Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik różnicowy FAP, piąty wtryskiwacz - Megane III 1,9 dci


Rekomendowane odpowiedzi

@aniewa ja jeździłem z torque bardzo długo. Do tego stopnia że aż dziwnie jeździło mi się bez świecącego ekranu:) 

 

@bilion11 tak możesz to sprawdzić torque z pidami lub pyclipem. Parametr pr1007. Jak się będzie wypalał to będziesz widział wysterowanie wtryskiwacza. Prawdopodobnie w okolicach 7-10%

 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodaję  kolejne screeny -robione na postoju dzisiaj. Coś z tego  "wynika" ? Dzisiaj się  wypalało przy 12g w FAP  do zera- ta ilość sadzy  była po 160 km. Ja tego nie ogarnę . Umówiłem się na 05.01.22 do zakładu który zajmuje się Renault- niby dobrzy. Podpowiedzcie proszę jakie parametry mają sprawdzić  odnośnie FAP-a.

 Chciałbym sprawdzić też pozostałe ale nie wiem które? Będę wdzięczny za sugestie.

Screenshot_20211229-144435_PyClip.jpg

Screenshot_20211229-144536_PyClip.jpg

Screenshot_20211229-144631_PyClip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sorry że piszę post pod postem.

 Byłem  12.01.22r w zakładzie który "specjalizuje" się w Renault. Chciałem żeby mi sprawdzili wszystkie istotne  parametry silnika z osprzętem. Zrobili to na postoju, praktycznie poza info " wszystko jest ok" nie usłyszałem nic więcej- skasowali 140 zł  i tyle. Na pytanie dlaczego  jest tyle nieudanych wypaleń zaczęli snuć jakieś wizje o stylu jazdy i Bóg wie czym jeszcze.  Tracę już cierpliwość. Liczba nieudanych wypaleń rośnie non stop. Nawet przy 2 gr osadu licznik rośnie.

MAM KONKRETNE PYTANIE. Czy ktoś z forum byłby mi to w stanie posprawdzać i określić co jest do naprawy. Super by było jakby była możliwość usunięcia usterek. Mieszkam

w Żaganiu ,woj. lubuskie. Mogę dojechać do 150 km w jedną stronę.      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Już powoli mam dość . Teraz jestem w K-gu i byłem w serwisie Renault i  tam orzekli że nie ma wtryskiwacza w dpf, że wtryski były dopiero od Euro5. Już nie wiem co o tym sądzić. 

Edytowane przez bilion11
zła pisownia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć zdjęcie z przodu silnika, okolice pompy wtryskowej i lekko na prawo od niej. Na wcześniej wrzuconych screnach masz sterownik dla silników F9Q 870/872 a te silniki miały piąty wtryskiwacz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już cyrk!!! Oni podłączyli  tylko clip i im wyszło  że nie ma 5 wtrysku , nigdzie nie zaglądali.  A przy tym elektrozaworze co trzeba sprawdzić?, gdzie szukać tego wtrysku?, jak z dojściem do.niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, bilion11 napisał:

gdzie szukać tego wtrysku?, jak z dojściem do.niego?

Jest z tyłu za silnikiem, przed filtrem DPF. Dojście od kanału. Na rysunku oznaczony numerem 4.

image.thumb.png.9fa7885ef879a9442f8061829f84b569.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Na serwis nie mam co liczyć, jedynie na jakiegoś elektryka rozgranietego, tyle że do Renault to nikt nie chce się dotykać. 

Czy mógłbym prosić o opis jak posprawdzać ten elektrozawor i wtrysk od FAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co sprawdzać, po włączeniu zapłonu przed uruchomieniem silnika te elementy są sprawdzane i przy jakiejkolwiek nieprawidłowości byłby komunikat na tablicy wskaźników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Czujnik różnicowy FAP, piąty wtryskiwacz - Megane III 1,9 dci

Mam odpowiedź z Renault Polska że występuje u mnie 5 wtryskiwacz a " miszcz" z ASO w Kołobrzegu orzekł że nie mam-  po podłączeniu clip'a. Czy mogę się domagać zwrotu 150 zł  za podłączenie clip'a - podłączyli go tylko po to żeby sprawdzić piąty wtrysk? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!