Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty


nowy1982

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie o to chodzi, że na ciepłym jest ok.

Ostatnio zauważyłem, że na rozjeżdżanie map ma wpływ ilość gazu w zbiorniku, jaki jest zatankowany.

Ja sam serwisuje instalacje, kilka razy w roku kalibruje. Po kalibracji auto zdecydowanie lepiej przyspiesza, mniej spala. U mnie na komputerze silnika średnia jak rośnie powyżej 7 L to oznacza, że do instalacji trzeba zajrzeć.

Na zimnym podczas przyspieszania na niskich biegach. Jest jeszcze ciepło na zewnątrz to i te negatywne skutki rozjechania map są słabo zauważalne, ale jesienią będzie bardziej odczuwalne. Do słabego przyspieszania kierowca szybko się przyzwyczaja. Oczywiście na słabe przyspieszanie tego silnika ma wpływ jego kondycja, układ zapłonowy, sprawność zmiennych faz i wszystko inne (sygnały z sond lambda, sprawność wtryskiwaczy). Mi kiedyś podlewał wtrysk benzyny podczas jazdy na LPG. Brak było błędów w komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam nawiazując do tematu , dziś wymieniałem świecie i okazuje się ze wszystkie są czarne a moim zdaniem nie powinny być takie , dodatkowo trzecia od rozrządu ma gwint w lekko od oleju . Po odpaleniu na zimnym przy nowych świecach tez chodzi nie równo a po chwili jest ok a po przełączeniu na gaz tez lekko obroty spadły a następnie ok . Prosze o pomoc może zalewa na zimnym??? Dlaczego świece są takie czarne??

549FBA07-53C2-406F-A9EC-C0E818583B1D.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 3 świecy od rozrządu jest odma. Olej na świecy świadczy o  nieszczelności. Okopcone świece mówią o za dużej dawce paliwa; nadmiernie wyprzedzonym zapłonie lub niskiej kompresji cylindrów.

Za ilość paliwa odpowiada czujnik płynu i czujnik temperatury powietrza dolotowego. W przypadku nie łączącego czujnika płynu chłodzącego dawka paliwa jest za wysoka. Najlepiej interfejsem podejrzeć parametry silnika, żeby nie błądzić.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.09.2020 o 20:17, nowy1982 napisał:

falują mi obroty w granicach 700-750,

wszystko wymienione, uszczelnili, świece, cewki co mam jeszcze sprawdzić?????

W pierwszym rzędzie;

   -  jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy ;

          - przeganiać auto na wysokich obrotach ( > 3000 obr/min, na dystansie ok;100 km )

            celem przedmuchania komór spalania oraz katalizatora,

  -  przeczyścić przepustnice i jej styki oraz przeprowadzić jej adaptacje,

  -  następnie; czyszczenie map sensora i jego styków,

Dnia 5.09.2020 o 18:24, nowy1982 napisał:

na gorącym jest ok

Silnik rozgrzany ma dużo łatwiej,

 

2 godziny temu, nowy1982 napisał:

dziś wymieniałem świecie i okazuje się ze wszystkie są czarne a moim zdaniem nie powinny być takie ,

dodatkowo trzecia od rozrządu ma gwint w lekko od oleju .

Powody to; 

- niewłaściwie dobrane świece;

      - polecam świece beru, oraz odstęp 0,7 mm,

      - świece i cewki muszą być suche i czyste,

- zabrudzony filtr powietrza,

- zabrudzona, nieszczelna odma olejowa,

- kontrola sond lambda ;

    - żywotność sond spada przy dużym udziale jazd miejskich.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest NOK to wskazówka na liczniku będzie odstawać od pionu (czujnik w obudowie termostatu pomiędzy akumulatorem a silnikiem w głębi).

Czujnik temperatury powietrza jest w kolektorze dolotowym z przodu silnika powyżej alternatora, ma kolor beżowy/szary. Przy wyciąganiu można go uszkodzić - wygoogluj jak wgląda.

Olej na wincie świecy może pochodzić: z odmy, z pokrywy odmy, z pokrywy zaworów. Po wyjęciu cewki zobacz czy olej dostawał się z góry czy pochodzi z wnętrza przestrzeni w której wkręcona jest świeca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem scan i napięcia na 1 sondzie skacze a po odpaleniu wyskoczył błąd p0130 ale po nagrzaniu ten błąd zniknął ale napięcie skacze czy to normalne???moze jakieś zimne luty i jak się nagrzeje to błąd znika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sonda ma oscylować między 0,1 - 0,7V. Zmienny mają być częste (mówimy o obrotach biegu jałowego), bez zatrzymań na stanie niskim lub wysokim. Oscylacje co sekunda. Dużo wolniejsze to sonda do wymiany.

Screenshot_20200811-153133.thumb.jpg.85d7393cdf97311e06f8980ea8978d1e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nowy1982 napisał:

Podłączyłem scan i napięcia na 1 sondzie skacze 

 - a po odpaleniu wyskoczył błąd p0130,

 - ale po nagrzaniu ten błąd zniknął

 - ale napięcie skacze czy to normalne???

Błąd p0130 -to niewłaściwe wskazania sondy przed katalizatorem;

   - na biegu jałowym i na nagrzanym silniku > 80 C ,

   - wykres działania sondy I  - powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie 0 - 1 V,

          - jeżeli te wartości nie są uzyskiwane i wykres nawet nie zbliża się do nich,

            sondę należy uznać za zużytą lub uszkodzoną i dokonać wymiany na nową,

   Niewłaściwy skład mieszanki ;

    - zbyt uboga mieszanka - potrafi wypalić zawory i gniazda;

              - niezależnie  czy zawory mają hydrauliczną regulację luzów zaworowych czy ich brak ,

   - zbyt bogata mieszanka ;

         -  szybkie zniszczenie katalizatora, możliwość pożaru katalizatora ,

 

Producenci zalecają wymianę sond lambda ( na oryginał ) po określonym przebiegu;

   -  zalecany przebieg to ok ; 150.000 do 200.000 km przebiegu,

   -  przy dużym udziale jazdy po mieście i na krótkich odcinkach -  ten przebieg się skraca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!