Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z oświetleniem wnętrza


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Wpadłem na pomysł że zmienię sobie podświetlenie tablicy rej., przednich pozycji oraz wnętrza. Jak z tablicą sobie poradziłem oraz z pozycjami z przodu zamontowałem prawdziwe LED na przód z CANBUSEM, na rej. zwykłe białe W5W takie ala led świecące na biało tak z oświetleniem wnętrza nie mogę sobie poradzić. Kupiłem o takie http://allegro.pl/zarowka-led-w5w-t10-w3w-12v-dc-walcowa-bialy-zimny-i6136814712.html, oraz całoszklane białe w5w i... robią mi się niezłe jaja w zalezności od konfiguracji. Np. podświetlenie drzwi na dole działa w każdych drzwiach oprócz kierowcy ( gaśnie dosłownie po 2 sekundach od otworzenia drzwi kiedy przecież powinno się świecić cały czas gdy drzwi są otwarte. Jak zamknę auto to się delikatnie świeci żarówka w prawych drzwiach. Jak założę do kierowcy zwykłą klasyczną w5w to wtedy u pasażera gaśnie tak jak powinno po zamknięciu. W bagażniku ta sama sytuacja. Otwieram bagażnik jest ok świeci pięknie. Zamknę auto a tam świeci tak jak by to nazwać połową mocy. W podsufitce to samo. W przedniej częsci pojazdu jest 3 żarówki z tyłu jedna żarówka. Jak są zwykłe klasyczne w5w to jest ok a jak wsadze wyżej wymienione, zamknę auto to caly czas leciutko świecą :(

 

Wsadziłem w drzwi kierowcy CANBUS a tam nadal ta sama sytuacja. Świeci się tylko chwilkę na 2 sekundy i gaśnie. i teraz zgupiałem. Bo myślałem że może potrzebuje canbusa wszędzie a tu taki ch*j! :/ Nie ogarniam sytuacji ? We wnętrzu nie da się mieć fajnego, białego podświetlenia czy trzeba zastosowac jakieś inne żarówki ? Przerabiał to ktoś albo ogarnia tą magię lepiej ??

Edytowane przez Marcin91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co ten canbus? jak miałem SCII to wszedzie wsadziłem takie, jak podałeś w linku do aukcji (tyle, że ciepłe) i było OK.

a zamontowałem w sumie z 17 sztuk walcowych (4x drzwi, 6x podsufitka, 2x reflektor, 2x słonecznik, 2x rejestracja, 1x schowek między fotelami).

do tego 2x rurkowa (bagażnik i schowek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie powielana/powtarzana głupota o potrzebie stosowania ledów canbus w MII/SCII zamiast zwykłych żaróweczek tutaj wystarczą zwykłe ledy ale najlepiej z rezystorem inaczej długo może nie poświecić.

Edit:

Teraz zwróciłem na to uwagę i autor ma w opisie MII a temat założył do MIII... więc którą masz?

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ćwiczyłem ten problem z drzwiami kierowcy w M3.

Jak były za "słabe" LEDy to świeciły 5 sekund.

A jak założyłem mocniejsze, o większym obciążeniu prądowym problem się sam rozwiązał.

W innych drzwiach nie ma to znaczenia, ale akurat w drzwiach kierowcy jest to parametr krytyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Wymieniłem całe oświetlenie wnętrza na LED i mam następujący problem:

Po zamknięciu drzwi nie przestają świecić. Lekko się żarzą. Ktoś to przerabiał? Zastanawiam się nad wlutowaniem gdzieś opornika. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Ja przerobiłem oświetlenie wnętrza w MIII. Założyłem najpierw diody za około 1 zł. I działały prawie dobrze, jednak po zamknięciu oraz podczas jazdy żarzyły się led-y w drzwiach. Po mierzył napięcie i okazało się, że po zamknięciu jest kilka volt napięcia. Po tych problemach kupiłem led-y z canbus 5 diod 5050 zamiennik dla w5w. Zmieniłem wszystkie wewnątrz oraz w bagażniku. Do oświetlenia tablicy rejestracyjnej zastosowałem diody bez canbus. Wszystko działa bez zarzutu, brak żarzenia, napięcie po zamknięciu w mV. Różnica w cenie to około 20 zł dla 9 led-ów.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jest coś takiego jak Osram LEDriving Retrofits. Seria żarówek W5W, T4W i C5W, które są żarówkami ledowymi. Osram produkuje je w 2 wersjach barwowych. Co ciekawe mają bardzo duży kąt rozsyłu światła i są wydajniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!