Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na zimnym Megane 3


Waskii

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 1.11.2021 o 20:35, Waskii napisał:

Obroty po rozgrzaniu ( benzyna ) to bliżej 800 niz 750.

Po awaryjnym odpaleniu 1000 utrzymywał i na gaz idealnie reagował.

Wadliwe strojenie map,

4 godziny temu, Waskii napisał:

czujnik temperatury płynu chłodniczego;

   -  Na zimnym silniku pokazywał 60°C.

Czujnik płynu chłodzącego;

   - daje informacje do sterownika taką samą czy to na benzynie czy lpg

Konieczna wizyta u gazownika po doprowadzeniu silnika na benzynie do stanu OK

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich, jestem tu nowy wiec proszę wyrozumiałość.

Mam problem z moją Megi, mianowicie auto stoi w garaż podziemnym w którym temperatura jest ok 12stopni C. Wsiadam rano odpalam przez chwile trzyma ok 1000-1100 obr. za chwile spada do ok 700-800 i jest ok. Przejade pare km, zgasze, pojdę na pół godziny do sklepu, wsiadam odpalam-gaśnie, czasami sie zakrztusi jakby miał zgasnąć, ale łapie obroty i chodzi . jeśli dodam gazu bezpośrednio po odpaleniu gaśnie natychmiast. Po dwóch trzech odpaleniach bez dodawania gazu łapie obroty i chodzi dobrze. Ktoś może wie co to może być. Auto nie ma LPG.

Dziekuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak gazu to błąd 😅.

Jak zachowuje się wskazówka od temperatury wtedy kiedy gaśnie? - mogą być problemy z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej - raczej nie będzie błędów zapisanych w sterowniku.

Najlepiej byłoby popatrzeć na na wartości rzeczywiste - odczytane jakimś interfejsem (np.: ELM 327 i aplikacja Torque)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu mówisz, że brak gazu to błąd? Fakt pali trochę, zastanawiałem sie nad instalacją, ale w sumie nie jeżdżę aż tak dużo żebym to strasznie odczuwał po kieszeni, ale wracając do tematu. Faktycznie zauważyłem dziwne zachowanie wskazówki temperatury mianowicie przy próbie odpalenia czasem potrafi wskazówka falowac, tzn, zmienia swoje położenie i finalnie nawet podczas jazdy nie znajduje sie ona idealnie na środku...

Edytowane przez wysoky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zgodzę się z przedmówcą pomimo szacunku jakim obdarzam kol. @jabrze. W pierwszej kolejności czujnik a później ewentualnie termostat.

Wahania wskazówki od temperatury raz w życiu widziałem, kiedy było - 20 stopni na zewnątrz i otwarł się termostat, to nawet zimnym powietrzem zwiało z nawiewu.

Błąd: ten silnik stworzony jest do gazu, nie wygórowana cena z prostą instalację to dodatkowa zaleta. Ja za gaz do 1.3 musiałem zapłacić 5800.

Na zimnym faktycznie dobrze odpali, ale na ciepłym, w momencie kiedy odczyt temperatury będzie nie poprawny, to sterownik silnika będzie zalewać silnik paliwem bo będzie myślał, że jest -40 stopni. Miałem taką sytuację w MII na przejeździe kolejowym - odpalił dopiero z wciśniętym pedałem gazu.

Myślę, że powinieneś zauważyć zwiększone zużycie paliwa - kiedy wskazówka opada zaczyna wzbogacać mieszankę - realizuje rozruch, rozgrzewanie silnika.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie wymieniłem czujnik temperatury wody i dalej problem jest. Na ciepłym silniku potrafi nawet zgasnąć przy nagłym wciśnieciu sprzęgła np. przy dojeżdżaniu do świateł wciskam sprzęgło samochód gaśnie... chyba że zdąrze ze sprzęgła odpalić. Rano gdy odpalam auto w garażu jest ok, chociaż obroty trzyma dosyć wysokie, które po chwili spadają, aha i co jeszcze zauważyłem temperatura pokazywana przez wskazówkę nie pokazuje 90stopni nawet po przejechaniu 100km wskazuje na ok 70 stopni. Czyli teraz pora na termostat?

Edytowane przez wysoky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat: odpal zimny i zobaczy czy obie rury od chłodnicy robią się ciepłe - termostat do wymiany.

Ta temperatura to może być niesprawny czujnik temperatury wody.

To gaśnięcie to jakby lewe powietrze, podparte zawory wydechowe, słaba iskra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!