Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie pali jeden cylinder na benzynie


WojciechX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, napotkałem na problem, który pewnie pojawił się dużo wcześniej.

Otóż wymieniałem dziś kable, zakładałem też złączki hermetyczne na przewody od wtrysków.

Problem polega na tym, że nie pali jeden cylinder na benzynie. Auto brzmi jak helikopter, gdy zaczynam gazować.

Mam również instalację gazową pierwszej generacji, wtryskami steruje emulator od lpg.

Podejrzewam, że coś nie styka na kablach od emulatora, ale nie do końca. Jak przełączę na LPG, to działają wszystkie cylindry i auto jeździ normalnie. Na benzynie bez znaczenia czy ciepły czy zimny telepie, wcześniej problem polegał na tym, że na benzynie jak się przejechało 100m, to nagle odcinało paliwo, po puszczeniu gazu i wciśnięciu jeszcze raz paliwo było i znowu w pewnym momencie przerywało.

 

Trochę już nie wiem co może być problemem, bo wymieniłem już połowę kabli od ECU do czujników i od komputera LPG (ucinałem przy kostce i lutowałem nowy przewód). Puszczałem nowe zasilanie do podzespołów od akumulatora i poprawiałem również kable od masy, na LPG się poprawiło, na benzynie bez poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puszcza podtlenek na wtryskiwaczu gazowym cylindra, który nie pali na benzynie. Zakręć zawór na butli i wypal LPG opróżniając instalacje do zgaszenia silnika.. Późnij sprawdzisz jak pracuje na samej benzynie.

 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jabrze napisał:

Puszcza podtlenek na wtryskiwaczu gazowym cylindra, który nie pali na benzynie.

To jest pierwsza generacja LPG. Tam jest mikser.

11 godzin temu, WojciechX napisał:

Problem polega na tym, że nie pali jeden cylinder na benzynie.

Czy wiesz który cylinder nie pali?

Tam jest mpi?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CzechuXX napisał:

Czy wiesz który cylinder nie pali?

Nie pali na pierwszy cylinder(pierwszy licząc od skrzyni).

2 godziny temu, CzechuXX napisał:

Tam jest mpi?

Zakładam, że nie, ale nie jestem pewien. To jest silnik K7M 702.

Dzisiaj, jak odpaliłem z rana, to nawet nie chciał zapalić, bo go zdławiło. Poprawiłem kabel w kostce - niby pomogło, ale nie do końca. Jak pociągnąłem za przewody, które idą za silnikiem, to wtedy wtryskiwacz załącz pracować.

Podejrzewam, że może być jakieś przebicie, bo temperatura mi pokazywała -8stopni, jak poprawiłem przewody się unormowała i pokazywała już 3stopnie na plusie. Zauważyłem, że też jest jakaś korelacja z tą temperaturą, bo zbieżność jest taka, że jak się psuje coś na cylindrach, to przy okazji psuje się wyświetlacz od temperatury(otoczenia).


Gdy sprawdzałem, który cylinder nie pali, to ściągałem po kolei kable wysokiego napięcia(iskra jest na wszystkich). Jak trzymałem go w ręce, lewą dotknąłem karoserii, to kopnął mnie prąd. Problem też mam z kondensatorem obok cewek, bo nie był on przypięty jak kupiłem samochód. Nie za bardzo wiem, gdzie powinien być podłączony.

Reasumując działają teraz wszystkie cylindry, ale myślę, że problem nie jest do końca rozwiązany. Macie może jakieś jakąś wiedzę na temat, gdzie kończą się kable od wtryskiwaczy, które uciekają za silnik?

PS. Gdy na benzynie depnę w podłogę, to przy 3/4k obrotów zalicza na chwilę spadek mocy. Tak jakby dostawał wtedy zbyt małą dawkę pb.
 

13 godzin temu, jabrze napisał:

Puszcza podtlenek na wtryskiwaczu gazowym cylindra, który nie pali na benzynie. Zakręć zawór na butli i wypal LPG opróżniając instalacje do zgaszenia silnika.. Późnij sprawdzisz jak pracuje na samej benzynie.

