Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapala za drugim razem i klekocze na postoju w 1.6 16V 110km


ov3rheat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dość nie typowa dla mnie sprawa bo ostatnio jakoś przez przypadek wyłączyłem nawiew ( który do tej pory zagłuszał ten dźwięk ) w samochodzie i usłyszałem w środku mocne klekotanie spod maski ( wydaje mi się że klekot wydobywa się od strony pasażera ) rozrząd i KZFR wymieniane 2 lata temu ( 20 000 ), olej total quartz 9000 5w40 na bagnecie 3/4 wymieniony w sierpniu. Klekot jest na zimnym i ciepłym i tylko na postoju lub na wolnym dojeździe, na wyższych obrotach brak.

 

Wrzucam filmik jak pracuje silnik, to chyba nie KZFR? Czy waszym zdaniem pracuje ok? i szukać winy w innym miejscu?

 

 

 

 

Dzięki za pomoc !

Edytowane przez ov3rheat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, ov3rheat napisał:

- usłyszałem w środku mocne klekotanie spod maski ( wydaje mi się że klekot wydobywa się od strony pasażera )

- rozrząd i KZFR wymieniane 2 lata temu ( 20 000 ), olej total quartz 9000 5w40 na bagnecie 3/4 wymieniony w sierpniu.

- Klekot jest na zimnym i ciepłym i tylko na postoju lub na wolnym dojeździe, na wyższych obrotach brak.

Klekot a może terkotanie;

Elektrozawór zmiennych faz rozrządu nie działa poprawnie gdy ;

    1/ elektrozawór jest zużyty ;

          - następstwo uszkodzonego elektrozaworu prowadzi do przesilenia kzfr,

    2/  niewłaściwy stan, jakość oleju,

    3/  uszkodzony ;

         -  czujnik wałka rozrządu,

         -  czujnik położenia wału,

         -  kzfr,

         -  wiązka elektryczna elektrozaworu.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Andrzej 

1/jak sprawdzić stan elektrozaworu? CLIP ? czy są inne możliwości?

2/ olej świeży, wymieniany w sierpniu na total quartz 9000, tak jak pisałem jest go 3/4 bagnetu, jutro kupie 1L i doleje na full

3/jak diagnozować te czujniki CLIP? czy są inne możliwości?

Andrzej czy na wrzuconych filmikach ten "klekot" wygląda ci na elektrozawór  KZFR? jest sens go wyciągać i przeczyścić?

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od piątku doszedł nowy objaw, po dłuższym postoju odpalam samochód i od razu gaśnie(kreci normalnie, ale nie wchodzi na obroty i gaśnie), za drugim razem bez żadnego problemu zapala jak by się nic nie stało. Silnik pracuje normalnie w sensie nie traci na mocy nie szarpie, jedynie to pierwsze odpalenie. 4 poranki i 4 razy to samo. W czwartek wieczorem zalałem pełny bak paliwa ( cały czas ta sama stacja ) i od piątku są mrozy, może to kogoś nakieruje?

Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • ov3rheat zmienił(a) tytuł na Zapala za drugim razem i klekocze na postoju w 1.6 16V 110km

Też bym w to celował gdyby nie fakt, że było wymienione z rozrządem 20 000 temu i jak na filmikach słychać wcale nie ma jakiegoś głośnego klekotku spod maski, bardziej w środku słychać. Może elektrozawór? albo ten trudno dostępny czujnik położenia wału? chyba nie ma co wróżyć z fusów i trzeba się wybrać do diagnosty na CLIPa. Dam znać jak coś znajdą.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ov3rheat napisał:

chyba nie ma co wróżyć z fusów i trzeba się wybrać do diagnosty na CLIPa.

Bardzo dobry kierunek działań z tym żeby mechanik był kumaty a nie tylko czytał błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.11.2020 o 19:55, ov3rheat napisał:

X

Na Twoich filmach wyraźnie słyszę hałasujące łożyska (alternatora, rolek prowadzących lub napinającej pasek osprzętu) niż sam silnik.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik raczej dobrze pracuje. Zużyty zawór zmiennych faz. Jeżeli przy uruchamianiu zimnego brzydko zarzęzi i gaśnie to do kompletu koło zmiennych faz.

Zawór zdiagnozujesz: ELM327 i np. program Torque - parametr Timing ADV (mam tylko wersję angielską). Jeżeli na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach, parametr ma oscylować pomiędzy -2 +3 stopnie (uszkodzony będzie powyżej +3 i raczej nie zobaczysz poniżej 0). Nie jest wymagana diagnostyka Clip - to jakaś sekta?

20 tyś. km to dużo przy uszkodzonym zaworze - jeżeli po wymianie zaworu (polecam Pierburg) koło nie wróci do normy to wymiana koła.

Co do oleju: polecam płukanki przed wymianą oleju.

Jeżeli we wtyczce zaworu jest olej - zawór do wymiany. Jeżeli po wyjęciu zaworu, tłoczek nie zamyka otworów po stronie cewki to do wymiany. Można rozciągnąć sprężynkę, ale wystarczy na trochę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat odpalania i gaśnięcia na zimnym powraca. Jestem po diagnostyce clipa, żadnych błędów nie wykazał. Jedyne do czego można się przyczepić to lekko podwyższone spalanie stukowe na jałowym biegu, przy obciążaniu wszystko ok. Zauważyłem że silnik po odpaleniu leciutko drga na jałowym, muszę przyznać że lepiej pracuje na LPG niż na benzynie. Na PB czuć pod ręka przy wydechu silniejsze podmuchy. Ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać dalej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, ov3rheat napisał:

Temat odpalania i gaśnięcia na zimnym powraca. Jestem po diagnostyce clipa, żadnych błędów nie wykazał.

 

Dnia 30.11.2020 o 12:25, Andrzej-2010 napisał:

żeby mechanik był kumaty a nie tylko czytał błędy.

Czyli;

   -  nic mechanik nie pomierzył,

   -  a Ty nie przerobiłeś polecanego tematu,

24 minuty temu, ov3rheat napisał:

Temat odpalania i gaśnięcia na zimnym powraca.

Zauważyłem że silnik po odpaleniu leciutko drga na jałowym,

muszę przyznać że lepiej pracuje na LPG niż na benzynie.

Do tej pory o instalacji LPG nie było mowy;

  - zakręć gaz na butli i obserwuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, pracuje samochodem i ciężko jest mi go zostawić w serwisie na kilka dni teraz, może po świętach się uda. Staram się jak mogę zdiagnozować problem w takich sposób żeby samochód mieć do dyspozycji, podjechałem do człowieka z polecenia, który clipem bawi się już dobrych parę lat. Ciężko jest mi weryfikować czy ktoś jest kumaty czy nie, wydawało mi się że dość dobrze podszedł do sprawy i sprawdził wszystkie parametry, ja się na tym średnio znam więc mu najzwyczajniej w świecie uwierzyłem. Wydawało mi się ze jak będzie jakiś problem to Clip to wykaże, najwidoczniej się myliłem. 

 

O LPG mowy nie było bo założyłem ją 2 tygodnie temu i problem występował też przed montażem, jak sam widzisz na filmach które wrzuciłem w pierwszym poście instalacji jeszcze nie było. O problemie informowałem gazowników, nie było dla nich przeciwskazań do montażu. Przy montażu były wymienianie świece.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!