Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4tce czujnik spalania stukowego


yEti1.4

Rekomendowane odpowiedzi

Co ze sterownikiem z tematu;  Błędy 1.4tce pomocy!

 " Podobno wszystkie czujniki i osprzęt silnika mam sprawny;

     -  problem szarpania i błędów jakie wyskakują  -  jest w nieaktualizowanym sofcie " - napisałeś 

Głównymi przyczynami spalania stukowego to;

   -  niewłaściwie dobrany sterownik ECU lub bez aktualizacji,

   -  przestawiony rozrząd,

    -  niewłaściwe luzy zaworowe,

    -  słaba kompresja,

    -  uszkodzona sonda lambda,

    -  niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu,

    -  hydro-regulatory nie trzymają; wystarczy porównać z innymi, wciskając je,

    -  nieprofesjonalnie przeprowadzone strojenie instalacji Pb i LPG,

    - zobacz ;  Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

Czujniki spalania stukowego są z reguły trwałe i rzadko ulegają awarii;

   - poluzowany czujnik - czujnik musi być przykręcony do silnika ; 20 Nm,

   - słabe połączenie elektryczne,

   - wiązka czujnika jest otwarta lub zwarta

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO podczas próby aktualizacji softu powiedzieli że sterownik odrzucił aktualizację - sterownik do wymiany. Z tą sonda lambda, coś w tym może być bo na odpiętej sondzie samochód jedzie jak powinien, nic nie szarpie itp. Problem w tym że sonda jest wymieniona na oryginał, wykresy z niej są jak najbardziej ok. Cały czas pierwszy błąd jaki wyskakuje jest z czujnika spalania stukowego, uznałem że jak już go będę wyciągać to od razu wymienię - to nie są duże koszta. Jutro jadę do gościa (spoza ASO) który spróbuję ogarnąć ten sterownik. Przy okazji poproszę o ogarnięcie tego czujnika. Zobaczymy ??‍♂️ najlepsze jest to że w środę mam jechać na wakacje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yEti1.4 napisał:

W ASO podczas próby aktualizacji softu powiedzieli że sterownik odrzucił aktualizację - sterownik do wymiany.

Tu może leżeć tzw; pies pogrzebany;

   - to nie musi być czujnik spalania stukowego,

2 godziny temu, yEti1.4 napisał:

Z tą sonda lambda, coś w tym może być bo na odpiętej sondzie samochód jedzie jak powinien, nic nie szarpie itp.

Problem w tym że sonda jest wymieniona na oryginał, wykresy z niej są jak najbardziej ok.

Po odpięciu sondy;

  -  silnik pracuje według tzw ;map w sterowniku,

  -  komputer przyjmuje wartości serwisowe;

          - osiągi silnika nie będą właściwe i zużycie paliwa wzrośnie,

Wykresy I sondy nie są właściwe,

2 godziny temu, yEti1.4 napisał:

Cały czas pierwszy błąd jaki wyskakuje jest z czujnika spalania stukowego,

 - uznałem że jak już go będę wyciągać to od razu wymienię - to nie są duże koszta

W większości w takiej sytuacji ;

   - to zawory są do roboty.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że zawory do roboty, ale dlaczego to szarpanie nie występuje zawsze? Tylko losowo, bywa tak że trasę 200km przejadę bez problemu a wracając zaczyna szarpać, a czasami po wyjechaniu z garażu szarpie od razu. Dziwna sprawa, wygląda to tak jakby jakiś czujnik świrował i ECU nie ogarnia co się dzieje. To samo z tą sondą, na odpiętej gdyby zawory były do regulacji też by była lipa, a samochód w trybie serwisowym (na odpiętej sondzie) śmiga aż miło, a spalanie wcale nie wzrosło (wiem że powinno iść sporo w górę)... Cóż, zobaczymy jutro co mechanik stwierdzi. 

Edytowane przez yEti1.4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mechanika sprawdzona kompresja, wyszła dobrze i równo na wszystkich cylindrach. Test na CO negatywny. Podoginane blaszki na wtyczkach w cewkach (bo mam komplet nowych Ori cewek) i jest duża poprawa. Na trasie nad morze zero szarpania aż do zjazdu z A1. Po wjeździe do miasta szarpanie powróciło. Cholera wie o co chodzi, wszystkie czujniki sprawne, wartości pokazują dobre, płynu chłodzącego nie ubywa. Błędy cały czas te same - obwód czujnika spalania stukowego ??‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2021 o 18:34, yEti1.4 napisał:

Jutro jadę do gościa (spoza ASO) który ;

   - spróbuję ogarnąć ten sterownik.

   - Przy okazji poproszę o ogarnięcie tego czujnika.

Co w tych tematach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony, sytuacja bez zmian. A z softem spróbuję w innym ASO, bo nie chce mi się wierzyć, że sterownik jest uszkodzony jak mi powiedzieli w ASO Świętochłowicach. Po powrocie z wakacji spróbuję, bo to ostatnie co zostało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2021 o 14:54, yEti1.4 napisał:

 Na trasie nad morze zero szarpania aż do zjazdu z A1.

 Po wjeździe do miasta szarpanie powróciło.

Jaka temperatura płynu chłodzącego ;

   - na trasie?

   - na mieście?

 

Pomierzyć ilość spalań stukowych na poszczególnych cylindrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!