Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana turbo czy to już?


halas2

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Od około marca zauważam olej w dolocie za intercoolerem. Wcześniej turbo było mokre to fakt. W rurach zaraz za turbo był olej to fakt. Ale reszta była sucha. Generalnie jak nie jeżdżę po autostradach to oleju dolewać nie trzeba. Wymieniam olej co 10tys. Od ostatniej wymiany 6 tys i niby nie ubyło nic strasznie. Przebieg 224tys. Przy odmie może nie jest sucho jak pieprz ale też nic nie pływa. Turbo ma delikatny luz poprzeczny i delikatny wzdłużny. Ale nowe duże turbo też potrafi mieć luz :). Według ecu turbo ładuje tak jak trzeba. :)

Jak myślicie. Robić czym prędzej czy jeszcze czas?

 

 

IMG_20201228_161929.jpg  IMG_20201228_161936.jpg  IMG_20210110_161611.jpg

 

IMG_20210110_161625.jpg  Screenshot_2020-12-29-15-38-47-210_org.prowl.torque.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja niedawno TURBO wymieniłem. Kupiłem używkę za 500zł Więc tak, moja po prawie 400k km nie miała najmniejszego luzu wzdłużnego a poprzeczny fabryczny. Czuć było zużycie mechanizmu kierownicy turbiny, zgrzytał aż jak się nim poruszało. Gruszka w porządku. Natomiast brała olej. Nigdy (może raz na dotarciu 10 lat temu) nie dolałem oleju pomiędzy przeglądami a robię wymianę co 30k km natomiast ostatnim rokiem już schodził stan do jednej kropki. Teraz po wymianie nie bierze kompletnie nic oleju. Sama wymiana nie jest skomplikowana jakoś, najgorsza jest ta metalowa obejma do zapięcia i tu trzeba naprawdę magika, mój mechanik się poddał, dopiero jego koledze udało się ją zapiąć. Nie zalecam wymiany własnymi siłami na podwórku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa. Przez pierwszy rok była mokra tylko przed intercoolerem. Za było sucho. A napewno już nie łapał olej. Z zatrzasnietej na przepustnicy rury.

 

@omega jak przed pandemia i narodzinami młodego jezdzilem więcej na autostradach to na 10tys dolalem jak pamiętam niecały litr. A jak nie przekraczam 120 na codzien to generalnie nie dolewam więcej niż 200ml  na 10tys aby się wszystkie kropki na wyświetlaczu świeciły bo nie lubię jak gasną:) 

 

Tak więc niby olej jest ale go zbytnio nie ubywa. Myślę że nie ma co tylko trzeba jeździć co conajmniej do wiosny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, halas2 napisał:

Przebieg 224tys.

Przy odmie może nie jest sucho jak pieprz ale też nic nie pływa.

Turbo ma delikatny luz poprzeczny i delikatny wzdłużny. Ale nowe duże turbo też potrafi mieć luz :).

Według ecu turbo ładuje tak jak trzeba. 

Jak myślicie. Robić czym prędzej czy jeszcze czas?

Jeżeli turbina ;

  - sucha, nie świszczy, ładuje jak trzeba,

  - jest moc i przyspieszenie,

  - silnik palił bez większego problemu przy większym mrozie,

  - silnik nie dymi, to,

Zalecam;

  1/ wymianę filtr powietrza;

       - bo zapchany, to turbo może zasysać powietrze z odmy i wyciągać olej z silnika,

   2/ przeczyścić egr a najlepiej wymienić na nowy ( przebieg > 200 kkm ),

   3/ kontrola zaworu odmy olejowej a w szczególności membrany ;

        a/ zawór odmy olejowej - reguluje ciśnienie w skrzyni korbowej i jeżeli membrana w zaworze ma choćby malutką dziurkę to ; 

             - turbina wysysa opary oleju z komory korbowej silnika, poprzez niesprawny zawór odmy (w wyniku czego nie skroplą się

                i nie spłyną do misy olejowej) wędrują po całym układzie dolotowym, przesączają się przez wszystkie możliwe szczeliny

                (brudzą cały dolot ) po czym docierają do zaworu egr, mieszając się tam z gorącymi spalinami,

            - tworzy się bardzo twardy nagar wokół egr, zawór egr blokuje się w pozycji otwartej a to wiąże się objawami takimi jak ;

               -  falowania obrotów, kopcenia, mulenia, duszenia się,, braku mocy, spadków mocy itd. oraz twarde  grudki 

                   ( w kontakcie ze spalinami ), docierają do przepływomierza, turbiny, komory silnika, katalizatora, fapa,

     b/  używać tylko oryginalnych zaworów odmy olejowej, bo chińczyki starczają na krótko,

     c/ stosować markowe oleje,

23 godziny temu, halas2 napisał:

Generalnie jak nie jeżdżę po autostradach to oleju dolewać nie trzeba.

To wcale nie musi być wina turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca jest sucha :) Reszta punktów ok. Chociaż nie jestem przekonany do fakt ze z dpf będzie puszczać dyma.

Ad1. Wymieniam co 10tys razem z olejem. tak jak wszystkie filtry zresztą.

AD2. Czyszczony w lecie dolot i zawór.

Ad3. nie wymieniałem odmy ale właśnie w samym króćcu domy nie jest zbyt mokro łatwiej tam znaleźć coś na wzór przypalonego oleju. W 2019 po zakupie ściągałem tą klapkę od odmy i guma nie przejawiała większych oznak starości i tym podobnych rzeczy. Przebieg wtedy to 195tys.

 

22 godziny temu, omega napisał:

Nie przekonuje mnie używane turbo. Chyba jednak bym wolał regeneracje. Ale to moje wewnętrzne przekonanie. Chociaż fakt przynajmniej złożone na oryginalnych częściach, ale to tak wiele nie zmienia:) widzę proces montażu rdzeni codziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zużycie oleju jak piszesz nie jest powodem do wymiany, tymbardziej że innych objawów uszkodzenia brak.Teraz można turbo samemu zregenerować kupując nowy koras, pewniejsze wyjście niż używka z internetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ktoś się orientuje czy będzie jakiś problem jeśli do silnika k9k836 dam turbo od k9k837? Moje ma numer 808701H82728404 a to które chcę kupić 889697H82728404 i zastanawiam się czy czymś one się różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie numeru ale szukałem kiedyś mojego turbo z końcówką 76 i okazało się że była poprostu zmiana numerów z wejściem silnika 636.  Sprawdzalem w bazie:). 837 to ten sam silnik tylko z automatem. Moim zdaniem się nie różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!