Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskaźnik ciśnienia opon


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, LTar napisał:

Dodatkowo czujnik jest wygodny bo zawsze wiesz jakie masz ciśnienie,

Do czasu aż padną bateria a potem to albo dłubanina albo wymiana na nowy z przyuczeniem. 

Tak czy owak zabawa i koszta :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PrezesJakie koszta, o czym Ty mówisz? 

Mam 3 auto z czujnikami i nigdzie nie wymieniałem żadnego. Idąc tą drogą nie warto w aucie nic używać bo się zepsuje, zużyje i to są koszta... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również potwierdzam że nie ma w wersja poliftowych fizycznych czujników cisnienia - aczkolwiek w oprogramowaniu jest możliwośc aktywowania pełnego TPMS - również przyzwyczaiłem sie żę widziałem co i jak na którym kole się działo .... Podswitelenia ambientowego z tytłu również nie mam - niedlugo bede się brał za audio w tylnych drzwiach to sprawdze czy jest instalacja aby dolozyc samemu :-)

Jeśli chodzi o zubożenie to brakuje mi jeszcze ozdobnych metalowych wstawek przy głośnikach przednich drzwi i maty filcowej do wneki koła zapasowego. Dodam tylko że wszystkie te 4 rzeczy miałem w swojej poprzedniem MIV z 2019 r. (również intens) ... Myśle że to po częsci oszczedności (TPMS) oraz brak części zamiennych na rynku w pozostałych przypadkach

Edytowane przez athlon64x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, LTar napisał:

Jakie koszta, o czym Ty mówisz? 

To, że ty nie wymieniałeś to nie znaczy, że nikt tego nie robił. 

Piszę o kosztach zakupu nowego czujnika. 

Nie zawsze uda się go "wydłubać" by wymienić bateryjkę na nową - niestety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co chcesz udowodnić, że 100 zł to nie są koszta ? 

Obecnie to nieduża kwota ale zawsze to jakiś koszt :)  

Do tego wymiana czujnika, wyważenie koła i czasem przyuczenie i robi się już większa sumka. 

Nie każdy ma maszynę do wyważania kół czy też clipa czy inne oprogramowanie, by samemu przyuczyć. 

Weźmij to pod uwagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Opla Mokke, 2 komplety kół z czujnikami przez 4 lata i nic się nie działo. Później miałem renówke prawie 4 lata i nic się nie działo. Teraz mam 6 letniego chryslera z czujnikami i nic się nie dzieje. Mój brat miał megankę i przez 4 lata nic się nie działo, sąsiad ma meganke od 3 lat i nic się nie dzieje, drugi ma i nic się nie dzieje. Kolega ma Kadjara i jeden czujnik zepsuł mu wulkanizator... wymienił za 100 zł. Takie ryzyko jestem gotów ponieść. 

To jest taki drobiazg i tak małe ryzyko, że ta wygoda i bezpieczeństwo posiadania czujników, że nie wiem nad czym się tu zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dalej nie rozumiem po co ta napinka na czujniki. System sprawdzania po ABS jest równie skuteczny co czujniki, jedynie brak kontroli ciśnienia, ale to jest kompletnie bezużyteczne w normalnym korzystaniu z samochodu.

 

Dla potwierdzenia - polifty nie mają czujników i ja - w sumie jak i większość, łącznie z wulkanizatorami, uważam to za zło. Dlaczego? Wszyscy wiedzą. Wydaje mi się, że temat został wyczerpany.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam temat i mnie śmiech ogarnia - ludzie wy macie jakieś nasrane w głowach - lepszy pośredni system TPMS od bezpośredniego - czy wy czytacie co piszecie.

 

Mam 300C z 2006 (czujniki w kołach z tego samego roku) i wszystkie pokazują co potrzeba - mają16 lat i działają. Wcześniej miałem LII PhII GT z 2006 (kupiłem w 2013, sprzedałem w 2017) i też czujniki działały bez problemu cały czas.

