Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem jak długo stoi i temperatur poniżej 10stopni


Grzegorz_83

Rekomendowane odpowiedzi

Zadałeś nieprecyzyjne pytanie.

Jeśli dobrze Ciebie rozumiem przy pracującym silniku pompując gruszką nie powinna długotrwałe zrobić się twarda, bo silnik pobiera paliwo. Pompy wtryskowe są wielostopniowe i powrót do baku następuje z niskiego i wysokiego ciśnienia.

Przy wyłączonym silniku musi stwardnieć i nie może być powrotu do baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. U mnie przy wyłączonym silniku w czasie pompowania gruszką robi ona się twarda ale zauważyłem, że rurką z powrótu z pompy delikatnie leje się olej napędowy. Przez to wydaje mi się, że pompa nie może szybko zbudować odpowiedniego ciśnienia i występuje dłuższe kręcenie rozrusznika.

Co się mogło stać z pompą, czy da się to naprawić i ile będzie to kosztowało??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Grzegorz_83 napisał:

rurką z powrótu z pompy delikatnie leje się olej napędowy. Przez to wydaje mi się, że pompa nie może szybko zbudować odpowiedniego ciśnienia i występuje dłuższe kręcenie rozrusznika.

Z którego roku auto?

Czy masz je od nowości?

Należy zadbać aby ;

  - nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

  - stosować markowe filtry paliwa; mann; knecht, purflux.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2009 wersja bez dwumasy i dpf. 

Samochód kupiłem 2 lata temu. 

Filtr wymieniłem na Mann i mam pęcherze powietrza, które po wymianie przewodów na nowe gumowe bez szybkozłaczek dalej się pojawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Grzegorz_83 napisał:

mam pęcherze powietrza, które po wymianie przewodów na nowe gumowe bez szybkozłaczek dalej się pojawiają.

Założyć nowe przewody paliwowe ( b.dobre są silikonowe ) ;

    -  z gruszki do filtra paliwa,

    -  jak i z filtra do pompy wtryskowej,

     - plus opaski metalowe zaciskowe - porządnie zaciśnięte, 709683308_opaskimetaloweslimakowe.thumb.png.8b87522820020b1fa3b6f40434122803.png

     - zakupić ewentualnie nową gruszkę paliwa z dwoma zaworami zwrotnymi,

         bo może ona być niesprawna.

Nie może być pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową bo;

   - w przeciwnym razie nastąpi uszkodzenie pompy oraz wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie po wymianie filtra przez chwilę pojawiają się bąble z baku do gruszki. Odkąd przesmarowuje delikatnie smarem szybkozłączki problem z powietrzem ustał.

Ostatnio też miałem problem z odpalaniem tego tego silnika i u mnie była jeszcze nieszczelność na króćcu w pompie. Był lekko przykręcony, po dokręceniu poprawa.
Sprawdź jeszcze świece żarowe. Ja trafiłem na świece beru GE110 w oryginalnym opakowaniu renault ale miały symbol 266 023 zamiast 266 032. Efekt taki że świeca robi się ciepła ale nie robi żaru. Sprawdź oporność świec lub wykręć świecę zapnij przewodem rozruchowym masę o akumulatora i zobacz jak grzeje. Miałem też tak że nie miałem błedu od uszkzonych świec mimo sprawnej wiązki. wywiana przekaźnika pomogła :)

I ostatnie ale to akurat sam zepsułem:) Przy zakładaniu wtrysków założyłem podkładki miedziane odwrotnie co spowodowało spadek kompresji. Przy 10 stopniach odpalał tak sobie i temperatura spalin na wolnych obrotach była podwyższona 200 stopni zamiast 160.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece są sprawne (4,4V). Wymieniłem przewody paliwowe i opaski takie jak polecił Andrzej-2010. Z moich obserwacji  wynika, że pęcherze pojawiające się  na odcinku filtr-pompa spowodowane są pęcherzykami wychodzącymi z rurki od baku. Jak się tego pozbyć?? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!