Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd Df998 (P0470)


Rekomendowane odpowiedzi

Problem wystąpił wczoraj, w połowie trasy (60km). Wyskoczył komunikat o konieczności zatrzymania pojazdu bo istnieje ryzyko uszkodzenia silnika. Zjechałem na bok i sprawdziłem kod błędu Elm237 bo taki akurat miałem w samochodzie. Pokazał się błąd P0470 i błąd tempomatu. Skasowałem błąd, nie wyskoczył ponownie, więc dojechałem do pracy. Wróciłem całą trasę bez problemu, w domu przejrzałem co mogłem i dziś znowu w trasę. Błąd wyskoczył ponownie, ale miałem już przy sobie inny skaner błędów i odczytałem błąd Df998 (presure upstream of turbine, incorrect sensor mounting). Błąd skasowałem, nie wrócił, więc pojechałem dalej. Po kilku kilometrach znowu wyskoczył, ale nie miałem gdzie zjechać, a błąd sam zniknął.

Teraz chcę oddać samochód koledze do naprawy, może coś znajdzie. Sam szukając po forum i internecie, wyczytałem że problemem może być gumowy łącznik od czujnika, ale sprawdziłem go i wygląda dobrze. Sama wtyczka od czujnika też siedzi sztywno, nie ma żadnych oznak niekontaktu. 

Czy jest jakiś inny czujnik który może ten błąd powodować? Bo obstawiam że to czujnik, a nie rurka, bo błąd znika i pojawia się po czasie.

 

rurka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w silniku 836 w ph1 czujnik ciśnienia przed turbina się uszkodził. Po wymianie na używany błąd wyskoczył jeszcze raz po czym dmuchnąłem w rurkę i problem ustąpił. Nie mniej jednak około pół roku później wykręciłem tą rurkę z kolektora wydechowego i była zabita sadzą, ciężko było w nią dmuchnąć. 

 

Ale chyba bym najpierw wymienił czujnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr1299  ; 

Metalowa rurka wychodzi z kolektora wydechowego ;

       -  musi być drożna, nie przytkana sadzą,

 Zakończona jest gumową czerwona złączką ;

       - musi być kompletna, drożna, bez załamań i skrzywień, 

 Z podpiętym czujnikiem ciśnienia przed turbiną;

     - czystość złączy, szczelność połączeń.  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koveras napisał:

Który z tych?

To co wkleiłeś jest z trochę starszego silnika, k9k 836. Ty masz 636 i wyjście rurki z kolektora jest w innym miejscu. Ale chodzi o ten element który pokazałeś na zdjęciu.

 

3 godziny temu, Koveras napisał:

Czy jest jakiś inny czujnik który może ten błąd powodować?

Nie ma innego odpowiedzialnego za ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem się wczoraj za ten czujnik, ale za cholerę nie mogłem go wyciągnąć z rurki. Chyba tak się ta guma zwulkanizowała, że skleiła się z czujnikiem. Nie chciałem szarpać, bo nie mam zamiennika rurki.

Spisałem nr czujnika i szukam go w necie, ale widzę że chyba wyszła nowa rewizja z innym układem pinów. Mam rację? Trzeba coś przerabiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zamówiłem w CarDona, może po robocie odbiorę.

Przy okazji trzeba będzie zmienić tę rurkę - jaka jest jej średnica wewnętrzna?

Domyślam się że wtyku na nowy układ pinów nie kupię, muszę podpiąć piny bezpośrednio do czujnika z pominięciem wtyczki?

Jaki jest rozkład tych pinów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, będę walczył :)

 

EDIT:

Czujnik zmieniony, trasa zrobiona, jak na razie błąd nie wyskoczył :)

Złożyłem go na goldpinach, ale to rozwiązanie raczej jest na krótką metę z racji braku szczelności pomiędzy starą wtyczką a nowym czujnikiem.

 

Edytowane przez Koveras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
49 minut temu, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Tylko czytałem i widziałem o metalowych rurkach które do niego idą a mój ma z tego co widziałem gumową. Ale sprawdzam tak samo czy nie jest przytkana sadzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!