Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.5 DCI 110km - stop ryzyko awarii


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W niedzielę wracając z trasy dostałem komunikat "stop ryzyko awarii silnika". Wróciłem do domu na lawecie, 

Mechanik skasował błędy (błąd sterowania wtryskiwacza cylindra nr2) i miałem jedzic autem , aż dostałem komunikat "skontroluj układ wtryskowy". Wyrzuciło błąd wtryskiwacza nr 2 oraz tempomatu.

 

Objawy - podczas dodawania gazu auto ma lekko przerwę, tak jakby nie dostawało paliwa oraz podczas przyspieszania występuje pojedynczy metaliczny stuk.

 

Mieliśmy już brać wtryski do sprawdzenia jednak mechanik zauważył pęcherzyki powietrza w przewodzie paliwowym, i powiedział , że zacznie od jego wymiany (poprzednia wymiana 04.2020).

Wydaje mi się ,że auto zaczęło sprawiać problem po zatankowaniu paliwa (zwykły diesel Orlen)

Megane 3 2010r, 188tys przebiegu. 1.5 dCi 110km

 

Może być tak , że do wtryskiwaczy zamiast paliwa dostaje się powietrze i wyrzuca błędy wtryskiwaczy?

Edytowane przez prz3m3k1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, prz3m3k1 napisał:

dostałem komunikat "stop ryzyko awarii silnika" ;

  -  Wróciłem do domu na lawecie, 

  -  Mechanik skasował błędy (błąd sterowania wtryskiwacza cylindra nr 2) i miałem jedzic autem,

      aż dostałem komunikat "skontroluj  układ wtryskowy".

 -  Wyrzuciło błąd wtryskiwacza nr 2 oraz tempomatu.

Profilaktycznie ;

   1/ wymień filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

   2/ sprawdź stan jakościowy paliwa w zbiorniku;

         - dotankuj do pełna na sprawdzonej stacji,

   3/  zapewnij brak pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

   4/ przeczyść łącza, styki przy wtryskiwaczach ( Kontakt 60 ), oraz przy  ecu;

        -  sprawdź stan połączeń lutowanych  w sterowniku,

   5/ sprawdź przewody / przebicia, między wtryskiwaczami a wtyczką ecu,

        -  porównać oporności cewek pomiędzy wtryskiwaczami,

   6/ przegoń auto ( wielokrotnie ) na trasie > 100 km z wysokimi obrotami silnika ; > 3000 obr/min,

   7/ można spróbować przełożyć wtrysk na inny cylinder na próbę,

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pada Ci sterownik. Rozglądaj się za używką. Za ok 100zł kupisz sensowny. Klon ok 200-250 zł

Filtr zawsze warto zmienić, ale to niestety nic nie pomoże.

upsss sorki, to jest stary 1.5dCi na Delphi przecież, goń go póki jeszcze masz na to szansę. Nowy "kolega" będzie się radził.

:) zamotałem się. To samochód z tematu czy awataru jest? Jak z tematu to sterownik pada.

Przed akumulatorem. Bardzo prosty do wyjęcia. Nie połam obudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@prz3m3k1 założył temat w M III 110 KM więc jest ten nowszy silnik z wtryskiem Siemens. Na 90 % jest tak jak piszesz problem ze sterownikiem. Było tu już kilka przypadków z tym samym problemem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.07.2021 o 18:13, aniewa napisał:

Papuga :?:

Megane 3 2010, 110km dCi 1.5.

Wtryski Continental.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania. pkt 5.9  :!: - Prezes

W dniu 29.07.2021 o 18:02, omega napisał:

Pada Ci sterownik. Rozglądaj się za używką. Za ok 100zł kupisz sensowny. Klon ok 200-250 zł

Filtr zawsze warto zmienić, ale to niestety nic nie pomoże.

upsss sorki, to jest stary 1.5dCi na Delphi przecież, goń go póki jeszcze masz na to szansę. Nowy "kolega" będzie się radził.

