Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - 1.6 SCe czy 1.2 TCe. Co wybrać?


remiq65

Recommended Posts

Miotam się od pewnego czasu z zakupem auta. Z racji finansowych waham się pomiędzy 1.6SCe i 1.2 TCe. Oczywiście Megane IV phI, najchętniej kombi. Bardzo mało jest o tym silniku 1.6 SCe. Głównie jeżdżę spokojnie, po mieście (ok. 50-100 km dziennie). Co radzicie? Czy silnik 1.2 TCe w Megane IV jest poprawiony? Krążą różne opinie. Mój znajomy mechanik, który specjalizuje się w Reniach i zna je własną kieszeń, robił ostatnio kilka grubych napraw silników 1.2 TCe, ale wszystkie były z Megane III. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden i drugi silnik to juz nie te stare poczciwe silniki renault.

Generalnie 1.2 TCE i tak mimo ze ma turob jest za słaby do tej generacji auta a tym bardziej kombi.

!.6SCE pozbawiony zmiannych faz rozrzadu stracił dużo na dynamice , a tej nigdy nie miał za wiele.

Kiedys sie zastanawialem nad takim autem i chyba 1.6 DCI był polecany , ale z dieslami nie wiesz kiedy braknie ropy w polsce , a kiedy otrzymasz zakaz wiazdu do miast.

Cięzko o benzyne w ph1 , pozniej juz przyszły 1.3 TCE ale ile to pozyje wciaz nike nie wie małe przebiegi , świeży silnik.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.3 w kombi z boxem. Nic się nie dzieje. Moment obrotowy jak mniejsze dizle tylko moc wyższa.  Do przebiegów 50-100 km dziennie to dobry byłby gaz. Ten sce to słaby silnik, wyjący. Wg. mnie ma zmienne fazy. Jedyną jego zaletą to to że jest na pośrednim wtrysku. Nie wiem czy na naszym rynku występował na bezpośrednim wtrysku lub i na podwójnych wtryskach jak nowe Toyoty.

1.2 jest zdecydowanie słabszy od 1.3. Po 16 roku to raczej silnik pozbawiony wady napinacza łańcucha czy brania oleju.

Chociaż 1.3 da się zagazowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1,6 SCe/115 KM;

  - ma zmienne fazy,

  - nie ma regulatorów hydraulicznych zaworów,

  - ma wtrysk pośredni ; dobry do instalacji LPG,

  - konstrukcja Nissana,

  - rozrząd na łańcuchu,

  - spalanie średnio;7-8 l/100 km,

  - skrzynia 5-cio biegowa,

  - jednostka bardzo udana, mało awaryjna,

Silnik 1,2 TCe/130 KM;

  - konstrukcja Nissana,

  - rozrząd na łańcuchu,

  - brak regulatorów hydraulicznych zaworów,

  - wtrysk bezpośredni,

  - z turbosprężarką, 

  - spalanie średnio; 7-10 l/100 km,

  - koszty części i serwisu znacznie wyższe niż 1,6 SCe,

  - kupować auto po roku 2017 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takie ogłoszenie:

"Sprzedam RENAULT Megane IV 2017 grudzień produkcja, na drogach 2018r. Megane 1.2 Energy TCe GT Line EDC z przebiegiem 75500 km" i dalej "Tydzień przed końcem gwarancji został wymieniony silnik w serwisie Renault, wymiana podlegała pod gwarancje samochodu. Powód wymiany błąd techniczny silnik- fabryczna wada silnik. Silnik został kompletnie wymieniony z wersją poprawioną. Pracuje bez zastrzeżeń."

Ręce mi opadły. Tzn., że rocznik 2017 też jest niepewny 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierz tego silnika 1.2Tce Oczywiście wszystko kwestia ceny, pewnie jest jakiś jej poziom, za który można go kupić.

Niech sprzedający opuści na kolejny silnik 40-50 tyś zł i pewnie można brać.

