Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z hydroszklankami


darek653

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pół roku temu zmieniłem olej z Elf 10w40 na Elf 5w40. Wymieniałem wtedy rozrząd z KZFR i doradzony mi zmianę oleju.

Po jakimś czasie z silnika zaczął wydobywać się dźwięk - głośnie cykanie, dzwonienie....Mechanik doradził

powrócić do oleju 10w40. Tak też zrobiłem, ale nic to nie pomogło. Głośnie cykanie jest na zimnym  silniku.

Trochę mnie to niepokoi, czyżby to były hydroszklanki?  Moja megi ma przejechane 200 tys.km . Teraz się zastanawiam, czy miała

sens zmiana oleju na 5w40. Proszę o Wasze komentarze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, darek653 napisał:

pół roku temu zmieniłem olej z Elf 10w40 na Elf 5w40.

Wymieniałem wtedy rozrząd z KZFR i doradzony mi zmianę oleju.

Po jakimś czasie z silnika zaczął wydobywać się dźwięk - głośnie cykanie, dzwonienie....

Mechanik doradził powrócić do oleju 10w40.

1/ Zmień mechanika, 

2/ Zakręć gaz na butli ;

       - pojeździj  na  benzynie,

3/ Głośne cykanie, dzwonienie ;

         a/ wydobywa się prawdopodobnie z okolic rozrządu,

         b/ konieczna wymiana elektrozaworu kzfr ,

                -  nie trzyma elektromagnes zaworu,

 4/ Zastosuj olej - pełny syntetyk, np ;

           - olej Valvoline Syn Power 0W40,

 5/ Obserwuj.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 5W40 jest ok. Uciszanie silnika czymś gęstszym nie rozwiąże problemu. Też obstawiam zawór kzfr, mi on klekotał w pewnym zakresie obrotów przy hamowaniu silnikiem, po wymianie zaworu i niedługim czasie zaczęło klekotać kzfr. Najszybciej odłączyć wtyczkę zasilającą zawór kzfr, wywali wtedy na desce check engin ale jeśli to problem z zaworem/kołem to z reguły hałasy ustają. Chyba że faktycznie coś się przytkało i to szklanki a wtedy to najtaniej spróbować zrobić coś płukanką.

Z popychaczami w sumie też miałem problem (jeden był zatkany/zapieczony) i nie kasował luzu zaworowego i silnik wydawał wtedy taki dźwięk:

 

Edytowane przez Michoxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zdejmowana była pokrywa zaworów w celu wymiany, okazało się że trzonek zaworu przy okazji się wyrobił (końcówka była wyślizgana) poprzedni właściciel nic z tym nie robił, skończyło się na zdejmowaniu głowicy i wymianie dodatkowo zaworu.

 

Płukanek nie próbowałem myślę że można było by od tego zacząć zawsze to dużo mniejszy koszt.

Edytowane przez Michoxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!