Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przyspieszaniem


Garbi98

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jestem nowy na tym forum więcej jeżeli źle wybrałem kategorie albo coś to z góry sorki. 

 

Pacjent Megane 3 2012 rok 1.5 dci

Po wymienię rozrządu autko zaczęło dziwnie chodzić. Dokładnie przyspieszać. Gdy wciskane pedał gazu w podłogę przyspiesza i nagle przy 2500 obrotów wskazówka zatrzymuje sie na chwile. 

Wymieniłem juz turbinę i wtryski ale nadal sie tego nie udało wyeliminować. 

Moze ktos z was miał podobnie. 

Poniżej zamieszczam filmik co sie dzieje. 

 

P. S. Turbina regenerowana a wtryski nówki sztuki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał kolega @Sarna1. Powinno się zaczynać od diagnostyki, jeśli ta nie pokazuje żadnych błędów, wtedy trzeba szukać mechanika, ale takiego, który ma opanowane silniki renault. W przeciwnym wypadku, tak jak w twoim @Garbi98 brniesz w koszta, nie znając podłoża problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było na diagnozie u jednego z najlepszych mechaników w mieście i nic nie zdiagnozowali. Zastanawiam się czy może to być jeszcze wina sprzęgła ze będzie juz ślizgać bo chyba od nowości nie wymieniane a auto ma prawie 200 tys przebiegu. 

@Andrzej-2010

110KM

Wtryski siemens 

 

Edytowane przez Garbi98
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Garbi98 napisał:

czy może to być jeszcze wina sprzęgła ze będzie juz ślizgać,

bo chyba od nowości nie wymieniane a auto ma prawie 200 tys przebiegu. 

Przy ślizganiu sprzęgła;

  - obroty silnika/obrotomierza by rosły a prędkość auta niekoniecznie,

11 godzin temu, Garbi98 napisał:

Wymieniłem juz turbinę i wtryski ale nadal sie tego nie udało wyeliminować. 

12 minut temu, Garbi98 napisał:

Auto było na diagnozie u jednego z najlepszych mechaników w mieście i nic nie zdiagnozowali.

Proponuje przeczyścić;

  - przepływomierz,

  - map-sensor,

  - styki w UPC i ecu,

Zadbać aby ;

  - nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

  - Pompa wtryskowa w megan III/1,5 dci od 2012 r zgodnie z danymi z reno, powinna być;

        -  zasilana paliwem pod ciśnieniem ok;3 bar,

        - za pomocą elektrycznej pompy umieszczonej w zbiorniku

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zacząć od tego co właśnie napisał @Andrzej-2010. Wygląda na to że ten mechanik/wymieniacz(?) zaczął od najbardziej kosztownych spraw i naraził Cię już na spore wydatki, a nadal nie rozpoznał przyczyny problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Garbi98 napisał:

nagle przy 2500 obrotów wskazówka zatrzymuje sie na chwile. 

Czujesz, że auto przestaje przyśpieszać? Bo na filmiku widać, że gdy wskazówka obrotomierza zatrzymuje się na sekundę to prędkość na liczniku cały czas rośnie.

Co do pompy paliwa w zbiorniku to nie wszystkie 1,5 dci ją miały. Jeżeli masz gumową gruszkę obok zbiornika cieczy chłodzącej to takiej pompy nie znajdziesz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Garbi98 napisał:

turbina niestety padła w trasie bo ułamała sie łopatka. 

Przy wymianie/regeneracji turbosprężarki zaleca się ;

   - kontrola zaworu odmy olejowej,

   - wymiana /czyszczenie magistrali olejowej turbosprężarki,

   - pomiar ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2021 o 10:29, Andrzej-2010 napisał:

Papuga :?:

Chciałem sprawdzić jeszcze zawór EGR i rozebrałem żeby go wyjąć i teraz mam pytanie. Czy w tych miejscach powinno byc tyle nagaru? 

IMG_20210820_184141.jpg  IMG_20210820_184204.jpg  IMG_20210820_184214.jpg  IMG_20210820_184232.jpg

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Garbi98 napisał:

Czy w tych miejscach powinno byc tyle nagaru? 

Nie powinno; należy co jakiś czas;

   -  dawać po garach,

   -  urządzać wypady za miasto, a mniej jazdy w mieście,

  -   czyścić egr,

 Uszkodzony egr może wpływać na błędy;

    Przepływomierza, czujnika ciśnienia doładowania,  a one na ;

     a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku paliwa,

     b/ na pracę czujnika ciśnienia paliwa,

     c/ sygnał do elektrozaworu turbiny a on decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!