Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pojedyncze szarpnięcie na ciepłym silniku przy 2 tys. obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Mam Megankę II silnik K4M (1.6 16V) z lutego 2008. Ostatnio wymieniałem wszystkie świece, czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik położenia wałka gdyż auto miało tendencję do nie odpalania na ciepłym silniku i komputer zgłaszał błędy tych czujników. Po wymianie czujnika położenia wałka samochód zaczął się dziwnie zachowywać tj. na rozgrzanym silniku przy przyśpieszaniu dokładnie na poziomie 2000 obrotów jest efekt jakby się dusił - pojedyncze szarpnięcie jakby. W pozostałym zakresie auto zachowuje się prawidłowo. Przed wymianą auto chodziło równiutko. Komputer nie pokazuje żądnego błędu poza błędem obwodu pedału sprzęgła - być może przez uszkodzoną pompkę sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, apw911 napisał:

Po wymianie czujnika położenia wałka samochód zaczął się dziwnie zachowywać tj.

  - na rozgrzanym silniku przy przyśpieszaniu dokładnie na poziomie 2000 obrotów jest efekt jakby się dusił

  - pojedyncze szarpnięcie jakby.

W pozostałym zakresie auto zachowuje się prawidłowo.

Sprawdzić ;

  - prawidłowość ustawienia rozrządu,

  - kąt wyprzedzenia zapłonu;

        - na rozgrzanym silniku,ok;90 C,

        - na biegu jałowym,

Ile wynoszą obroty biegu jałowego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, apw911 napisał:

Komputer nie pokazuje żądnego błędu poza błędem obwodu pedału sprzęgła - być może przez uszkodzoną pompkę sprzęgła?

Pompka nie ma nic do tego, komputer odczytuje tylko stan czujników skrajnych położeń pedału sprzęgła. Może któryś czujnik nie łączy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tym tematem.

 

Niestety dziś już problem mocno ewoluował - żona była na myjce i w czasie powrotu zauważyła mrugającego checka. Po podpięciu komputera PyClipa i zczytaniu błędów miałem następujące pozycje:
DF060 - wypadanie mieszanki cylider 2

DF436 - przebieg procesu spalania nieprawidłowy 1 def oraz 2 def

DF138 - obwód pedału sprzęgła (ale to już stara sprawa)

Screenshot_2021-11-17-09-41-21-102_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2021-11-17-10-27-26-829_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Pierwsze co zrobiłem to zmieniłem cewkę na cylindrze 2 na nówkę i skasowałem błędy.

Po rozruchu silnik pracuje co jakiś czas nierówno, tak jakby się dusił, obroty spadają do 680, trzęsie budą, z wydechu słychać pyrkotanie następnie wraca do normy i by po chwili znowu zaczęło się to samo. Podczas jazdy w zakresie obrotów 1700-2500 wyraźnie przymulenie, jakby silnik się dławił powyżej 3000 obrotów jest już normalnie.

 

Po przejażdżce nie ma niestety żadnych błędów, więc wróciłem do starej cewki.

Screenshot_2021-11-17-10-58-53-356_org.pyrenteam.pyclip.jpg
 

Pyrkotanie z wydechu: 

 

Nagrana sesja PyClip z krótkiej przejażdzki od zimnego silnika do ciepłego:

 

Czy ktoś ma może jakiś pomysł?

Screenshot_2021-11-17-09-43-29-118_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Edytowane przez apw911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mam ten sam silnik, tylko w MIII miałem podobnie ale nie pierdziało tak z tłumika. Te strzały z tłumika to wina tylko i wyłącznie układu zapłonowego. W najgorszym przypadku coś z zaworem(zaworami) chociaż są sam samoregulatory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, zapomniałem, że w Renault liczymy cylindry od akumulatora i tam rzeczywiście spotkała mnie niespodzianka:
gniazdo_swiecy_3.jpg

Po wstępnym podczyszczeniu gniazda świecy nr 2 jest dużo lepiej, pierdzący wydech jest już dużo mniej dotkliwy.

Jak najlepiej oczyścić gniazdo świecy?

 

Dla porównania gniazdo świecy nr 4 wygląda tak:
gniazdo_swiecy_1.jpg
A trzecie tak:

gniazdo_swiecy_2.jpg

Edytowane przez apw911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Pojedyncze szarpnięcie na ciepłym silniku przy 2 tys. obrotów

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!