Jeżeli to to ogłoeszenie: https://allegrolokalnie.pl/oferta/renault-megane-ivmegane-12-energy-tce-gt-line-4yi  to niestety będzie Ci musiał dopłacić do transakcji. Nie wiem czy się zgodzi, ale zawsze możesz zaproponować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam megane 4 z silnikiem 1.2 tce  użytkuje już 2 lata i żadnych problemów nie mam na budziku 150 tyś. a auto mam z 2016 oprócz  tego została wgrana mapę na podniesienie mocy na 160 km 277nm  wymiana oleju co 10tys i jakoś nie narzekam 

IMG_20211029_174817.jpg

Edytowane przez mlodyrochu
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mlodyrochu napisał:

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.9 :!: - aniewa

jeszcze nie :) ale nie mow prosze ze to jezdzi to sie tylko toczy za ciezka buda do takiego malego motorku.

Wykres to sobie mozna rysować na pokaz jakie chesz :) podczas jazdy to sie dopiero okazuje czy to ma sens.

pokazałeś parametry zblizone do 2.0 TCE 180 KM przepaśc miedzy tymi silnikmi sam sobie odpowiedz czy jezeli realnie masz taka moc i sile jak na wykresie to ten silnik przejeżdzi slynna barierre 200tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, mlodyrochu napisał:

mam megane 4 z silnikiem 1.2 tce  użytkuje już 2 lata i żadnych problemów nie mam na budziku 150 tyś. a auto mam z 2016 oprócz  tego została wgrana mapę na podniesienie mocy na 160 km 277nm  wymiana oleju co 10tys i jakoś nie narzekam 

IMG_20211029_174817.jpg

Hej,

I jak wygląda kwestia jazdy? Odczuwasz różnicę w szczególności w dolnej części obrotów?

Spalanie spadło czy wzrosło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obraz.thumb.png.c83e1862ea3c33da6ea99c9b0b98fdb5.png

 

Też modyfikowałem soft u siebie, wyniki jak na załączonym wykresie. Odczucia w użytkowaniu, zwłaszcza elastyczność jak najbardziej na plus w stosunku do bazowej wersji. Nie robiłem pomiarów profesjonalnym sprzętem, ale i przyspieszenie do 100 się poprawiło (~9 s) i Vmax ~215. Przy normalnej (przepisowej i ekonomicznej) jeździe zużycie paliwa bez zmian, ale jak korzystam z dynamiki to miast 8-9l, trasa 6,5l. Średnio z przewagą jazdy podmiejskiej 7,5l/100

Przejechane mam od modyfikacji ~ 30 tys. i nie zauważyłem żeby się sprzęgło zużyło itp.

Olej też wymieniam co max 10 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2022 o 07:47, Schvenck napisał:

Hej,

I jak wygląda kwestia jazdy? Odczuwasz różnicę w szczególności w dolnej części obrotów?

Spalanie spadło czy wzrosło?

tak jest różnica jaka była przed a jaka jest po co do spalania to wszystko zależy jaką masz noge moje spalanie to 6.8 w zimie to prawie 8 

W dniu 5.05.2022 o 16:11, Refild napisał:

jeszcze nie :) ale nie mow prosze ze to jezdzi to sie tylko toczy za ciezka buda do takiego malego motorku.

Wykres to sobie mozna rysować na pokaz jakie chesz :) podczas jazdy to sie dopiero okazuje czy to ma sens.

pokazałeś parametry zblizone do 2.0 TCE 180 KM przepaśc miedzy tymi silnikmi sam sobie odpowiedz czy jezeli realnie masz taka moc i sile jak na wykresie to ten silnik przejeżdzi slynna barierre 200tys km.

tak jedżie  i to bardzo dobrze i nie narzekam jak dbasz  tak masz 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu.

Poczytałem trochę o silniku 1.3TCE i o problemach z "przybywaniem" oleju i ręce mi opadły. Nie wiadomo już co kupić 😞

1.2TCE jest miną, 1.3TCE - również. 1.6SCe z kolei w miarę bezpieczny, ale archaiczny 😞 . Diesel - umiera 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!