Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padnięta pompa paliwa megane 1.6 16v lpg


jan101010

Rekomendowane odpowiedzi

A jest benzyna zimowa? Pierwsze słyszę. Biokomponenty to etanol czyli +/- alkohol etylowy 5 lub 10 procent (w Polsce praktycznie zawsze 5, we Francji powszechnie można kupić obydwie benzyny czyli 5 i 10 pct). Może po prostu trzeba dobrać oring z jakiegoś dobrego materiału, podmienić i obserwować? W żadnym aucie nigdy, czy to diesel czy pb, nigdy nie miałem problemów z pompą paliwa. Nigdy, a miałem ich kilkanaście już 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest benzyna zimowa , mróz ma wpływ na prężność pary dlatego zimowe paliwo ma tę wartość podwyższoną co przekłada się na lepsze właściwości rozruchowe jest też zawartość dodatków które mają za zadanie pochłanianie wilgoci.

U mnie też nie było problemów z pompą w różnych autach w tym obecnym też przez pięć lat aż do tego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że nie wytrzymują uszczelki nie jest winą paliwa. Jestem z innej części PL.  Mialem dwie nowe oryginalne Bosch i dwie Bosch używane. Zawsze efekt był ten sam. Uszczelki byly twarde i rozerwane. To wina, tego że nie ma powrotu paliwa. Pompa ciągle pracuje na 3atm i ciśnienie rozrywa uszczelki, które też mogą być ze złego materiału. Zobaczcie, że takigo problemu nie ma w starszych megane z powrotem benzyny i zasilanych tylko na benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wina powrotu bo powrót jest tylko zaraz za pompą w zbiorniku, dokładnie za regulatorem ciśnienia, nie jak kiedyś na listwie wtryskowej.

Problemem jest gówniany materiał z jakiego obecnie robią uszczelnienia

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jak przywrócić ciśnienie na pompie?:

należy rozwiercić 3 otwory wymienić dwa oringi

na regulatorze ciśnienia 7x2,5

na wylocie pompy 8x4

I na koniec skręcić to do kupy trzema śrubami.

 

20240720_150120.jpg

20240720_150928.jpg

20240720_151039.jpg

20240720_151546.jpg

20240720_151646.jpg

20240720_152316.jpg

20240720_152507.jpg

20240720_153110.jpg

20240720_154204.jpg

20240720_154932.jpg

Edytowane przez andlon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolejna pompa uszkodzona .Pytanie do tych którzy naprawiali pompy w ten sposób czy podczas zapalania rozrusznik kręci dłużej niż normalnie bo u mnie dwie pompy z wymienionymi oringami i w każdej jest problem z zapalaniem ponieważ zaworek zwrotny(jest tam taki grzybek ze sprężynką) puszcza paliwo do baku i zapowietrza ,później pompa musi dobić ciśnienie i to trwa dłużej.Czy macie ten sam objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Paliwo spływa przez rozwiercone otwory na śruby, które oryginalnie były zgrzane i były szczelne. Należy uszczelnić połączenia śrubowe żeby paliwo nie uciekało z kosza20241202_093843.thumb.jpg.ce62fcd1d6c81caaf21d11f4f7a2757d.jpg

Edytowane przez andlon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

IMG_20250214_151121.thumb.jpg.2baa13addf28a52fc651539dd0afebeb.jpgWitam padła mi już 4 pompa fakt używane ale wymontowałem uszkodzona pompę i patrzyłem gdzie jest cholerny problem i panowie naprawa to 5 minut bez wyciągania pompy bo to może z 15 minut zajmuje z kluczem do nakrętek pomp .Mianowicie winnym tego że samochód nie zapala czy zapala ale gaśnie albo szarpie i nie ma mocy jest oring za 50 gr ja wsadziłem 8x2 mm ale myślę że 8x3 i 9x2czy 9x3 też dobrze uszczelni czujnik ciśnienia w pompie przez co rozrywa się oring albo jak u mnie rozpuścił się i zostawił tylko czarny ślad jak po farbie i przez to zamiast 3 barów pompa dawała np. tylko bar i samochód nie dostawał wystarczającego ciśnienia potrzebnego do zapalenia i do jazdy .Trzeba śrubokrętem podważyć 2 zatrzaski i wyciągnąć czujnik i z nim udać się do sklepu i sobie dobrać ten oring i włożyć i zatrzasnąć mocno zatrzaski i samochód zapala jak nowy. 

IMG_20250214_151135.jpg

IMG_20250214_151934.jpg

IMG_20250214_151943.jpg

Edytowane przez fullxda
Poprawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!