Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Urwana śruba prawej górnej poduszki silnika Megane 2 ph2 1.6 16v 2009r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o pomoc. W marcu kupiłem Megane 2 pH 2 1.6 16v benzyna 2009 rok produkcji. Po dwóch miesiącach użytkowania urwała się śruba mocująca prawą górną poduszkę silnika, w wyniku czego silnik się opuścił i oparł z prawej strony o ramę

. Śruba została wymieniona. Dziś znowu ten sam przypadek, samochód u mechanika. Jeżdżę delikatnie, ruszam bez zrywania więc nie możliwe jest żeby to było wynikiem nadmiernego przeciążania. Ponadto za pierwszym razem wymieniona została ta poduszka bo pomiędzy nią a uchwytem był luz około 1 cm, ale po wymianie na nową luz nadal taki sam. Proszę o pomoc, co może być przyczyną urywania się (skręcania) śruby mocującej tą poduszkę. Czy po prawej stronie silnika są inne poduszki lub wsporniki utrzymujące silnik we właściwej pozycji- jeśli tak proszę napisać gdzie się znajdują i jeżeli jest taka możliwość przesłanie zdjęcia poduszek i wsporników. Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłania się zasadnicze pytanie, czy dobrze dobrałeś poduszkę i jaka to firma? I drugie, poduszki są mocowane do "mocnych" elementów nadwozia, prowadnice w nim były wymieniane lub naciągane? W najgorszym przypadku pozostanie Ci kupić właściwą poduszką i przerobienie jej tak, żeby tego luzu nie było i śruba nie była, aż tak "wyrywana". Podejrzewam, że "korekta" blacharska nie będzie miała sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, omega napisał:

prowadnice w nim były wymieniane lub naciągane?

Pewnie chodzi o podłużnice, też  jestem zdania że przyczyną może być spierniczona naprawa blacharska i skasowanie tego luzu to dobry pomysł, mechanik Ci kolego Andre wymieniał poduszkę i z takim luzem zostawił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak może pojawić się luz pomiędzy poduszką, a łapą? Przecież to jest mocowanie do elastycznej części poduszki, to nawet jeśli byłoby coś przesunięte, powinno się i tak "naciągnąć". Tak na chłopski rozum, może się mylę. Mnie też 2 lata temu spotkała taka niespodzianka, zerwała się ta śruba i silnik opadł. Tutaj jednak raczej była to moja wina, trudny dostęp do śruby i pewnie słabo dokręciłem. Kolejna już dokręcona odpowiednio i problemu nie ma. Skąd w ogóle była ta druga śruba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, omega napisał:

To jest ta poduszka? Chodzi o ten luz w zaznaczonym miejscu?Chodzi o tą poduszkę na pierwszym zdjęciu i luz pomiędzy gumą a metalowym elementem, a śruba o której pisałem przechodzi przez otwór w poduszce i wkręcony jest w pokrywę rozrządu

poduszka.jpg

 

Chodzi o tą poduszkę na 1 zdjęciu. Luz pomiędzy gumą a metalowym elementem. Śruba o której pisałem przechodzi przez tuleję w gumie i wkręcona jest w pokrywę rozrządu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mi o tym nie wiadomo, sprowadzony z Niemiec w grudniu 2019 r.  Ogólnie zadbany i nie ma z nim żadnych innych problemów i dobrze się prowadzi. Z tego co czytałem wcześniej na różnych forach to wynikało, że luz na tej poduszce jest standardowy. Martwi mnie przede wszystkim to, że w ciągu 8 miesięcy dwa razy pękła śruba mocująca. Stąd też moje pytanie czy są z prawej strony inne poduszki lub wsporniki które dodatkowo utrzymują silnik, bo wydaje mi się niemożliwe, że silnik z prawej strony trzyma się tylko na tej poduszce a w zasadzie śrubie, gdyż silnik nie opiera się na samej poduszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja Ci nie pomogę, ale poproś któregoś z kolegów o zdjęcia. Ja stawiam, że samochód był bity. Przecież był już u mechanika (czy może kowala?) który wymieniał tę poduszkę. Nie miał on żadnych wątpliwości??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andre1981 zrób zdjęcia tego luzu, o którym mówisz, bo sam jestem ciekaw. Ja jutro u siebie sprawdzę, jak to wygląda - teraz już ciemno. Co do poduszek, po stronie rozrządu masz tylko tę. Kolejna jest po drugiej stronie, mniej więcej pod akumulatorem, a trzecia z tyłu silnika, taki lizak.

Jeśli mnie pamięć nie myli, to w silnikach 2.0 jest dodatkowa poduszka (chyba ta, co zdjęcie wysłał wcześniej Kolega @omega), także dokręcana do tej łapy, tylko od strony grodzi silnika. Na grodzi powinieneś mieć miejsce do jej zamontowania, ale łapa jest trochę inna. Niestety nie wiem, czy łapy są kompatybilne, i ta od silnika 2.0 podejdzie do 1.6.

I jeszcze raz zapytam, skąd była ta druga śruba? Ze szrotu kupiona czy nowa?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andre1981 napisał:

Po dwóch miesiącach użytkowania urwała się śruba mocująca prawą górną poduszkę silnika, w wyniku czego silnik się opuścił i oparł z prawej strony o ramę

Kup nową śrubę klasy 10,9 odpowiedniej długości.( pod zamówienie). Poluzuj lizak przy wymianie, żeby ustawić silnik na poduszce symetrycznie do ramki zabezpieczającej i ręczę, że przeżyje Twój samochód. Kilka lat temu wymieniałem tą poduszkę i nic się nie dzieje. Ktoś ją musiał zmienić na śrubę poza klasą. Odczytasz ją na główce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!