Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PyClip - historia modyfikacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nie ten dział, proszę modów o przeniesienie. Sprawa dotyczy zarówno PyClipa jak i elektroniki w MIV.

Chciałem wczoraj skasować błąd dot. wody w filtrze paliwa. Tuż przed kliknięciem Execute telefon sam z siebie przerzucił ekrany PyClipa i zamiast skasować błąd, namieszałem coś w ustawieniach samochodu.

Co się zmieniło:

- ręczny zwalnia się po dodaniu gazu nawet na biegu jałowym,

- nie działa funkcja Start/Stop - w momencie zatrzymania się, na kokpicie mruga ikonka A w kółeczku ale silnik nie gaśnie,

- nie wiem czy to wcześniej było (nie zwróciłem uwagi) ale teraz na zgaszonym silniku, na słupkach HP i Nm, które wyświetlają się w trybie Sport, po wciśnięciu pedału gazu pokazują się kreseczki jak podczas jazdy.

Innych zmian póki co nie zauważyłem.

Czy jest ktoś obeznany w tej aplikacji i może powiedzieć czy jest coś takiego jak historia w PyClipie? Nie mam pojęcia na jaki ekran mnie przerzuciło w momencie kliknięcia Execute.

Ewentualnie może ktoś wie jak na piechotę przywrócić zmienione funkcje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nic złego nie zostało wysłane, ale widzę, że była próba zmiany konfiguracji pojazdu w module automatycznego hamulca parkingowego.

Nie było łączności z pojazdem (może włączony tryb demo w PyClip), a ponadto to polecenie ma złą długość, więc taka zmiana teoretycznie by nawet nie przeszła.

 

Ale skoro masz problem z hamulcem postojowym to spróbuj wrzucić domyślną konfigurację pojazdu.

Pobierz poniższy plik i podmień go w folderze pyren/cache. Połącz się z autem i wykonaj instrukcję poniżej.

 

Cytat

HAMULEC POSTOJOWY -> ECM : Extended command set -> CF007 KONFIGURACJA POJAZDU -> Domyślny

Sprawdź czy jest jakaś poprawa i jeszcze raz tego samego loga.

FG1311327.XML_PL.p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, undercover20 napisał:

Teoretycznie nic złego nie zostało wysłane, ale widzę, że była próba zmiany konfiguracji pojazdu w module automatycznego hamulca parkingowego.

Nie było łączności z pojazdem (może włączony tryb demo w PyClip)

To przypadkowe kliknięcie miało miejsce w sobotę 4 grudnia.

Logi z wczoraj to faktycznie Demo. Próbowałem "wizualnie" znaleźć ekran, który mignął mi na ułamek sekundy przed kliknięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę widzę tylko jedno podłączenie do modułu silnika, zresztą nie udane -12/04/21 18:04:38.313

Potem widzę podłączenie do modułu UPC i odczyt szczegółów błędu DTCA0C814 (DF039) OBWÓD STEROWANIA MOCĄ SPRĘŻARKI

W tej okolicy nie widzę żadnych groźnych poleceń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Twój plik cokolwiek pomógł bo zanim go wgrałem wysypało mi komunikaty na desce: 

- hamowanie aktywne wyłączone,

- skontroluj system start/stop,

- skontroluj pomoc startu pod góręi teraz chcąc ruszyć muszę ręcznie zwolnić hamulec postojowy bo inaczej nie ruszę.

Pyclip pokazał sporo błędów. Rzuć proszę okiem czy mogę wszystkie bez obaw skasować Pyclipem. W kilku przypadkach przed kasowaniem wyświetla się komunikat o konieczności otwarcia bramy CAN o ile auto taką posiada. Po czym poznać czy moja Megane posiada tę bramę?

 

Screenshot_20211206-142729_PyClip.jpg

Screenshot_20211206-154333_PyClip.jpg

Screenshot_20211206-154444_PyClip.jpg

Screenshot_20211207-171356_PyClip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie powodem tych komunikatów i problemów z hamulcem postojowym może być błąd w UCH DTC956024 Obwód początku skoku czujnika sprzęgła.

 

Ogólnie błędy możesz spokojnie skasować. Megane 4 PH1 jeszcze nie miało bramy CAN (SGW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowałem błędy wczoraj wieczorem i dziś w drodze do pracy nic z powrotem nie wyskoczyło na desce. Sprawdzę po pracy czy w Pyclipie nic nie wróciło.

