Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmienna faza błąd - Megane 3 2.0 tce


Tomash11

Rekomendowane odpowiedzi

Ato to megane 3 2.0 tce. Problem wystepuje zarowno na lpg i noPb. Podczes przyspieszania szarpie, tzn efek taki jakbym ujmowal gazu. Ponizej blad. Czy do wymiany jest zawor sterujacy zmianna faza czy kzfr?

Screenshot_20220710-185723_PyClip.jpg

:lapka:

 

REGULAMIN Forum się kłania  pkt 5.6 :!:- Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tomash11 napisał:

Podczes przyspieszania szarpie, tzn efek taki jakbym ujmowal gazu.

Błąd DF363

Czy do wymiany jest zawor sterujacy zmianna faza czy kzfr?

Zalecana wymiana zespołu; kzfr + elektrozawor    -  przy drugiej wymianie rozrządu,

 Do kontroli;

   - stan oleju pod max,

   - stosować markowe oleje,

   - czy nie ma syfu w elektrozaworze, popychaczach hydraulicznych?

   - czy nie ma oleju we wtyczce elektrozaworu?

   - działanie kzfr w dużej mierze zależy od jakości oleju i jego ciśnienia;

        - stosować oleje markowe, czyli ; 

              -  Ravenol, Neste, Amsoil, Millers, Valvoline o lepkości ;  5W40;  5W50; 0W40 ,

   - sprawdzić ustawienie rozrządu;

        - częste są przypadki przestawienia paska o 1 ząbek,

 - przeczyścić czoła i styki ;

      -czujnika położenia wału i wałka,

     - elektrozaworu, 

     - ecu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za liste. Sprawdzilem olej, ok. Jezdze na "zalecanym" elfie. Elektrozawor wsadzilem do ropy, podawalem napiecie zeby wylecial syf. Niestety bylo czysto. Swoja droga trzeba sie zebrac i zrobic jakis generator na arduino. Myjka plus generator i bedzie zabawa ?

Wtyczki przelane kontaktem.

Pozostaje kzfr. Dzis mialem dodatkowy blad. 

 

Screenshot_20220712-003153_PyClip.jpg

 

:lapka:

 

REGULAMIN Forum się kłania  pkt 5.6 :!:- Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On działa, ale mocno przepuszcza olej podawany z pompy smarującej, czyli jest niedomknięty. Nadmiernie przesuwa zapłon i dlatego szarpie przy przyspieszaniu. Po rozgrzaniu wolne obroty silnika masz podwyższone, o czym nie wspominasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie ogarnięte. Wypadały zapłony przez świece. Miałem NGK irydowe i dla mnie zaskakujące jest to że po 50 tys. km przerwa między elektrodami był ok 1 mm !! Zmniejszyłem na 0.7 i szarpanie się skończyło. Teraz zamówiłem denso. Ciekawe ile te wytrzymają.

Szczerze to nie zauważyłem żebym miał podwyższone wolne obroty, ale sprawdzę to. Jedyne o czym nie powiedziałem, to że auto jest po programie. Zapewne tuner kręcił przy zapłonie ?

@jabrze czyli jak dobrze rozumiem winny jest elektrozawór. Wytarł się i już się nie domyka. Części o takim samym nr nie znalazłem. .Czy one są w miarę uniwersalne?? Czy taki będzie ok?? https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-zmiennych-faz-renault-1-6-16v-orygina-11533606968

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem wolne obroty. Po nagrzaniu bez klimy ok 750, z klima pod 800. Po kilku kilometrach wypadania zaplonow praktycznie nie ma. Czy ilosc "stukow" mozna gdzies wyzerowac?? Czy to jest normalna ilosc na 250 tys??

Screenshot_20220714-110043_PyClip.jpg

Screenshot_20220714-110139_PyClip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2022 o 15:50, jabrze napisał:

On działa, ale mocno przepuszcza olej podawany z pompy smarującej, czyli jest niedomknięty. Nadmiernie przesuwa zapłon i dlatego szarpie przy przyspieszaniu. Po rozgrzaniu wolne obroty silnika masz podwyższone, o czym nie wspominasz.

Z pomiarów wynika,że od strony zespołu zmiennych faz jest prawidłowo, jak również obroty są prawidłowe. Wyprowadź te świece, wykasuj błąd przesuwnika i obserwuj, czy nie wróci. Praktycznie nie ma się do czego przyczepić.

Nigdy nie próbowałem kasować ilości stuków - być może można - nie wiem.

Jeśli uda Ci się obniżyć średni sygnał spalania stukowego do 16 to będzie olbrzymi sukces, ale tu może być wpływ mapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

15 godzin temu, szwagier24a napisał:

Denso wytrzymają też około 45 tyś.

Moje Denso po około 20k telepały silnikiem. Kilka dni temu włożyłem nkg z japońskiej fabryki. Podobno te z francuskiej zepsuły jakość.

 

10 godzin temu, Tomash11 napisał:

Czy to jest normalna ilosc na 250 tys??

Dla porównania masz mój zrzut przy około 215k.

 

 

 

Screenshot_2022-07-13-13-44-08-458_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2022-07-13-12-56-40-489_org.pyrenteam.pyclip.jpg

9 godzin temu, jabrze napisał:

Jeśli uda Ci się obniżyć średni sygnał spalania stukowego do 16 to będzie olbrzymi sukces, ale tu może być wpływ mapy.

Jak to się robi?

Edytowane przez CzechuXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/

13 godzin temu, Tomash11 napisał:

Czy ilosc "stukow" mozna gdzies wyzerowac?? Czy to jest normalna ilosc na 250 tys??

Ilość stuków jest informacją o prawidłowym strojeniu silnika z instalacją z lpg;

   - ilość spalań stukowych na odcinku 1000 km dla 4 cylindrów strojonych za pomocą afr, powinna być w granicach; 25 do 30,

   - silniki strojone za pomocą sondy szerokopasmowej - nie maja problemu ze stukami,

   - temperatura przełączania na lpg to; 35 C do 40 C,

   - instalacja zamontowana u kumatego gazownika a nie u pociotka " królika" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Zmienna faza błąd - Megane 3 2.0 tce

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!