:) zamotałem się. To samochód z tematu czy awataru jest? Jak z tematu to sterownik pada.

Przed akumulatorem. Bardzo prosty do wyjęcia. Nie połam obudowy.

 

W Megane 3 też był problem ze sterownikiem? Ogarnę to samemu?

 

Wymieniliśmy filtr paliwa i teoretycznie jest ok, ale wydaje mi się ,że dalej śmierdzi spalinami, tak jakby DPF nie mógł się wypalić. Błędów nie ma, pojawia się błędy wtryskiwaczy ale po skasowaniu nic nie ma od razu. Deska rozdzielcza bez komunikatów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na razie jeździj i tyle. Obserwuj. Sam nie ogarniesz, bo trzeba mieć K-TAGa do zrobienia klona komputera. W każdym mieście znajdziesz kogoś, to takie rzeczy robi. Sterownik musisz używany kupić, ale na razie się wstrzymaj. Osobiście w ten filtr paliwa zbytniej wiary nie daję, więc pewnie to tylko kwestia czasu, jak te komunikaty wrócą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie za tydzień jadę nad morze i biorę jakieś dodatkowe assistance w razie czegoś. Trochę strach jeździć tym autem, najgorsze co może być , nie wiadomo gdzie leży przyczyna

 

 

Dziwne teoretycznie robiłem ostatnio trasę 2x60 km i było wsyzstko ok. Dzisiaj pojadę jeszcze przegonić auto.

 

9 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Z pewnością dużo jazd po mieście i na krótkich odcinkach;

   - zrealizuj zalecenia j/w

Orientujesz się czy przez wypalanie DPFblub zapchany, może wywalać błędy na wtryskiwaczach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam ziarno niepewności. U mnie przy podobnych objawach był uszkodzony wtrysk a nawet dwa :) wlasnie przez pęcherze powietrza. Wtryski na stół probierczy i będzie jasne. Ostatnio jednak robiłem klona w innym celu i jedyne co mogę powiedzieć że silnik trochę bardziej miękko pracuje jak na moim oryginalnym. W logach nie wiedzac ogromnych zmian. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że przyczyną może być sam wtrysk, tyle tylko, że ten jest nieśmiertelny i tak naprawdę trzeba się dobrze postarać, żeby go zepsuć. Swoją drogą, taka nieszczelność też się sama nie zrobi. Ktoś coś musiał spaskudzić przy montażu/naprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, prz3m3k1 napisał:

czy przez wypalanie DPF lub zapchany, może wywalać błędy na wtryskiwaczach?

Raczej odwrotnie;

  - to błędy wtryskiwaczy, syfiaste paliwo, pęcherze powietrza, zaśniedziale styki, niesprawny map-sensor i inne,

  - wpływają na nieprawidłowe działanie fap-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, omega napisał:

 

Czyli chyba stawiałbym na paliwo ,które wlałem chwilę przed awarią. Po naprawie dotankowałem lepszego ON na BP + ravenol oil. Widocznie trzeba znowu dotankować lepszego paliwa.

 

Znalazłem też przy drugim wtryskiwaczu od lewej -  patrząc od przodu auta przerwany kabel, wystarczy go zaizolować ? Delikatnie zerwana izolacja.Widget blockquote

Edytowane przez prz3m3k1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej 

 

 

Hej. Masz rację ,po wymianie filtra paliwa jest lepiej ale dalej są pęcherze powietrza. Dzisiaj je zauważyłem. Mechanik powiedział żebym wymienił wszystkie oringi przy grusCze i ogólnie przewodach paliwa. Zaraz podeśle filmik jak to wyglada

Jak możesz rzuc okiem

 

https://youtube.com/shorts/0l4Ivf7wBa8?feature=share

 

Dodaję jeszcze jeden link https://youtube.com/shorts/3YqmIWbFxcg?feature=share

 

 

 

Edytowane przez prz3m3k1
Link
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!