Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na zimnym Megane 3


Waskii

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 1.11.2021 o 20:35, Waskii napisał:

Obroty po rozgrzaniu ( benzyna ) to bliżej 800 niz 750.

Po awaryjnym odpaleniu 1000 utrzymywał i na gaz idealnie reagował.

Wadliwe strojenie map,

4 godziny temu, Waskii napisał:

czujnik temperatury płynu chłodniczego;

   -  Na zimnym silniku pokazywał 60°C.

Czujnik płynu chłodzącego;

   - daje informacje do sterownika taką samą czy to na benzynie czy lpg

Konieczna wizyta u gazownika po doprowadzeniu silnika na benzynie do stanu OK

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich, jestem tu nowy wiec proszę wyrozumiałość.

Mam problem z moją Megi, mianowicie auto stoi w garaż podziemnym w którym temperatura jest ok 12stopni C. Wsiadam rano odpalam przez chwile trzyma ok 1000-1100 obr. za chwile spada do ok 700-800 i jest ok. Przejade pare km, zgasze, pojdę na pół godziny do sklepu, wsiadam odpalam-gaśnie, czasami sie zakrztusi jakby miał zgasnąć, ale łapie obroty i chodzi . jeśli dodam gazu bezpośrednio po odpaleniu gaśnie natychmiast. Po dwóch trzech odpaleniach bez dodawania gazu łapie obroty i chodzi dobrze. Ktoś może wie co to może być. Auto nie ma LPG.

Dziekuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak gazu to błąd 😅.

Jak zachowuje się wskazówka od temperatury wtedy kiedy gaśnie? - mogą być problemy z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej - raczej nie będzie błędów zapisanych w sterowniku.

Najlepiej byłoby popatrzeć na na wartości rzeczywiste - odczytane jakimś interfejsem (np.: ELM 327 i aplikacja Torque)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu mówisz, że brak gazu to błąd? Fakt pali trochę, zastanawiałem sie nad instalacją, ale w sumie nie jeżdżę aż tak dużo żebym to strasznie odczuwał po kieszeni, ale wracając do tematu. Faktycznie zauważyłem dziwne zachowanie wskazówki temperatury mianowicie przy próbie odpalenia czasem potrafi wskazówka falowac, tzn, zmienia swoje położenie i finalnie nawet podczas jazdy nie znajduje sie ona idealnie na środku...

Edytowane przez wysoky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zgodzę się z przedmówcą pomimo szacunku jakim obdarzam kol. @jabrze. W pierwszej kolejności czujnik a później ewentualnie termostat.

Wahania wskazówki od temperatury raz w życiu widziałem, kiedy było - 20 stopni na zewnątrz i otwarł się termostat, to nawet zimnym powietrzem zwiało z nawiewu.

Błąd: ten silnik stworzony jest do gazu, nie wygórowana cena z prostą instalację to dodatkowa zaleta. Ja za gaz do 1.3 musiałem zapłacić 5800.

Na zimnym faktycznie dobrze odpali, ale na ciepłym, w momencie kiedy odczyt temperatury będzie nie poprawny, to sterownik silnika będzie zalewać silnik paliwem bo będzie myślał, że jest -40 stopni. Miałem taką sytuację w MII na przejeździe kolejowym - odpalił dopiero z wciśniętym pedałem gazu.

Myślę, że powinieneś zauważyć zwiększone zużycie paliwa - kiedy wskazówka opada zaczyna wzbogacać mieszankę - realizuje rozruch, rozgrzewanie silnika.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie wymieniłem czujnik temperatury wody i dalej problem jest. Na ciepłym silniku potrafi nawet zgasnąć przy nagłym wciśnieciu sprzęgła np. przy dojeżdżaniu do świateł wciskam sprzęgło samochód gaśnie... chyba że zdąrze ze sprzęgła odpalić. Rano gdy odpalam auto w garażu jest ok, chociaż obroty trzyma dosyć wysokie, które po chwili spadają, aha i co jeszcze zauważyłem temperatura pokazywana przez wskazówkę nie pokazuje 90stopni nawet po przejechaniu 100km wskazuje na ok 70 stopni. Czyli teraz pora na termostat?

Edytowane przez wysoky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat: odpal zimny i zobaczy czy obie rury od chłodnicy robią się ciepłe - termostat do wymiany.

Ta temperatura to może być niesprawny czujnik temperatury wody.

To gaśnięcie to jakby lewe powietrze, podparte zawory wydechowe, słaba iskra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!