Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem (chyba inny niż inni)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam drobny lecz irytujący problem z Megane 3 1.6 LPG, 175k km

Auto po postoju odpala za pierwszym razem, ale po jakiś 5-7 sekundach, a w między czasie się dusi trzyma 400-500 obr. Co ciekawe jeśli przerwę pierwsze odpalanie naciśnięciem guzika start stop, nawet po połowie obrotu wałem to za drugim razem odpala od strzała jak nowe auto. Nie mam też żadnych dźwięków wskazujących na kzfr

Za radami innych wpisów:

-wyczyscilem przepustnice,

-zakręcałem gaz (wypaliłem z przewodów) (instalacja 14k km ma najechane i pół roku),

-zmieniłem świece,

-zmieniłem pompę paliwa, 

-odpinałem zawór kzfr różnica w mocy była na niekorzyść,

-profilaktycznie rozebrałem zawór i wyciągnąłem sprężynkę,

-wymieniłem filtr powietrza,

-wymieniłem olej na fabryczny elf 10w40 i tu poprawa była przez tydzień odpalał bez problemu. Teraz poziom nadal jest pod max, kupię na dniach jeszcze jedna bańkę żeby dolać ponad stan. 

 

Z problemów to błędów nie ma żadnych z wyjątkiem 2 sondy, zapala się co 400km. Od zakupu auta 2 sonda jest na dystansie i była też wymieniona. Za 2 tygodnie będę w domu rodzinnym to ja wkręcę bez dystansu i zobaczę odczyty i tym stan katalizatora. Po zakupie nie było przez 5 miesięcy problemu z odpalaniem mimo sondy i LPG. 

Jutro dodam lepsze filmiki z odpalenia bez patentu z wyłączeniem i z. 

 

Macie jakieś sugestie, najbardziej mnie zastanawia fakt że przerywając pierwsze odpalanie po ułamku sekundy za drugim razem odpala jak nowy. 

 

Jeszcze mam pytanie co jeśli kata ni ma. Można wyprodukować 2 sondę żeby nie miał korekty długoterminowej? 

 

 

 

 

Edytowane przez Rirju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Rirju napisał:

10w40

Koniecznie 5W. Twój olej jest za gęsty. Kzfr nadmiernie wyprzedza kąt zapłonu nawet w czasie jazdy. Druga sonda pracuje dopiero po dłuższym czasie. Często w różnych interfejsach jest mylona na tą przed katalizatorem.

 

13 minut temu, Rirju napisał:

najbardziej mnie zastanawia fakt że przerywając pierwsze odpalanie po ułamku sekundy za drugim razem odpala jak nowy. 

Typowy przypadek dla pompy paliwa.

Błąd po 400 km może również wynikać że złej regulacji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Rirju napisał:

Jeszcze mam pytanie co jeśli kata ni ma. Można wyprodukować 2 sondę żeby nie miał korekty długoterminowej? 

Jaki masz sterownik LPG?

 

Proponował bym spróbować przed odpaleniem skasować błędy silnika - nawet jeśli ich nie ma. Jak wtedy wygląda odpalenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik to stag qbox plus.

Błędy skasuje przed odpaleniem jutro. Pompę odrzucam o tyle, że nabijanie ciśnienia na samym zapłonie po kilka razy nie daje żadnych efektów ani na nowej ani na starej pompie. Oczywiście nadal może to być to, bo pompa używana, ale na razie nie mam jak zmierzyć ciśnienia na pompie. Przy pełnym bucie na benzynie nie ma problemów. 

Dodam jeszcze, że sprawdzałem zawór par paliwa i też go odłączałem na noc, bez efektów. 

Co do sond to pierwsza działa jak należy z drugiej jest stały odczyt bo się nie dogrzewa przez dystans od wydechu, z tego co doczytałem. 

Co do oleju to w nocie producenta jest ten, po postach na forum też widzialem, że ludzie bez problemów lali 10w40, ale będę miał na uwadze te kwestię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Rirju napisał:

Pompę odrzucam o tyle, że nabijanie ciśnienia na samym zapłonie po kilka razy nie daje żadnych efektów

Zmierz prąd jaki pompa pobiera na samym zapłonie.Może instalacja elektryczna jest "brudna"

 

20 minut temu, Rirju napisał:

Przy pełnym bucie na benzynie nie ma problemów. 

Problemy z pompą zaczynają się od zapłonu, a nie na pełnej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rirju napisał:

Sterownik to stag qbox plus.

