Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Problem z odpaleniem


PRR

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę się dołączyć, zauważyłem u siebie w k4m 858 110km, to samo tylko nie gaśnie przy odpalaniu zawsze obroty się podnoszą. Najbardziej mnie to denerwuje przy dojeżdżaniu do świateł bo też spadają do ok 620 i dopiero się podnoszą. Zamówiłem uszczelkę przepustnicy i mam zamiar ją wymyć jak tylko pogoda się poprawi. Nie dawno miałem też ściągany dolot i nie dawałem nowych uszczelek, ale przed tym nie użytkowałem tego auta to nie wiem kiedy dokładnie się zaczęło tak dziać. Świece nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, awiq napisał:

Najbardziej mnie to denerwuje przy dojeżdżaniu do świateł bo też spadają do ok 620 i dopiero się podnoszą. 

Przy wciśniętym pedale sprzęgła powinny być podwyższone tzn. 800-900 

Temat związany z górnym czujnikiem pedału sprzęgła i pracą zespołu zfr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, w weekend przeczyściłem przepustnice ale robiłem to po południu, gdy było znacznie cieplej i odpalił bez problemu. 

Dziś rano też przy temperaturze sporo wyżej niż wcześniej (ok. 10stopni) znowu zacharczał. Znacznie mniej niż wcześniej ale mogę spokojnie stwierdzić, że jakby znowu było ok. 0 stopni to odpalenie by wyglądało tak samo jak na filmie z 1 postu. 

W ogóle mam cały czas wrażenie, że to coś z tymi fazami rozrządu bo gdy przyśpieszam na 1 biegu to potrafi mi zrobić mocną "żabkę" podczas przyśpieszania. 

Nie mam więcej pomysłów, chyba czas oddać auto na gwarancję rozrządu. ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@darek653 ok, dziś po pracy sprawdzę.

 

Mała aktualizacja:

byłem u mechanika, który robił mi rozrząd. Nie wiem czy da się to sprawdzić "na słuch" i spojrzenie z góry na pasek ale powiedział, że rozrząd wygląda ok. 

Podpiął mi komputer i wyskoczyły 3 błędy. Pierwszy dot. pedału gazu (jakiś czujnik czy coś takiego) a dwa kolejne dot. cewki A i cewki B. 

Nie chciałem ich w ciemno wymieniać, nigdy wcześniej nie sprawdzałem auta pod Clipem więc wykasowaliśmy błędy i mam teraz pojeździć z 2-3 dni i zobaczymy czy powrócą. Jeśli tak to chyba niezbędna będzie wymiana tych cewek.

 

Kolejna aktualizacja:

auto wróciło od mechanika. Zostały założone raz jeszcze blokady i sprawdzony rozrząd. Wszystko jest idealnie na swoim miejscu. Do tego przeczyścili mi przepustnice i chcieli ją zaadaptować ale im się nie udało (nie wiem jakiego interfejsu używali ale nie był to Clip - wszędzie logo Bosh). 

Jestem umówiony z elektrykiem samochodowym na za dwa tyg. (jakiś specjalista od Renault w Łodzi dlatego taki termin) i może on coś znajdzie... 

 

Jak się wyjaśni to dam znać dla potomnych. 

Kolejna aktualizacja.

Wczoraj auto wróciło od elektryka. Podpiął się clipem i posprawdzał wszystkie parametry pracy. Od elektrozaworu przez czujnik wału, wałka aż do map sensora i pracę cewek/świec. Sprawdził też poprawność pracy silnika tak "ogólnie" czy nie występują anomalie. 

Jedyne co wyszło to dziwna praca samych świec (a nie o dziwo cewek), tak więc wymieniliśmy je na oryginalne renault. 

Aktualnie rano jest ok. 15 stopni więc ciężko stwierdzić, czy jest poprawa w odpalaniu ale problem "żabkowania" na pierwszych metrach wciąż pozostał. Obawiam się że z odpalaniem będę podobnie jak temperatury spadną lub zrobi się trochę bardziej wilgotno... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!