 

To jeszcze muszę zweryfikować, bo czasami to mam wrażenie, że wtryski nie do końca się otwierają/zamykają w pełni i pracuje jednocześnie na lpg + benzynie, o ile to w ogóle możliwe.(wnioskuję po ilości pb na liczniku, gdzie na benzynie nie jeżdżę, a po kilku dniach się okazuje, że znacząco zmalało). Mam parownik, który jak za mocno odkręcę mu gaz, to na włączonym zapłonie zaczyna intensywnie śmierdzieć gazem po kilku sekundach i słychać syczenie, że się ulatnia.

Dziwną rzeczą też jest samo przełączenie na gaz/benzynę, bo przy zmianie jest odcięcie obydwu i nie da się go przełączyć na postoju, bo gaśnie. Nie ma płynnej zmiany. Podczas jazdy to mniej problematyczne, jak przez 2 sekundy nie będzie mieć paliwa, bo się toczy, więc podtrzymuje obroty.

Edytowane przez WojciechX
Doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperaturę bierze z czujnika płynu chłodzącego. Kondensator na masie i przewód do przerywacza. Szczelina i luz na przerywaczu może mieć wpływ na zadławienie (spadek mocy). 

Godzinę temu, WojciechX napisał:

Mam parownik, który jak za mocno odkręcę mu gaz, to na włączonym zapłonie zaczyna intensywnie śmierdzieć gazem po kilku sekundach i słychać syczenie, że się ulatnia.

Nie możesz mieć zgaszonego silnika na włączonym zapłonie, bo pójdziesz w powietrze!. Radio włącza się w pierwszej pozycji, drugą jest zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

przewód do przerywacza. Szczelina i luz na przerywaczu może mieć wpływ na zadławienie (spadek mocy). 

Czym jest wspomniany przerywacz? Chodzi o element od lpg, który blokuje wtryski lub przekaźnik od pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie po dłużej przerwie.

Po wielodniowej zabawie udało mi się znacząco opanować to francuskie "cudo" techniki.

Głównie sprawdzałem elektronikę pod kątem komputera i okazało się, że pod samą obudową był kabel, który był w zaiste opłakanym stanie i go zlutowałem na nowo.
Drugą rzeczą, to kabel od kompa, bodajże pin 32 był za przeproszeniem s[ciach], bo ktoś kto miał wcześniej ten samochód urwał pin i zlutował kabel na krótko przy samej podstawie tego pina. Ja zrobiłem trochę na opak, bo rozciąłem gumę od wewnętrznej części, odgiąłem drucik i przylutowałem kabel poza kostkę.

Pomogło. Samochód działa prawidłowo, ale... Ale tylko na klimatyzacji. Jak mam włączoną klimę, pracuje idealnie, ale jeżdżę tak już od kilku miesięcy... Zawsze na klimatyzacji.
Aktualnie przestało cokolwiek falować, zatrzymuję się w miejscu silnik pracuje idealnie, utrzymuje obroty, nic nie drga, w przeciwieństwie do tego jak to miało miejsce do tej pory, gdy nie "zmodyfikowałem" komputera. Lecz nadal jak wyłączę klimatyzację dzieją się dziwne rzeczy, bo pochodzi kilka sekund na jałowym na 750 i po chwili obroty spadają poniżej 500, chwilę faluje i się stabilizuje. Jak się zatrzymuję identycznie, obroty spadają do 500 i się stabilizują dopiero po chwili.

Czy winnym może być na przykład regulator napięcia?
 

W dniu 28.02.2022 o 12:28, WojciechX napisał:

Dzisiaj, jak odpaliłem z rana, to nawet nie chciał zapalić, bo go zdławiło. Poprawiłem kabel w kostce - niby pomogło, ale nie do końca. Jak pociągnąłem za przewody, które idą za silnikiem, to wtedy wtryskiwacz załącz pracować.

Sytuacja z rana, gdy nie chciał odpalić być może była spowodowana przez immobiliser. Bo kręcił, kręcił, ale nie było iskry. Kontrolka działała jak zawsze, przekręciłem i czerwona dioda zaczyna migać szybko. Później zacząłem czytać jak wygląda temat immo i się okazuje, że nie ma śladu, żeby ktokolwiek usuwał z tego kompa immobiliser. Odpiąłem kompa i po podpięciu zaczął działać.

