Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy przy odpalaniu na zimnym.


ov3rheat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z odpalaniem na zimnym silniku auta po nocny, w sensie auto odpala ale po długim kręceniu, jak już odpali to chodzi cicho i równo. System start/stop. Zaczęło się niedawno jak noce stały się chłodne i wilgotne. Tankuje tylko na jednej stacji BP. Czasami po odpaleniu przy ruszaniu obroty falują między 1200/1500 ale po dodaniu mocniej gazu lub przejechaniu małego dystansu wracają do normy. Jak już się silnik nagrzeje to po ponownym włączeniu pali na dotyk. 

15 000 temu wymienione świece, rozrząd + pompa i KZF,  czyszczona przepustnica + przyuczenie.

Ma ktoś pomysł co to może być?

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ov3rheat napisał:

Czasami po odpaleniu przy ruszaniu obroty falują między 1200/1500 ale po

   dodaniu mocniej gazu lub przejechaniu małego dystansu wracają do normy. 

Jak już się silnik nagrzeje to po ponownym włączeniu pali na dotyk. 

Warto ,

 - przeczyścić ;

        -  styki czujnika temperatury płynu chłodzącego,

        -  map sensor oraz jego styki, oraz zadbać o szczelność jego montażu,

 - zmniejszyć odległość elektrod świec do 0,7 mm.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wam za odpowiedz w temacie, mam jeszcze pytanie czy któryś z waszych tropów może wpływać na spalanie? Ostatnio zauważyłem że na wyświetlaczu "aktualne spalanie" nawet przy delikatnym ruszaniu z 1 i na powolnym rozpędzaniu na 2 i 3 biegu, często aktualne spalanie zamyka szafę, wydaje mi się że wcześniej tak nie było i średnie spalanie też wzrosło.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam:

w jakim stanie masz akumulator?

czy czyściłeś kiedykolwiek klemy akumulatora?

 

System Start / Stop pewnie oznacza między innymi inteligenty alternator, który w zależności od potrzeb akumulatora i odbiorników zmienia prąd ładowania czyli obciążenie silnika. "Brudne" klemy przy dużej ilości wilgoci mogą powodować dłuższe kręcenie rozrusznikiem na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jack3226 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

 

Akumulator mam nowy, spojrzę jutro na klemy.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Pozdrawiam

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania. pkt 5  :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej 2010 - czujniki wyczyszczone

jack3226 - Klemy czyste, akumulator naładowany

szwagier24a - nie ma LPG, do przepustnicy nie zaglądałem, była czyszczona, a świece wymieniane na NGK 15 000 km temu. Czemu nie BP i czemu obstawiasz pompę?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Od paru dni nie miałem problemu z długim kręceniem ( nie było wilgotno ), ale obroty falują od czasu do czasu. Przypomniało mi się jeszcze że ostatnio zalewałem 95 i 98 na przemian, ale to nie powinno być chyba powodem.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

W tygodniu postaram się auto podpiąć pod CLiPa.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdrawiam

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania :!: - Prezes

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, ov3rheat napisał:

Od paru dni nie miałem problemu z długim kręceniem ( nie było wilgotno ), ale obroty falują od czasu do czasu.

Konieczna kontrola ;

    - gorący silnik > 80 C ,

   - obroty jałowe,

Pomiar ;

   1/ kąta wyprzedzenia zapłonu,

       - jeżeli kąt wyprzedzenia zapłonu mieści się do 3 stopni;

             - to elektrozawór kzfr można uznać za sprawny,

2/ pomiar podciśnienia w układzie dolotowym ;

    - prawidłowa wartość to; 32 kPa +/- 4 kPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niższe ciśnienie paliwa powoduje wydłużanie czasu wtrysku benzyny czyli wzrasta spalanie chwilowe.

Paliwa bp wcale nie gwarantują bezpieczeństwa silnika.

15 tyś to dużo na świece NGK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ciśnieniem paliwa to jest tak, że sterownik silnika nie wie jakie jest faktyczne. Ma podane wartości wzorcowe i dla tych wartości określa czas wtrysku w oparciu o temperaturę cieczy chłodzącej. Gdy ciśnienie jest za niskie a wtryskiwacz otworzy się na określony czas to paliwa poda mniej i stąd dłuższe kręcenie. Może warto sprawdzić ciśnienie paliwa. Powinno wynosić 3,5 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ov3rheat napisał:

Andrzej 2010 - czujniki wyczyszczone

Rozumie, że przeczyszczono styki czujników ;

  - położenia wału i walka rozrządu, 

 -  temperatury płynu chłodzącego,

 -  map sensora, 

15 godzin temu, ov3rheat napisał:

jack3226 - Klemy czyste, akumulator naładowany

szwagier24a - nie ma LPG, do przepustnicy nie zaglądałem, była czyszczona, a świece wymieniane na NGK 15 000 km temu.

 

15 godzin temu, ov3rheat napisał:

Od paru dni nie miałem problemu z długim kręceniem ( nie było wilgotno ), ale obroty falują od czasu do czasu

- Jest to raczej efekt czynności jak wyżej, 

- Dlatego zaleciłem pomiar ;

      -  kąta wyprzedzenia zapłonu ;

           - bo wymieniono rozrząd oraz koło zfr a nie wymieniono elektrozaworu kzfr, 

      -  podciśnienia w układzie dolotowym.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po diagnostyce CLIPem. Wszystko wygląda w porządku, na falujące obroty pomogło przyuczenie przepustnicy, jak ręka odjął. Co do długiego kręcenia to chyba serio paliwo, bo ostatnio nie zaobserwowałem tego problemu.

Dziękuje wam Panowie za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!