Jeśli jest podłączony do obd to błędy drugiej sondy możesz wrzucić do kasownika. A jak nie to należy podłączyć i wtedy wrzucić.

Ale lepiej aby sonda działała normalnie. Błędy kata rzadziej wyskakują, a co za tym idzie rzadziej będą kasowane.

 

To jest najtańszy sposób na pozbycie się problemu w Twoim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mieszanka jest trochę za uboga to może być błąd na drugiej sondzie.

Pompa: czy zawór zwrotny trzyma ciśnienie? Czy jak po długim postoju odepniesz wężyk z pompy to wytryśnie paliwo czy tylko tak się coś wysączy?

10W to zabójstwo dla silnika - jest za lepki i może powodować problemy z rozruchem. Zalecany przez prod. Olej to Elf 900 SXR 5W30 jako drugi to 5W40. Ja jeździłem na 40 i co wymiana płukanka. 

Świece Denso IK20TT 

Dawno czyszczona przepustnica? Może jeszcze nie wykonała się adaptacja. Mapsensor czysty i szczelny?

W gnieździe wtyczki zaworu nie było oleju? Jakie wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach?

Jakie jest napięcie drugiej sondy lambda na wolnych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, święta więc się trochę przedłużyło. 

Olej to jednak 5W40, pomyłka bo 10w40 do motocykla leje. 5w40 bo całkiem często przeloty 150km/h, wycieczki weekendowe w góry, gdzie też ciągnę po obrotach a po mieście do pracy 12km narzeczona i 20 ja, więc mniej niż to rzadko kiedy auto robi. 

Świece NGK z katalogu. Jestem do nich przekonany jeśli się podjebek z allegro nie kupuje. 

Wrzucam filmy z odpalenia, pierwszy raz nie odpalił za pierwszym razem. Drugi film odpalenie z rana na patencie wspomnianym w pierwszym poście.

Paliwa jest z 15L, przy takim poziomie już emulator nie zawsze kasuje, a dodatkowo pompa z 1.4tce pasuje, ale ma trochę inaczej wygięty pływak. 

Nie wiem jeszcze na ile można zaufać torqowi i elm, ale podgląd kąta zapłonu na wolnych obrotach po rozgrzaniu. 

Zawór kzfr czysty. Po czyszczeniu przepustnicy z 3k km zrobione, przestał szarpać przy odpuszczeniu gazu na 1 i 2. Podciśnienie w kolektorze dolotowym w górze tolerancji, ale w tolerancji 35kPa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wyłącz ten podkład dźwiękowy na nagraniach - nie ułatwia diagnostyki.

Tak jak pisał @mark55 naładuj akumulator.  Rozrusznik też może wymagać remontu.

Silnik nie pływa w oleju: cewki świece.

Przyjrzał bym się pompie paliwa i drożności przewodów paliwowych - dlatego lepiej odpala jak uruchamiasz go na dwa razy.

Jeżeli na ostatnim filmie to były wolne obroty to zawór zmiennych faz do wymiany.

Pokaż  korekty i pracę sond lambda na wolnych obrotach. Przykład odczytów masz ponizej.  Screenshot_20210209-065947.thumb.jpg.428cce13d55d25e4177d6b14c42e7c29.jpg

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Piszę z opóźnieniem bo nie miałem czasu nic zrobić oprócz zamontowania sondy bez dystansu miedzianego, który miał wkręt wkręcony w otwór żeby w ogóle od spalin odizolować. Że mechanik który sondę wymieniał założył to tak, to ręce opadają. Okazało się że katalizator jest sprawny, tylko jak sonda padła to ktoś myślał że dystansem to uratuje, potem ja zleciłem wymianę sondy bo nie miałem dostępu do kanału i zamiast bledu braku napięcia był błąd składu spalin. Oczywiście nie poprawiło to sytuacji z odpalaniem, a w między czasie auto zaczęło gasnąć po odpaleniu, czasami za 3 razem odpalało. Jednak u mnie nie było żadnych zgrzytów kzfr. Ostatecznie przy największych mrozach zaczął odpalać normalnie i od tygodnia tak jest. Wiem że kat zapłonu sugeruje zawór. Zamówię z alliexpres na razie i jak problem z odpalaniem się powtórzy to podmienie. Rozrząd wymienię w przyszłym roku z kołem kzfr. To pewnie rozwiąże sprawę. Dam znać jak postępy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!