiego zakupić,wiem że najlepszym rozwiązaniem jest CLIP ale cena.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czy ktoś z tu obecnych mógłby wytłumaczyć jakie wartości katu wyprzedzenia zapłonu są poprawne i jak wygląda zjawisko cofania zapłonu. Potrafię zapisać sobie w excelu logi, tam jest taka pozycja time advancing, chciałbym wiedzieć czy wszystko ok. 
Czy jak utrzymuje stalą prędkość autostradową przepustnica coś ok 30% to kat zapłonu ma 40st, potem 100% but spada do 4st to jest ok ?

@Andrzej-2010 @szwagier24a ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kąt wyprzedzenia zapłonu jest uzależniony od obciążenia silnika. Przy bucie dochodzi do 42. Przy hamowaniu silnikiem spada w okolicę 0. Przy normalnej jeździe w ok. 90 po równej nawierzchni mieści się w granicach 8-15. Wystarczy wzniesienie i rośnie do 30 stopni. Wszystko uzależnia dopasowanie skrzynią biegów do prędkości. Praktycznie jest to analogiczne ze spalaniem chwilowym odczytywanym na wyświetlaczu - to tak w największym skrócie, bo do tego dochodzi obciążenie alternatorem i sprężarką klimy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie rozmawiamy o czymś innym, mam zlogowany taki parametr : Timing Advance(°)

image.thumb.png.36c74199a2efa8343866afa121666fde.png
przyjmuje wartosci (w przypadku jednego konkretnego loga) od 48 do -18, spada przy obciazeniu, poniżej wykres zależności
 

chcialbym to zrozumiec i móc zinterpretować, i ocenic czy to dobrze czy zle :)

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o tym samym. 

Powyżej opisałem pracę sterownika dla silników wolnossących. Nie zwróciłem uwagi, że Ty masz turbodoładowany. Tu jest wszystko bardziej skąplikowane, bo podstawą do całości jest pomiar masy powietrza. Jeśli cokolwiech chcesz analizować, to warto to zrobić programem dedykowanym do Renault. Z ogólnie dostępnych ogarniesz to pyclipem za pomocą Elm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!