Kilka dni później znowu to samo - nie działa. Zlutowałem zielony kabel, bo myślałem, że mi się urwał, jak ściąłem kostkę od kompa. Przekręcam kluczyk, a tu mi zaczyna mrugać kontrolka od błędu układu elektrycznego. Ale znalazłem schemat, że to linia immobilisera. Więc ponownie go uciąłem i ku mojemu zdziwieniu kontrolka przestała mrugać i bez problemu się odpalił.

 

Trochę dla mnie magia z tym immo, bo niby jest, ale kluczyk bez baterii, czy też dorabiany go bez problemu odpalał odkąd go kupiłem.
Rok temu w zimie miałem podobną sytuację. W pewnym momencie wracam z pracy, kręcę, nie odpala. Stał na parkingu przez tydzień, bo nie pomagało ładowanie aku, podpinanie przez kable z innego samochodu, czy cokolwiek innego. Pojechał do mechanika na lawecie, następnego dnia mechanik dzwoni i mówi, że normalnie odpalił i stówa za lawetę w plecy.

Oczywiście zamówiłem kilka dni temu nowy komputer, oddałem go do "sterylizacji" immobilisera. Póki co czekam na dalszy rozwój sytuacji i mam nadzieję, że się okaże, że falowania to wina aktualnego kompa i będę w końcu mógł jeździć bez klimatyzacji...

Reasumując dla tych, którzy szukają problemu we wszystkim innym niż komputer, to warto w pierwszej kolejności sprawdzić kabelki pod obudową wtyczki do sterownika lub samą wtyczkę i piny czy nie są skorodowane... Bo na świecach, wtryskach, czujniku wału, bezpiecznikach i innych rzeczach zrobiłem co mogłem - wymieniłem części, okablowałem na nowo oraz wyczyściłem.

275585508_917698155587864_4779481820926620293_n.jpg

275100171_300003188903246_5588073002552452314_n.jpg

275132171_1104916216995265_5734883676786926513_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez klimy powinno być 750. Może warto odpowietrzyć układ chłodzenia silnika. Czy w tym wypadku może być problem z alternatorem - raczej nie, bo wracają obroty do właściwej wartości.

Immo nie potrzebuje baterii do zasilania pilota. Przy stacyjce jest cewka, która czasami potrafi przerywać i dlatego jest blokowanie zapłonu ( szybkie błyski czerwonej LED). 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, jabrze napisał:

Może warto odpowietrzyć układ chłodzenia silnika.

Co do chłodzenia, to temperatura silnika pokazuje od jakiegoś czasu (wcześniej też miałem problem z obrotami) podczas jazdy mniej więcej ponad 2 kresek, a poniżej 3 kreski - poziomej. Kolega mi nasunął, że to może być wina uwalonego termostatu i powinno się stabilizować w poziomie.

Jeśli przy zimnym silniku mam poprawny poziom płynu do chłodnicy, a na ciepłym sięga powyżej limitu, to czy to może być przyczyną zapowietrzenia?

I czy układ chłodzący może mieć aż tak duży wpływ na obroty silnika?

30 minut temu, jabrze napisał:

Przy stacyjce jest cewka, która czasami potrafi przerywać i dlatego jest blokowanie zapłonu ( szybkie błyski czerwonej LED). 

Co do kontrolki, to ona nigdy nie gasła po odpaleniu. Na zgaszonym miga powoli, gdy jeżdżę to zawsze błyska i nie blokuje zapłonu - nie było sytuacji, żeby to działało jak powinno...

Więc postanowiłem zamówić nowy sterownik, wyciąć immo i się więcej tym nie denerwować, bo zauważyłem, że ktoś zamontował jakiś niezależny alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś termostat, to należy dokładnie odpowietrzyć cały układ. Sam się powtórnie nie zapowietrzy, chyba,że jest wyciek przy pompie, lub ubędzie płynu w zbiorniczku wyrównawczym. W głowicy jest czujnik temperatury płynu, który odpowiada za dobór ilości paliwa podawanego na wtryskiwacze dla obrotów biegu jałowego. Wystarczy trochę pęcherzyków powietrza ( są izolatorem jak termos ) i następuje przekłamanie. Jest to bardzo ważne tusz przed otworzeniem termostatu. Jeśli się nie mylę u Ciebie wskazanie na tablicy jest z czujnika na chłodnicy.

Edytowane przez jabrze
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!