Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka kontrolek + dźwięk, które zaraz znikają


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

na wstępie zaznaczę, że jestem dość zielony w temacie motoryzacji. Auto kupiłem jakiś miesiąc temu i czasami jadąc w trasie powyżej 120 km/h  przy włączeniu kierunkowskazu i przy ruszeniu kierownicą zapala się kilka kontrolek plus dźwięk (takie pikanie) i po chwili znika. Wczoraj w trasie wyżej opisana sytuacja miała miejsca dość często i po jednym takim incydencie na konsoli została kontrolka z kluczem oraz napis ' Sprawdz ESP'. Po ponownym odpaleniu auta kontrolka znikła ale dalej przy kierunkowskazie i ruszeniu kierownicą zapalało się kilka kontrolek z dźwiękiem. Taka sytuacja ma również miejsce w mieście ale rzadziej. Dodam, że przy uruchomieniu silnika gdy komputer sprawdza czy wszystko działa nie ma żadnego błędu. Macie pomysł co to może być i co z tym dalej zrobić? Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrokować dopiero po odczytaniu i przeanalizowaniu zapisanych błędów.
żeby nie wyszło jak np. w moim Scenicu - że aktywowana była jakaś blokada prędkości na kraje arabskie, czy - jak w GrandScenicu - że przyczyną stałego świecenia service było przypadkowe aktywowanie tempomatu, którego po prostu w tym samochodzie nie było.
Dla mnie na pierwszy rzut oka jest to jakaś usterka związana z czujnikami abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Wygląda na uszkodzenie taśmy Airbag. Działa sterowanie tempomatem - zwłaszcza po sygnale dźwiękowym?

Tak, działa tempomat. Na trasie jechałem na tempomacie i przy właczeniu kierunkowskazu i zmianie pasa własnie wyskakują te błędy.