Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pojedyncze szarpnięcie na ciepłym silniku przy 2 tys. obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Mam Megankę II silnik K4M (1.6 16V) z lutego 2008. Ostatnio wymieniałem wszystkie świece, czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik położenia wałka gdyż auto miało tendencję do nie odpalania na ciepłym silniku i komputer zgłaszał błędy tych czujników. Po wymianie czujnika położenia wałka samochód zaczął się dziwnie zachowywać tj. na rozgrzanym silniku przy przyśpieszaniu dokładnie na poziomie 2000 obrotów jest efekt jakby się dusił - pojedyncze szarpnięcie jakby. W pozostałym zakresie auto zachowuje się prawidłowo. Przed wymianą auto chodziło równiutko. Komputer nie pokazuje żądnego błędu poza błędem obwodu pedału sprzęgła - być może przez uszkodzoną pompkę sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, apw911 napisał:

Po wymianie czujnika położenia wałka samochód zaczął się dziwnie zachowywać tj.

  - na rozgrzanym silniku przy przyśpieszaniu dokładnie na poziomie 2000 obrotów jest efekt jakby się dusił

  - pojedyncze szarpnięcie jakby.

W pozostałym zakresie auto zachowuje się prawidłowo.

Sprawdzić ;

  - prawidłowość ustawienia rozrządu,

  - kąt wyprzedzenia zapłonu;

        - na rozgrzanym silniku,ok;90 C,

        - na biegu jałowym,

Ile wynoszą obroty biegu jałowego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, apw911 napisał:

Komputer nie pokazuje żądnego błędu poza błędem obwodu pedału sprzęgła - być może przez uszkodzoną pompkę sprzęgła?

Pompka nie ma nic do tego, komputer odczytuje tylko stan czujników skrajnych położeń pedału sprzęgła. Może któryś czujnik nie łączy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tym tematem.

 

Niestety dziś już problem mocno ewoluował - żona była na myjce i w czasie powrotu zauważyła mrugającego checka. Po podpięciu komputera PyClipa i zczytaniu błędów miałem następujące pozycje:
DF060 - wypadanie mieszanki cylider 2

DF436 - przebieg procesu spalania nieprawidłowy 1 def oraz 2 def

DF138 - obwód pedału sprzęgła (ale to już stara sprawa)

Screenshot_2021-11-17-09-41-21-102_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2021-11-17-10-27-26-829_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Pierwsze co zrobiłem to zmieniłem cewkę na cylindrze 2 na nówkę i skasowałem błędy.

Po rozruchu silnik pracuje co jakiś czas nierówno, tak jakby się dusił, obroty spadają do 680, trzęsie budą, z wydechu słychać pyrkotanie następnie wraca do normy i by po chwili znowu zaczęło się to samo. Podczas jazdy w zakresie obrotów 1700-2500 wyraźnie przymulenie, jakby silnik się dławił powyżej 3000 obrotów jest już normalnie.

 

Po przejażdżce nie ma niestety żadnych błędów, więc wróciłem do starej cewki.

Screenshot_2021-11-17-10-58-53-356_org.pyrenteam.pyclip.jpg
 

Pyrkotanie z wydechu: 

 

Nagrana sesja PyClip z krótkiej przejażdzki od zimnego silnika do ciepłego:

 

Czy ktoś ma może jakiś pomysł?

Screenshot_2021-11-17-09-43-29-118_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Edytowane przez apw911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mam ten sam silnik, tylko w MIII miałem podobnie ale nie pierdziało tak z tłumika. Te strzały z tłumika to wina tylko i wyłącznie układu zapłonowego. W najgorszym przypadku coś z zaworem(zaworami) chociaż są sam samoregulatory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, zapomniałem, że w Renault liczymy cylindry od akumulatora i tam rzeczywiście spotkała mnie niespodzianka:
gniazdo_swiecy_3.jpg

Po wstępnym podczyszczeniu gniazda świecy nr 2 jest dużo lepiej, pierdzący wydech jest już dużo mniej dotkliwy.

Jak najlepiej oczyścić gniazdo świecy?

 

Dla porównania gniazdo świecy nr 4 wygląda tak:
gniazdo_swiecy_1.jpg
A trzecie tak:

gniazdo_swiecy_2.jpg

Edytowane przez apw911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Pojedyncze szarpnięcie na ciepłym silniku przy 2 tys. obrotów

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!