Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV PHII RS Line i fotele kubełkowe z wersji GT 1.6


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Przyszedł czas na zmianę auta i tak jak kiedyś myślałem, że raczej nie będzie to drugie Renault, tak sprawdzając i testując co obecnie oferuje konkurencja, już taki pewny nie jestem  :12_slight_smile:.

Biorę pod uwagę Megane IV PHII Grandtour TCe 160 EDC w wersji RS Line, ale mam pewne wątpliwości co do foteli montowanych w tej wersji. Fotele, szczególnie przy siedzisku, są dosyć mocno zabudowane, przez co w trakcie jazdy pewnie fajnie trzymają, ale wsiadanie/wysiadanie z nich tak, żeby nie opierać się/siadać na boczku siedziska wymaga trochę większej gimnastyki.

Z tego co zauważyłem to fotele te są tymi samymi, które montowali w Megane GT 1.6, zanim zostało wycofane z produkcji i chyba jako opcja do zwykłej wersji MIV PHI.

W związku z powyższym mam parę pytań do osób, które miały styczność z tymi kubełkami w codziennym użytkowaniu:

  1. Czy wsiadanie/wysiadanie z nich jest bardzo uciążliwe w trakcie codziennego użytkowania?
  2. Czy same fotele sprawdzaną się w zwykłym, nie sportowym aucie, czy za cenę lepszego wyglądu i trzymania bocznego płaci się sporym pogorszeniem komfortu?
  3. Czy po dłuższym użytkowaniu (3-5 lat) boczki siedziska wykazują jakoś mocno zużycie, np. przetarcia lub odkształcenia względem oryginalnego stanu?

 

Dodatkowo ogólnie pytanie do forumowiczów: co myślicie o Megane RS Line? Czy ktoś z Was bierze lub będzie brał pod uwagę zakup takiej wersji?

Porównując RS Line i Intens, przy wybraniu prawie wszystkich opcji, wychodzi niemal taka sama cena wyjściowa.

Na korzyść RS przemawia +20 KM i +30 Nm, za co w Intens dostajemy "tapicerkę skórzaną", Pakiet Komfort (podgrzewana kierownica, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią i masażem i regulowane zagłówki). Kwestia wyglądu (inne zderzaki i felgi) to już kwestia indywidualna.

 

Wrzucam fotki wspomnianych foteli z GT i RS Line z konfiguratora.

 

Fotele GT Fotele RS Line

 

Z góry dzięki za wszystkie komentarze i pozdrawiam.

 

Edytowane przez Tuscan_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyllo R.S. Line właśnie ze względu na fotele, są świetne na długie trasy. Boczek oczywiście będzie się wycierał, ale jakie to ma znaczenie. Ogólnie przepaść w stosunku do zwykłych foteli. Auto brałem pod uwagę jeszcze jako GT Line, ale przez brak usztywionego zawieszenia i wtedy wersji ph2, odpadła. Wielka szkoda, że zlikwidowali GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele z rs są super, i jeżeli kupowałbym znowu małego francuza to pewnie bym brał tą wersje.

 

ale.....te fotele mają się nijak do foteli z certyfikatem AGR np z nowej Octavii czy Golfa itp... miałem przyjemność mieć O4 na tygodniowy test z tymi fotelami i są po prostu rewelacyjne. Drugi argument to światła Matrix, działają rewelacyjnie. Ogólnie O4 rozwaliła klasę kompaktów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavia IV jest jedną z alternatyw, którą biorę pod uwagę. Na jeździe testowej miałem auto ze standardowymi fotelami i też były OK.

OIV rozwaliła klasę kompaktów, wliczając w to Golfa i Leona. Chociaż układ konsoli centralnej wg. mnie nie jest idealny, to i tak lepszy niż w VW i Seacie, gdzie wrzucanie prawie wszystkich funkcji w tablet poszło o krok za daleko.

I wtedy pojawia się MIV phII, z nowym systemem MM i nie dość że nie popsutą, to jeszcze poprawioną (ulepszoną) konsolą centralną. To jeden z mocnych argumentów za tym, żeby wrócić do salonu Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że fotele są wyśmienite na długie trasy, a do tego wyglądają (całkiem) rasowo. Po 2 latach nic się nie wytarło, ale jak się wsiada można mieć z tyłu głowy, aby nie siadać na boczku, tylko od razu głębiej na fotelu. I zaprawdę nic się nie traci na komforcie chyba, że moje 4 litery są do d... i tego nie czuję ;-)

Ogólnie fotele tak mi się podobają, że nie wiem, czy żonie nie zamienić teraz starej Astry na Clio z takimi właśnie fotelami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!