Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy przy odpalaniu na zimnym.


ov3rheat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z odpalaniem na zimnym silniku auta po nocny, w sensie auto odpala ale po długim kręceniu, jak już odpali to chodzi cicho i równo. System start/stop. Zaczęło się niedawno jak noce stały się chłodne i wilgotne. Tankuje tylko na jednej stacji BP. Czasami po odpaleniu przy ruszaniu obroty falują między 1200/1500 ale po dodaniu mocniej gazu lub przejechaniu małego dystansu wracają do normy. Jak już się silnik nagrzeje to po ponownym włączeniu pali na dotyk. 

15 000 temu wymienione świece, rozrząd + pompa i KZF,  czyszczona przepustnica + przyuczenie.

Ma ktoś pomysł co to może być?

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ov3rheat napisał:

Czasami po odpaleniu przy ruszaniu obroty falują między 1200/1500 ale po

   dodaniu mocniej gazu lub przejechaniu małego dystansu wracają do normy. 

Jak już się silnik nagrzeje to po ponownym włączeniu pali na dotyk. 

Warto ,

 - przeczyścić ;

        -  styki czujnika temperatury płynu chłodzącego,

        -  map sensor oraz jego styki, oraz zadbać o szczelność jego montażu,

 - zmniejszyć odległość elektrod świec do 0,7 mm.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wam za odpowiedz w temacie, mam jeszcze pytanie czy któryś z waszych tropów może wpływać na spalanie? Ostatnio zauważyłem że na wyświetlaczu "aktualne spalanie" nawet przy delikatnym ruszaniu z 1 i na powolnym rozpędzaniu na 2 i 3 biegu, często aktualne spalanie zamyka szafę, wydaje mi się że wcześniej tak nie było i średnie spalanie też wzrosło.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam:

w jakim stanie masz akumulator?

czy czyściłeś kiedykolwiek klemy akumulatora?

 

System Start / Stop pewnie oznacza między innymi inteligenty alternator, który w zależności od potrzeb akumulatora i odbiorników zmienia prąd ładowania czyli obciążenie silnika. "Brudne" klemy przy dużej ilości wilgoci mogą powodować dłuższe kręcenie rozrusznikiem na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jack3226 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

 

Akumulator mam nowy, spojrzę jutro na klemy.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Pozdrawiam

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania. pkt 5  :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej 2010 - czujniki wyczyszczone

jack3226 - Klemy czyste, akumulator naładowany

szwagier24a - nie ma LPG, do przepustnicy nie zaglądałem, była czyszczona, a świece wymieniane na NGK 15 000 km temu. Czemu nie BP i czemu obstawiasz pompę?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Od paru dni nie miałem problemu z długim kręceniem ( nie było wilgotno ), ale obroty falują od czasu do czasu. Przypomniało mi się jeszcze że ostatnio zalewałem 95 i 98 na przemian, ale to nie powinno być chyba powodem.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

W tygodniu postaram się auto podpiąć pod CLiPa.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdrawiam

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania :!: - Prezes

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, ov3rheat napisał:

Od paru dni nie miałem problemu z długim kręceniem ( nie było wilgotno ), ale obroty falują od czasu do czasu.

Konieczna kontrola ;

    - gorący silnik > 80 C ,

   - obroty jałowe,

Pomiar ;

   1/ kąta wyprzedzenia zapłonu,

       - jeżeli kąt wyprzedzenia zapłonu mieści się do 3 stopni;

             - to elektrozawór kzfr można uznać za sprawny,

2/ pomiar podciśnienia w układzie dolotowym ;

    - prawidłowa wartość to; 32 kPa +/- 4 kPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niższe ciśnienie paliwa powoduje wydłużanie czasu wtrysku benzyny czyli wzrasta spalanie chwilowe.

Paliwa bp wcale nie gwarantują bezpieczeństwa silnika.

15 tyś to dużo na świece NGK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ciśnieniem paliwa to jest tak, że sterownik silnika nie wie jakie jest faktyczne. Ma podane wartości wzorcowe i dla tych wartości określa czas wtrysku w oparciu o temperaturę cieczy chłodzącej. Gdy ciśnienie jest za niskie a wtryskiwacz otworzy się na określony czas to paliwa poda mniej i stąd dłuższe kręcenie. Może warto sprawdzić ciśnienie paliwa. Powinno wynosić 3,5 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ov3rheat napisał:

Andrzej 2010 - czujniki wyczyszczone

Rozumie, że przeczyszczono styki czujników ;

  - położenia wału i walka rozrządu, 

 -  temperatury płynu chłodzącego,

 -  map sensora, 

15 godzin temu, ov3rheat napisał:

jack3226 - Klemy czyste, akumulator naładowany

szwagier24a - nie ma LPG, do przepustnicy nie zaglądałem, była czyszczona, a świece wymieniane na NGK 15 000 km temu.

 

15 godzin temu, ov3rheat napisał:

Od paru dni nie miałem problemu z długim kręceniem ( nie było wilgotno ), ale obroty falują od czasu do czasu

- Jest to raczej efekt czynności jak wyżej, 

- Dlatego zaleciłem pomiar ;

      -  kąta wyprzedzenia zapłonu ;

           - bo wymieniono rozrząd oraz koło zfr a nie wymieniono elektrozaworu kzfr, 

      -  podciśnienia w układzie dolotowym.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po diagnostyce CLIPem. Wszystko wygląda w porządku, na falujące obroty pomogło przyuczenie przepustnicy, jak ręka odjął. Co do długiego kręcenia to chyba serio paliwo, bo ostatnio nie zaobserwowałem tego problemu.

Dziękuje wam Panowie za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!