Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelnienie koła zmiennych faz rozrządu kzfr


henek14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś się orientuję odnośnie uszczelnienia, oglądając filmik z instrukcji wymiany kompletnego rozrządu, pokazane jest jak jest tylko jedno uszczelnienie za kzfr. Czy drugie to jest osadzone już na KZFR?

W moim przypadku były dwa założone i to zostały nie prawidłowo założone bo  połowa z pierwszego uszczelnienia pomiędzy wałkiem a głowica i pokrywą zaworów była podwinięta i to powodowało wyciek oleju i zalanie wszystkiego. Czy ktoś pomoże? 

W 9:50 widać o które mi chodzi

Link do filmu 

Zeby zobrazować jak było w moim przypadku:

 

IMG_20220104_182556.jpg

A chyba nie powinno być już uszczelnienienia na kole kzfr. 

Ktoś się wypowie? 

Edytowane przez henek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi tylko o kzfr. A więc tak jak na filmie jest prawidłowo - czyli jedno uszczelnienie które jest założone na wałek i uszczelnia wałek i krawędzie głowicy i pokrywy zaworów. A koło kzfr jest nakładane poprostu bez zadnego dodatkowego uszczelnia na ten wałek.

Jak na zdjęciu 

IMG_20220104_183139.jpg

Podsumowując mechanik miał fantazje chyba jakąś bo było to tak zmontowane jak zdjęcie w poprzednim poście...

Edytowane przez henek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, henek14 napisał:

A chyba nie powinno być już uszczelnienienia na kole kzfr. 

Przy wymianie rozrządu ;

   1/ simmering 28x47x5,5 wciska się do końca i on uszczelnia wałek rozrządu,

   2/ następnie możliwe są dwa warianty ;

        a/ zmiana nowego kzfr ( jak na filmie );

              - z zamontowanym simmeringiem 34x47x5,5, który uszczelnia bezpośrednio KZFR,

              lub

        b/ montaż starego kzfr ;

              - to warto dla swojego dobra wymienić simmering uszczelniający kzfr 34x47x5,5

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ KZFR - dobierać po numerze VIN auta,

     - przeważnie nowe KZFR stosuje się przy drugiej wymianie rozrządu,

     - przebieg ok; 200.000 km - to dobry moment na jego wymianę,

2/ Zespół KZFR - elektrozawór lubi ;

    a/ aby olej w misce był pod kreskę ' max ';

         - nie może być ponad max,

    b/ olej markowy, dobrej jakości ;

        - Ravenol, Neste, Amsoil, Millers, Valvoline,

         - minimum to 5W40  i wymieniany co ok.10.000 km do 12.000 km,

         - 5W50 - przy eksploatacji auta na długich trasach,

         - 0W40  - jeżeli chcesz dłużej eksploatować auto w dobrym zdrowiu,

         - silnik posiada hydrauliczne regulatory luzów zaworowych,

     c/ lekka noga, 

3/ Ustawienie/wymiana rozrządu ;

   - ze względu na mało miejsca ;

        - jest sztuką,

   - zlecać tylko kumatym mechanikom;

       - z praktyką z silnikami reno  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jeszcze mógłby potwierdzić że powinny być dwa simmeringi, czy jeden? Jeden który jest nałożony na wałek a drugi który jest nałożony na kołnierz kzfr i jest taki sam średnicą zewnętrzną co ten na walku? 

Bo według programu pokazany jest tylko jeden co jest nakładany na wałek. 

IMG_20220105_095456.jpg

IMG_20220104_182556.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładasz tylko jeden simering. Montujesz go w gnieździe w głowicy na wałku ssącym. Na wałek zakładasz koło bez żadnych dodatkowych uszczelnień. Simering pracuje po zewnętrznej części osi koła. Rysunek pokazuje umiejscowienie simeringa w głowicy. Więcej nie ma żadnych uszczelnień. Zdjęcie zaczerpnięte z internetu.

756485978_simeringkzfr..thumb.jpg.5495992e3c8bf44049b1344318614f08.jpg

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Przy wymianie rozrządu ;

   2/ następnie możliwe są dwa warianty ;

        a/ zmiana nowego kzfr ( jak na filmie );

              - z zamontowanym simmeringiem 34x47x5,5, który uszczelnia bezpośrednio KZFR,

              lub

        b/ montaż starego kzfr ;

              - to warto dla swojego dobra wymienić simmering uszczelniający kzfr 34x47x5,5

 

A więc o którym simmeringu Adam pisał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Jakie ma wymiary ten simmering?

Ten simmering który zakładam na wałek i wciskam w głowice ma takie wymiary jak podałeś - 28x47x5.5. 

Natomiast dalej na to idzie już koło kzfr BEZ SIMMERINGU? Kolejna osoba mi potwierdza że tam powinien być tylko jeden simmering który właśnie się zakłada na wałek do końca a pomiędzy głowice i pokrywę i tyle. Następnie zakładam kzfr, śruba która jest przewiercona na wylot i nakrętka na torx z uszczelką. 

Mowa cały czas o walku z kzfr bo w przy drugim walku jest wszystko ok i tam nic nie ruszam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, henek14 napisał:

Ten simmering który zakładam na wałek i wciskam w głowice ma takie wymiary jak podałeś - 28x47x5.5. 

Natomiast dalej na to idzie już koło kzfr BEZ SIMMERINGU?

W takim razie ;

   - jaką średnicę zewnętrzną ma tuleja kzfr nakładana na wystającą część wałka rozrządu i żeby ten simmering uszczelniał tą tuleje  ??

   - wg; mnie powinna mieć 34 mm,

7 godzin temu, aniewa napisał:

Simering pracuje po zewnętrznej części osi koła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!