Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam, mój samochód to Megane IV GT 1.6dCi - 165KM - 2018r - odpalanie na guzik.

Muszę wymienić akumulator, auto zakupiłem miesiąc temu, aktualnie jest na taki jak na foto (podejrzewam, że założony na sztukę) bo od początku nie trzyma prądu.
- Pytanie brzmi o jakich parametrach ma być oryginalnie akumulator, tym aktualnym się nie sugeruję bo nie wiem czy ktoś włożył o prawidłowych wartościach, a chciałem kupić taki jak powinien być.

20210915_161727.jpg

20210915_161739.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Weź z oryginału.  To jest aku typu EFB. Start/Stop masz pewnie wyłączone w oprogramowaniu. Sterowanie podnosi napięcie nawet do 14,9 V podczas gdy puszczasz gaz. Zwykły aku tego nie wytrzyma długo.  Te oryginalne mają małą rezystancję wewnętrzną i dużo ołowiu  Moja 70 waży ponad 19 kg.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To, że masz nieaktywne start stop, nie oznacza że możesz włożyć zwykły aku. Masz inteligentne ładowanie (czujnik na klemie) i musisz włożyć aku EFB. Przykładowe modele podali koledzy powyżej. 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To który będzie lepszy pod moja M4 ?? EFB czy AGM z tego co wyczytałem to AGM jest w stanie zaabsorbować sporą ilość prądu podczas hamowania silnikiem, pytanie czy nasze M4 to posiadają?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś chyba mają te alternatory takiego w sobie, ale głowy nie dam. Może ktoś będzie wiedział więcej. Bierz ten droższy śmiało. Sam na nim jeżdżę i kupę znajomkom go poleciłem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, Krzysiuu napisał:

 AGM jest w stanie zaabsorbować sporą ilość prądu podczas hamowania silnikiem, pytanie czy nasze M4 to posiadają?

Oczywiście to mają, ale sam akumulator AGM nie lubi temperatury otoczenia powyżej 25 stopni, a latem pod maską jest znacznie więcej i przez to skraca swoją żywotność. Żyją długo w samochodach, które go wożą w kabinie lub bagażniku.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Krzysiuu napisał:

To który będzie lepszy pod moja M4 ?? EFB czy AGM

1/ W autach w których producent zastosował akumulator ;

      - AGM ; należy montować tylko akumulator AGM, aby zachować pełną funkcjonalność i żywotność,

      - EFB ; należy zastosować EFB lub AGM ,

2/ Każde niedomaganie silnika ;

      - powoduje wyłączenia systemu S&S ,

3/ Żeby funkcja S&S działała - musi być spełniony szereg czynników np. ;

     -  start stop - działa > 1C powyżej zera,

     -  odpowiednia temperatura silnika,

     -  właściwy poziom naładowania akumulatora,

     -  minimalne zapotrzebowanie na prąd z alternatora

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!