Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niewystarczająco zimna klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Czytam i czytam i nie wiem czy ktoś nie zna tego auta czy nie wie ze w nowszych autach są zupełnie inne sprzęgła klimatyzacji ?

Ogólnie w megane 3 nie powinno szarpać obrotami jak wl i wyl Klimę , tym bardziej nie powinno zerwać sprzęgła. Zupełnie inne sprzęgło niż w starych autach.

Tutaj kreci się wewnątrz osiowo wraz z napędem paska alternatora czy włączasz czy wyłączasz Klimę nic się nie zmienia jeżeli chodzi o działanie sprzęgła wiec nie odciąża nie obciąża pracy silnika.

Poza tym klimatronik to zupełnie inna bajka niż manualna Klima, czytając ten post mam wrażenie ze łopatki sterowania obiegiem nawiewu powietrza nie działają prawidłowo , dlatego auto nabija żeby schłodzić a w kabinie nie ma chłodu ponieważ gdzieś przytkała się łopatka, jeżeli zabieg czyszczenia klimatyzacji sprawił taki problem to znaczy ze osoba która wyciągała schowek mogła uszkodzić wiązkę przewodów idących do silniczków widać je z prawej strony w tunelu środkowym albo napsikał duża ilość piany nie poczekał aż wyschnie i spłynęła gdzieś na układ elektryczny tym sposobem uszkadzając silniczek bądź silniczki od klapek nawiewu.

Pytanie czy jak wyłączasz klimatronik przyciskiem off to słyszysz jakby jakieś klapki się miały zamykać ? powinno być słychać taki dźwięk 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Refild napisał:

czytam i czytam i nie wiem czy ktoś nie zna tego auta czy nie wie ze w nowszych autach są zupełnie inne sprzęgła klimatyzacji ?

Nie do końca doczytałeś. W megane III są trzy rodzaje sprężarek. Może być standardowa ze sprzęgłem elektromagnetycznym, może być ze sprzęgłem sztywnym i elektrozaworem sterującym zaworem wydajności sprężarki oraz może mieć sprzęgło elektromagnetyczne i zawór sterujący wydajnością. UPC ma te trzy opcje do zasilania sprężarki. Co do problemu to wentylator będzie mielił z dużą prędkością dopóki nie spadnie temperatura w kabinie. Tu może być problem z wydajnością sprężarki.

Podłączyć clipa, odczytać temperaturę parownika, położenie klap sterujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Klapki w klimatyzacji do sprawdzenia i przesmarowania.  Zdjąć osłony po bokach i najlepiej schowek  podłączyć skaner i wymusić zimne lewa strona potem zimne praw następnie ciepłe praw a potem lewa i obserwować jak przestawiają się klapki. Posmarować smarem ja używam czerwonego zwykłego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!