Niestety problem ze zwalnianiem się ręcznego po naciśnięciu na pedał gazu na biegu jałowym oraz brak Start& Stop pozostał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kitza napisał:

Skasowałem błędy wczoraj wieczorem i dziś w drodze do pracy nic z powrotem nie wyskoczyło na desce. Sprawdzę po pracy czy w Pyclipie nic nie wróciło.

Niestety problem ze zwalnianiem się ręcznego po naciśnięciu na pedał gazu na biegu jałowym oraz brak Start& Stop pozostał.

A to nie Ty pisałeś na fejsie że masz problem z czujnikiem biegu wstecznego ? Bo jak tak to chyba raczej przyczyna jasna. 

Edytowane przez luxor1289
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt szybko się pochwaliłem. W drodze do domu znowu nastąpił wysyp komunikatów na desce.

 

21 godzin temu, aniewa napisał:

Sprawdzałeś czy odpali na luzie i wciśniętym hamulcu bez dotykania sprzęgła.

Sprawdziłem i nie odpali na hamulcu bez sprzęgła.

20 godzin temu, luxor1289 napisał:

Bo jak tak to chyba raczej przyczyna jasna. 

Tak, to ja. Wszystkie te komunikaty byłyby związane z czujnikiem cofania?

 

Zrobiłem zrzuty wszystkich aktualnych błędów.

Możecie rzucić okiem i powiedzieć, które wystąpiły w związku z uszkodzeniem czujnika cofania, a które nie są z nim związane?

A jeśli wiecie, z czego wynikają, to czy możecie napisać?

DF039 - obwód sterowania mocą sprężarki

DF137 - ustawienie reflektorów

DF058 - obwód położenia neutralnego

DF327 - info multipleks nieprawidłowy - moduł zespolony kabiny

DF357 - błąd danych regulatora prędkości

DF011 - obwód czujnika opadów/natężenia oświetlenia

DF059 - brak emisji sygnału EPC w sieci multipleksowej

DF150 - obwód początku skoku czujnika sprzęgła

DF371 - brak połączenia LIN

DF1437 - obwód stycznika - pozycja N

DF011.jpg  DF039.jpg  DF058.jpg  DF059.jpg  DF137.jpg  DF150.jpg

DF327.jpg  DF357.jpg  DF371.jpg  DF1437.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz uszkodzony obwód lub sam czujnik położenia neutralnego skrzyni biegów. Moduł USM widzi ciągle załączony bieg i dlatego po dodaniu gazu hamulec puszcza. Z tego powodu nie działa system S&S. Czujnik umieszczony jest na skrzyni biegów.

Do sprawdzenia też czujnik przy sprzęgle bo to może powodować niezgodności sygnałów i błędy sieci multipleksowej. 

Działanie czujników przy sprzęgle można sprawdzić wchodząc w moduł UCH lub USM. Nie podpowiem dokładnie gdzie ale trzeba po prostu szukać tych parametrów i wciskać-puszczać pedał i sprawdzać czy zmienia się stan.

Czujnik opadów to chyba coś z zasilaniem bo i czujnik temperatury wewnętrznej też pokazuje jakieś cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wstecznego nie informuje sterownik tylko o wstecznym ale też o neutralnym i o innym biegu niż wsteczny (czyli cokolwiek do przodu).

Czujniki sprzęgła są dwa na pedale. Może wystarczy przeczyścić styki - w lagunach czasami pomagało. One posiadają samoregulatory - wyciąga się cięgno a po wciśnięciu pedału długość cięgna się dostosuje.

Druga sprawa, że jak wali różnymi błędami nie powiązanymi ze sobą to najczęstszą przyczyną jest zazwyczaj aku. U Ciebie mogło się nałożyć kilka przyczyn. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wstecznego już czeka w paczkomacie. Jak tylko pogoda pozwoli to spróbuję go jutro wymienić. 

Zobaczę co pozostanie z błędów gdy wyeliminuję tę przyczynę.

Po lekturze forum przeszła mi przez głowę myśl o akumulatorze ale auto cały czas jeździ trasy i poza weekendami codziennie dobrze się doładowuje. Ale i to sprawdzę.

Dzięki za dotychczasową pomoc.

 

Coś innego jest chyba na rzeczy niż czujnik.

Podpiąłem czujnik do wtyczki, bez wkręcania go, ale nic to nie dało. Wrzuciłem wsteczny i wciskałem bolec czujnika. Nie było żadnej reakcji. Nie włączyła się kamerka cofania, nie zaświeciły się światła wstecznego. Zero reakcji.

Edytowane przez kitza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!