Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik różnicowy FAP, piąty wtryskiwacz - Megane III 1,9 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!,

Na wstępie. Nie wyświetlają mi się żadne komunikaty ,błędy.  Jak kupiłem auto od siostry Megane miała 78kkm przebiegu obecnie prawie 140kkm . Przebiegi dzienne 80 km - dojazdy do pracy, praktycznie 90%  przebiegu auta. Przez ten cały okres nie zauważyłem praktycznie wypalania FAP  tj  .podwyższonego chwilowego spalania.  No poza jednym przypadkiem, kiedy chwilowe spalanie wzrosło do 30l/100km ale trwało to może z 20 sekund. Zapełnienie FAP nigdy nie spadło poniżej 10g a według zapisów z forum powinno wypalać się do  końca. Mam pytanie odnośnie wypalania filtra FAP  w Megane III 1,9 dci 131KM. Czujnik różnicowy do 1,5 dci ma dwa króćce z których wężyki " idą" przed FAP i za FAP .Czujnik do 1,9dci ma jeden króciec Wężyk od niego biegnie do filtra FAP.Czy jest jeszcze drugi czujnik? /jeśli tak to w którym miejscu/, a jeśli nie to na jakiej zasadzie dokonuje się wypalanie FAP w silniku 1,9dci? Wężyk gumowy od czujnika profilaktycznie wymieniłem- oryginalny nie był zapchany, miał jakieś drobne pęknięcia ale nie "puszczał" powietrza podpięty pod sprężarkę.

Jeśli chodzi o wtryskiwacz FAP to gdzieś na forum była informacja , że pomimo iż był uszkodzony to nie było żadnych komunikatów na desce rozdzielczej - stwierdzono na podstawie zapisów

z Clip-a. W jaki sposób można stwierdzić czy działa prawidłowo lub jest niesprawny ? Wdzięczny będę za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika ciśnienia filtra w 1,5 dci to są dwa warianty. W wariancie DPF z piątym wtryskiwaczem czujnik ma jeden króciec. W wariancie z DPF umieszczonym przy silniku bez piątego wtryskiwacza czujnik posiada dwa króće i mierzy ciśnienie przed i za DPF i podaje odpowiednią wartość.

W DPF z piątym wtryskiwaczem jest czujnik ciśnienia spalin w kolektorze wydechowym i ten właśnie drugi za DPF. Na podstawie tych odczytów jest obliczane ciśnienie różnicowe oraz stopień zapełnienia filtra.

Masz brak pełnego wypalania od stanu licznika 114900 km i astronomiczną wręcz liczbę nieudanych regeneracji. Musiałbyś odczytać jakie ciśnienie pokazuje czujnik przed turbiną, jaka jest temperatura w filtrze przy próbie wypalania, RCO piątego wtryskiwacza podczas wypalania, elektrozawór zasilania piątego wtrysku. Któryś z kolegów opisywał usterkę związaną z lejącym piątym wtryskiwaczem ale u niego za samochodem była siwo-biała  chmura niespalonego paliwa oraz filtr nie osiągał temperatury ponad 500 stopni potrzebnej do spalania sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2021 o 00:13, bilion11 napisał:

Przebiegi dzienne 80 km - dojazdy do pracy, praktycznie 90%  przebiegu auta.

Przez ten cały okres nie zauważyłem praktycznie wypalania FAP  tj  .podwyższonego chwilowego spalania. 

Zapełnienie FAP nigdy nie spadło poniżej 10g a według zapisów z forum powinno wypalać się do  końca.

Temperatura spalin ;

     - nie jest zależna od prędkości obrotowej silnika,

     -  lecz od obciążenia, większe obciążenie ;

           - jazda pod górę ,

          - dawanie po garach na dłuższym odcinku drogi > 3000 obr/min, aby uzyskać wysoką temperaturę spalin przed fapem,

Zalecana temperatura spalin przed;

   - turbiną   -   ok;  700 C,

   - fap-em   -   ok; > 600 C,

Mogą być konieczne kilkukrotne, intensywne wypady za miasto

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten jeden wężyk który  znalazłem i wymieniłem to wchodził do FAP. W którym miejscu w kolektorze wydechowym 1,9dci  jest ten pierwszy  czujnik jakieś  foto byłoby  możliwe?  Diesli się uczę , jeździłem tylko benzynami.

