Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Korekty wtrysku Megane II K4M 813


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

Mapa zebrana dzis za tydzień bedzie delikatnie rozjechana  bo przez tydzueń zmienia sie warunki pogoda paliwo itp.mapy sa dla turystow w petli zamknietej jakbyś nie ustawiał sterownik i tak dopasuje dawkę idealną korektami  a jak przesadzisz walnie ci bląd ubigiej bogatej mieszanki W pętli otwartej musiałbyś stroić sondą afr i w 90% samochodów po strojeniu na afr mapy są ubogo bo sterowniki lpg przeważnie przy pokryciu map dawają bogatszy afr tak samo jak producenci samochodów też wolą podlać na wysokich obrotach nawet pod 9.5 10,5 afr a to mega nieekonomiczne i nawet samochod traci na mocy idealny afr dla wolnossacego to ok 12-12,5 dla turbo juz 11.8 -12  Jak doładowanie jest do 0.6 bara jak wyżej to i po 11-11,5 afr.

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania. Proszę przeczytać i poprawić przed wysłaniem  :!: - Prezes 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, fullxda napisał:

x

Twoja wiedza w całym tym temacie jest przeogromna i jakże prawdziwa. Dla mnie jest to temat wzorcowy tego forum i dotyczy wszystkich silników benzynowych.

Dobrze byłoby rozwinąć go o zużycia katalizatorów i odczyty  napięć z drugiej sondy, oraz następstw ubocznego wpływu na korekty, żeby bzdury z 0,7V nie były powielane na tym forum.

Chyba jako pierwszy Napisałeś wprost o zużytych katalizatorach w silnikach, które mają  "trochę" powyżej 100 kkm.

Jest to najlepszy przykład jak punkty nie odzwierciedlają posiadanej wiedzy. Chętnie przekazałbym swoje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję, że jeździłem na bogatej mieszance. Teraz korekty opadają więc ustawić muszę delikatnie za bogato.

Mam qbox plusa z włączonymi korektami obd. Na niesprawnym mapsensorze wystawiali korektę 15-20%. Teraz nawet pojawiają się korekty na minusie co jest logiczne i zbieżne z odchyłką na plusie powyżej 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty spadły. LTFT -2,.. Wróciło do normy. Teraz spasuję mnożnik aby było lekko na bogato. Zauważyłem, że jak kończy mi się gaz to o 0,1 bar spada ciśnienie i odchyłka ląduje na minusie. Muszę chyba włączyć inteligentną obsługę spadków ciśnienia albo korektę od ciśnienia gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nic nie kombinuj z korektą od cisnienia gazu sterownik sam ma wbudowana korektę od ciśnienia gazu jak i temp. Jak wprowadzisz złe korekty to na wysokich obrotach możesz potem jezdzić na ubogo lepiej ustaw minimalny spadek ciśnienia od nominalnego ok. 0,30 -0,35 bara jak spada mocniej to masz mało wydajny reduktor ale bedziesz wtedy jechal na pb po tym spadku .Ogólnie za dopuszczalny spadek uważa sie spadek 0 0.3 bara czym większy tym sterownik bardziej musi korektami ratować dawkę.Jak juz nie bedzie mógł tej dawki zrobic z tego spadku i z tej średnicy dysz wywali ci bład zapętlenia wtrysków lpg. bo będą wtryski cały czas otwarte i będą lały ciurkiem najlepiej wtedy ustawic żeby przełączył sie na pb to bezpieczniejsze niż uboga dawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej patrzę na te mapy to mniej wiem: odchyłkę mam na plusie, i korektę LFTF też mam na dużym plusie.

Reduktor mam Silvera S6, on niem ma problemów ze spadkiem ciśnienia. Jest stabilny, niemniej filtry mam dawno nie wymieniane. Co patrzę na mapę to raz odchyłka jest na plusie, raz na minusie. Mnożnika nie ruszam. I chyba zależy to od tego jak mocno butowałem auto. Dziś autko przejechało 260 km. Petarda, odchyłka w przedziale -5 0. Korekta LFTF 30 %. Powrót podobnie, ale odchyłka 0+5. Korekta 14. Średnia prędkość 73 km/h. Dawno to auto nie jechało jak dziś - poprzedni kombi z 2,5 wyższym przebiegiem tak jeździł.

Zrobię tak: odczekam aż korekty będą oscylować wokół 0. Zrobię autokalibrację. Zobaczę jak wygląd odchyłka, mała korekta całego mnożnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do napięcia pierwszej sondy przy bucie: w MII napięcie nie przekracza 0,8 V. Wiem, ktoś powie: zużyta sonda. W poprzednim wymieniłem sondę z tego powodu i... nadal nie przekraczała 0,8V. W tym sprawdzałem: przy bucie jest 0,8 V przez chwilę nieruchomo, później zaczyna oscylować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 To mój drugi samochód z tym silnikiem także w obu jest tak samo. Miałem okazję patrzeć na odczyty scenica II i na silnik 1.4 k4j. Jest tak samo.

Widocznie przy TCE jest trochę inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, fullxda napisał:

Sprawdż na pb czy przy bucie pokazuje też 0,8v byc może producent w tym modelu silnika z tym sterownikiem ma taka strategie że sonda pracuje do 0,8v ale powinna oscylowac wokół 0,1v -0.9v u mnie przy bucie potrafi pokazać 985mV  więc prawie 10V

1,0V  (przepalcowane).

Turbo tak mają. Silnik 2,0 ma 0,9, ale 1,6 nieznacznie przekracza 0,8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po autokalibracji. Nadal nic nie rozumiem: odchyłka na minusie, a krzywa mapy gazu w całym obszarze bogatsza od benzyny. LTFT +2 a krótkookresowa - 30. Czas wtrysku na gazie dla wolnych obrotów 2,8-3 a na benzynie 3,2; mimo tego odchyłka na minusie a korekty też na minusie. Ustawiłem mnożnikiem porównywalny czas dla obu paliw na wolnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeźbię temat dalej: zrobiłem kontrolę świec zapłonowych. Wyglądają aż za ładnie - zero okopceń, czyste, białe izolatory, natomiast odstępy elektrod odpowiednio na cylindrach: 1: 1mm; 2: 1,15 mm; 3: 1,2 mm; 4 1,1 mm. Ustawiłem na 0,85 mm. Zobaczę teraz jak będą mapy wyglądać. Mam nadzieję, że nie pogorszą się osiągi - wcześniej pięknie przyspieszał. Świece musiałem poddać kontroli bo podczas przyspieszania parę dni temu raz szarpnął - wypadł zapłon.

Screenshot_20200915-212849.jpg  IMG_20200917_144956.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!