Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4tce czujnik spalania stukowego


yEti1.4

Rekomendowane odpowiedzi

Co ze sterownikiem z tematu;  Błędy 1.4tce pomocy!

 " Podobno wszystkie czujniki i osprzęt silnika mam sprawny;

     -  problem szarpania i błędów jakie wyskakują  -  jest w nieaktualizowanym sofcie " - napisałeś 

Głównymi przyczynami spalania stukowego to;

   -  niewłaściwie dobrany sterownik ECU lub bez aktualizacji,

   -  przestawiony rozrząd,

    -  niewłaściwe luzy zaworowe,

    -  słaba kompresja,

    -  uszkodzona sonda lambda,

    -  niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu,

    -  hydro-regulatory nie trzymają; wystarczy porównać z innymi, wciskając je,

    -  nieprofesjonalnie przeprowadzone strojenie instalacji Pb i LPG,

    - zobacz ;  Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

Czujniki spalania stukowego są z reguły trwałe i rzadko ulegają awarii;

   - poluzowany czujnik - czujnik musi być przykręcony do silnika ; 20 Nm,

   - słabe połączenie elektryczne,

   - wiązka czujnika jest otwarta lub zwarta

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO podczas próby aktualizacji softu powiedzieli że sterownik odrzucił aktualizację - sterownik do wymiany. Z tą sonda lambda, coś w tym może być bo na odpiętej sondzie samochód jedzie jak powinien, nic nie szarpie itp. Problem w tym że sonda jest wymieniona na oryginał, wykresy z niej są jak najbardziej ok. Cały czas pierwszy błąd jaki wyskakuje jest z czujnika spalania stukowego, uznałem że jak już go będę wyciągać to od razu wymienię - to nie są duże koszta. Jutro jadę do gościa (spoza ASO) który spróbuję ogarnąć ten sterownik. Przy okazji poproszę o ogarnięcie tego czujnika. Zobaczymy ??‍♂️ najlepsze jest to że w środę mam jechać na wakacje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yEti1.4 napisał:

W ASO podczas próby aktualizacji softu powiedzieli że sterownik odrzucił aktualizację - sterownik do wymiany.

Tu może leżeć tzw; pies pogrzebany;

   - to nie musi być czujnik spalania stukowego,

2 godziny temu, yEti1.4 napisał:

Z tą sonda lambda, coś w tym może być bo na odpiętej sondzie samochód jedzie jak powinien, nic nie szarpie itp.

Problem w tym że sonda jest wymieniona na oryginał, wykresy z niej są jak najbardziej ok.

Po odpięciu sondy;

  -  silnik pracuje według tzw ;map w sterowniku,

  -  komputer przyjmuje wartości serwisowe;

          - osiągi silnika nie będą właściwe i zużycie paliwa wzrośnie,

Wykresy I sondy nie są właściwe,

2 godziny temu, yEti1.4 napisał:

Cały czas pierwszy błąd jaki wyskakuje jest z czujnika spalania stukowego,

 - uznałem że jak już go będę wyciągać to od razu wymienię - to nie są duże koszta

W większości w takiej sytuacji ;

   - to zawory są do roboty.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że zawory do roboty, ale dlaczego to szarpanie nie występuje zawsze? Tylko losowo, bywa tak że trasę 200km przejadę bez problemu a wracając zaczyna szarpać, a czasami po wyjechaniu z garażu szarpie od razu. Dziwna sprawa, wygląda to tak jakby jakiś czujnik świrował i ECU nie ogarnia co się dzieje. To samo z tą sondą, na odpiętej gdyby zawory były do regulacji też by była lipa, a samochód w trybie serwisowym (na odpiętej sondzie) śmiga aż miło, a spalanie wcale nie wzrosło (wiem że powinno iść sporo w górę)... Cóż, zobaczymy jutro co mechanik stwierdzi. 

Edytowane przez yEti1.4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mechanika sprawdzona kompresja, wyszła dobrze i równo na wszystkich cylindrach. Test na CO negatywny. Podoginane blaszki na wtyczkach w cewkach (bo mam komplet nowych Ori cewek) i jest duża poprawa. Na trasie nad morze zero szarpania aż do zjazdu z A1. Po wjeździe do miasta szarpanie powróciło. Cholera wie o co chodzi, wszystkie czujniki sprawne, wartości pokazują dobre, płynu chłodzącego nie ubywa. Błędy cały czas te same - obwód czujnika spalania stukowego ??‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2021 o 18:34, yEti1.4 napisał:

Jutro jadę do gościa (spoza ASO) który ;

   - spróbuję ogarnąć ten sterownik.

   - Przy okazji poproszę o ogarnięcie tego czujnika.

Co w tych tematach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony, sytuacja bez zmian. A z softem spróbuję w innym ASO, bo nie chce mi się wierzyć, że sterownik jest uszkodzony jak mi powiedzieli w ASO Świętochłowicach. Po powrocie z wakacji spróbuję, bo to ostatnie co zostało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2021 o 14:54, yEti1.4 napisał:

 Na trasie nad morze zero szarpania aż do zjazdu z A1.

 Po wjeździe do miasta szarpanie powróciło.

Jaka temperatura płynu chłodzącego ;

   - na trasie?

   - na mieście?

 

Pomierzyć ilość spalań stukowych na poszczególnych cylindrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!