Edytowane przez bilion11
gramatyka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po wymianie wężyka FAP się wypala do zera. Ale nie wiem czy wszystko jest ok.  Mam podłączonego ELM z Pyclip-em. Jeżdżę po 40 km w jedną stronę do pracy, włączam ogrzewanie elektryczne przy uruchomieniu auta. Wypalony filtr do zera, jadę  do pracy i po przejechaniu 40 km wskaźnik pokazuje ok 3,5g  zapełnienia  FAP. Wracając po pracy do domu napełnienie filtra dochodzi do max 5g po czym następuje wypalanie do zera - czyli wypalanie następuje co ok 80 km. Jest tak od trzech dni. Na forum jest napisane że wypalanie następuje po 700- 1300 km.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem że licznik podanych wypaleń nie zawsze się zwiększa. . Chociaż i ciebie wypala się do zera więc powinien. Bardziej ciekawi mnie dlaczego już przy 5 gramach się wypala. 

Patrzysz tylko na ilość gram czy weryfikujesz procedurę wypalania poprzez wysterowanie 5 wtryskiwacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, halas2 napisał:

Bardziej ciekawi mnie dlaczego już przy 5 gramach się wypala. 

Tu jest pies pogrzebany. Dlatego spytałem czy licznik udanych wypaleń się zwiększa. Wygląda na to, że te wypalania nie są rejestrowane przez system czyli nie są też wymuszane ilością sadzy. Bo normalnie powinny występować po przekroczeniu 18-25 g sadzy w filtrze. Pytanie skąd się biorą i jak są przeprowadzane, czy piąty wtryskiwacz się uruchamia? Gdyby to był silnik z DPF umieszczonym bezpośrednio za kolektorem wydechowym to wypalanie sadzy na dystansie 80 km w trasie byłoby praktycznie normą. Silnik F9Q powinien mieć piąty wtryskiwacz i filtr umieszczony pod podwoziem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób weryfikujesz wejście w procedurę wypalania?

U mnie w 1.5 z wtryskiwaczem następuje oprócz otwarcia  wtryskiwacza zwiększenie temperatury spalin, a co za tym idzie i filtra, załączają się grzałki silnika, zamyka się egr oraz gdy silnik nie jest obciążony zamyka się przepustnica w dolocie która jest również klapą gaszącą.

Czy coś z tych rzeczy następuje?

 

Dodam jeszcze ze podczas jazdy w miarę równo 90-100km/h temperatura filtra bez wypalania jest pomiędzy 230 a 360 stopni. temperatura spalin w zależności od obciążenia ale podczas wypalania trzyma się w okolicach 600 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, bilion11 napisał:

Licznik udanych wypaleń się nie zmienił.

Czyli dochodzi do tzw; wypaleń nieudanych/niezupełnych;

   - była już o tym mowa w  Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników ,

Warto z clipem wykonać jazdy testowe w terenie „ górzystym", ponieważ temperatura spalin przed fap-em ( ok; > 600 C ) ;

   -  nie jest zależna od prędkości obrotowej silnika,

   -  lecz od obciążenia - dawać po garach co jakiś czas, 

   -  obserwować temperaturę spalin przed fap-em w trakcie wypalenia,

Fap u kolegi bilion11 przez dłuższy czas nie był sprawny w 100 % ( do momentu wymiany wężyka );

  - 30136 nieudanych wypaleń,

  - ostatnie udane wypalenie było przy stanie 114918 km czyli ok;25000 km temu,

Ilość sadzy jaka przybywa w filtrze fap w silniku 100 % sprawnym wynosi ok ;1 gr/100 km,

Fap u kolegi bilion11 musi się zregenerować;

  -  wypalenia będą następować przy coraz dłuższym interwale,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2021 o 10:16, bilion11 napisał:

Wracając po pracy do domu napełnienie filtra dochodzi do max 5g po czym następuje wypalanie do zera

Może wcale nie masz wypalania tylko czujnik różnicowy na opak odczytuje wartość ciśnienia bo nie wierzę by przy 5 gramach była wprowadzona procedura wypalania. Te czujniki potrafią pokazywać ilość sadzy z rozrzutem kilku gram. Podłącz diodkę świecącą pod grzałkę nurnikową i przy rozgrzanym silniku będziesz widział, że następuje wypalanie filtra.

Można też jeździć z podłączonym elmem i uruchomionym pyclipem lub torque ale to kłopotliwe na dłuższą metę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, halas2 napisał:

Z doświadczenia wiem że licznik podanych wypaleń nie zawsze się zwiększa. . Chociaż i ciebie wypala się do zera więc powinien. Bardziej ciekawi mnie dlaczego już przy 5 gramach się wypala. 

Patrzysz tylko na ilość gram czy weryfikujesz procedurę wypalania poprzez wysterowanie 5 wtryskiwacza?

A jak można " zweryfikować procedurę wypalania poprzez wysterowanie 5 wtryskiwacza"? , czy można to sprawdzić Pyclipem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Czujnik różnicowy FAP, piąty wtryskiwacz - Megane III 1,9 dci

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!