Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik KZFR


Janek1979

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Pacjent to Scenic 3  1.6 16V ben/lpg z 2011r.
Czy jesli szwankuje lub sie przepalił czujnik KZFR to ma wplyw na ze auto ma niskie obroty i wtedy gasnie ?

A nooze mrchanik zle wymienil rozrzad bo dodam ze mialem go wymieniany 1mies iż ac temu i to kompletny z kolami ?

Doradzcie cos bo w tym miesiacu mam wyjazd do Katowic 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  Bardzo ciężko czyta się Twoje posty, brak PL liter, masz problem z klawiaturą? :!: - aniewa

 

Temat przeniesiony do odpowiedniego działu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po jakis 2 3 dniach zaczely sie problemy i trwaja do dzis

A niewiem czy byl wymieniany elektrozawor. Mys La e ze tak bo raxem z robocizna zapjacilem 2tys

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6   :!:  <czerwona> - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Janek1979 napisał:

 auto ma niskie obroty i wtedy gasnie ?

A nooze mrchanik zle wymienil rozrzad bo dodam ze mialem go wymieniany 1mies iż ac temu i to kompletny z kolami ?

 

Elektrozawór powinien być wymieniony dodatkowo i nie wchodzi w skład rozrządu. Do rozrządu przypisano pasek i naprezacz osprzętu. Dopóki nie będzie prawidłowego działania zespołu kzfr, nie określimy prawidłowości ustawienia rozrządu, bez rozbierania. Szkoda nadwyrężać nowe koło jeśli elektrozawór przepuszcza ciśnienie oleju, a spadające obroty na to wskazują. Mówimy o oleju 5W i pracy na pb , bo to podstawa do oceny. LPG jest pochodną mapy benzynowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy rozróżnić czujnik położenia wałka rozrządu i zawór sterujący zmiennymi fazami. Czujnik jest pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem w pokrywie zaworów (nad nim przebiega kanał dolotowy powietrza pierwszego cylindra. Zawór jest przy wlewie oleju przy czwartym cylindrze.

Diagnostyka komputerowa - obserwacja parametrów pracy silnika - kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach (od -0,5 do 2 max 3 stopni). Warto obejrzeć zawór zmiennych faz: czy we wtyczce nie ma oleju, czy tłoczek się swobodnie nie porusza przy potrząśnięciu. Czujnik położenia wałka rozrządu warto wykręcić i przeczyścić.

Koło zmiennych faz jest tylko jedno i kupuje się tylko oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chłopaki za to podpowiedzi! 

Faktycznie mialem wymieniany rozrząd,ale bez elektrozaworu! 

W sobote jestem umowiony u mechanika na jego wymianę i wtedy zobaczymy. Mam nadzieję, że to pomoże bo juz niemam sily z nim  walczyc

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6   :!:  <czerwona> - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecany dobry jest firmy Pierburg. Wymiana jest bardzo prostą. Jedna nakrętka M10 i wpiąć złączkę.  W pięć minut możne to zrobić każdy.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się: Może być do wymiany uszczelka pomiędzy przepustnicą a kolektorem i jej czyszczenie. Po jej czyszczeniu może być tak, że ona musi się przyuczyć z powrotem a ta nauka może trwać nawet kilkaset kilometrów, stąd problemy z obrotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki dziś moj Scenic wrocil  od mechanika po wymianie elektrozaworu i co [CENZURA] znowu dzieje sie to samo i gasnie. Juz mi brak pomysłu ,a kasa z portfela leci,ano dziś poszło 300zl i nic .Poradzcie cos. 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6   :!: 

Na tym forum, cenzuralnie się wysławiamy  <czerwona> - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie podejrzane miejsce nieszczelności jest przy odpowietrzaniu odmy. W 2 i 3  gniaździe cewek nie może być oleju przy świecach. 

 

Byłeś u mechanika, to jako pierwsze powinien sprawdzić. Ten płyn to podstawa w określeniu dawki paliwa (obrotów) biegu jałowego. Tu problem może być na gorącym silniku. Normalnie masz już przełączone na LPG. Do doświadczeń powinieneś mieć zakręconą butlę, i wypalony gaz przed wtryskiwaczami.  LPG odkręcisz jak na benzynie będzie prawidłowo pracował. Zainwestowałeś w wymianę całego zespołu kzfr i musi być dobrze.Ten mechanik sprawdzał chociażby na błędy?.Może to zwykły wymieniacz. Jeśli będzie płyn w zbiorniczku to pozostaje podłączyć się interfejsem, żeby odczytać parametry silnika. Miejmy nadzieję, że rozrząd jest zrobiony prawidłowo. Podejrzanym może być czujnik położenia wału, ale to można sprawdzić. 

W dniu 12.03.2022 o 21:22, Janek1979 napisał:

 Np rano zapali to i za chwilke zgaśnie,

Wyeliminowane kzfr. Pozostaje pompa paliwa, czujnik wału, elektrozawór odpowietrzania baku. Podstawą jest szczelność układu dolotowego. Mapsensor zamocowany jest na sztywno?.

Jutro zwróć na to uwagę. Jego zestarzałe oringi mogą rozszczelnić cały układ i silnik będzie pływał na obrotach przy sprawnej przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!