@Prezes a wiesz o tym że obecnie to już chyba wszystkie firmy mają czujniki co się same przyuczają - tak mam w MB, tak było w Megance IV, tak mają znajomi w Oplu, Kia, Hyundaiu, Peugeocie, Toyocie, Audi, VW, Skodzie (więcej nie pamiętam) - tak że ten tego...

A wiedza o ciśnieniu w kole jest mega ważna - masz mieć 2,4 to masz mieć 2,4, a nie 2,2 (a takiej różnicy system pośredni [ABS] nie wykrywa) - a spalanie leci i ch.. oponę strzela szybciej. A jak chcecie więcej rzeczy, na które wpływa ciśnienie w ogumieniu to sobie poszukajcie info na necie albo pogadajcie z dobrym inżynierem.

 

Ja rozumiem, że chcecie sobie wmówić, że kupiliście auto bez aktywnego TPMS i tak jest najlepiej. Ale wiecie, że to tylko i wyłącznie dlatego tak jest bo producent szuka na wszelkie sposoby oszczędności i księgowy w firmie ma najwięcej do powiedzenia (a taki inżynier to ma go słuchać i nie podskakiwać). Bo trzeba na każdej sztuce zarobić ile się da, a głupiemu narodowi się wmówi, że to dla jego dobra.

Druga strona medalu - brak ambientów, czujników, mat - masa i normy Euro - mniej waży/mniej pali - a że w rzeczywistym użytkowaniu spalanie ma tyle wspólnego z katalogiem co pięść z nosem to inny temat.

Trzecia strona (czyli rant medalu) - brak podzespołów na rynku (niby epidemia SarsCov2) - bo wszystko z Chin, a tam się zamknęli na cztery spusty i brakuje elektroniki, tranzystorow, PCB, diod itp.

Edytowane przez MarcinDe
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MarcinDe napisał:

Wcześniej miałem LII PhII GT z 2006 (kupiłem w 2013, sprzedałem w 2017) i też czujniki działały bez problemu cały czas.

@Prezes

W trakcie jazdy rozwaliłem tylna oponę. Od razu oprócz alarmu zginął mi gaz. Samochód zaczął zwalniać. Zdążyłem wyhamować i nie uszkodziłem alufelgi. 

Aż trudno sobie wyobrazić jakby to wyglądało bez czujników przy prędkości ok 150 km/h. Nie wiem jak w Megane, ale w Lagunach to skutecznie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lagunie na całe szczęście nigdy nie miałem sytuacji, która by wywołała maksymalny alarm w systemie - czasami świecił po oczach, ale to był brak 0,3-0,4 bara.

Zdarzało się, że potrafił mi walić, że nie widzi jednego czujnika (całkowity brak ciśnienia) - ale to okazało się przy okazji rozbiórki koła, że były w oponie jakieś takie latające paprochy (pewnie błąd poprzedniego wulkanizatora) i one potrafiły tak skutecznie zatkać dziurkę w czujniku, że ten głupiał.

Rozwiązywałem to w bardzo prosty sposób - jechałem na stację, pompowałem koło do 3,5-4,5 bara i przy pomocy śrubokręta/patyka itp. zwalniałem na maxa zaworek - po taki zabiegu był zawsze spokój na dłuższy okres. Po wizycie u kumpla wulkanizatora i rozbiórce kół problem zniknął (po prostu wyczyściliśmy oponę z farfocli).

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MarcinDe to powiadasz że grupa VAG ma czujniki w kołach ? ? 

No ciekawe rzeczy piszesz. Bo moje 2 nowe Audi mają system na ABSie, Passaty też tak miały i skody… a trochę tego nowego zjeździłem. 

System działa bdb. Wykrywa różnice 0,2bar. 
Do S3 chciałem zamówić aktywny jako że autem mam zamiar pojechać w tym roku na Nurburgring, ale nie jest dostępny w konfiguratorze. Można zamówić tylko do serii RS - co rozumiem ? bo tam to się przydaje - ale w cywilnej furze…. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to @Sarna1 nie wiem co kumpel miał za konfigurację - ale w Octavi z 2018 (z tego co kojarzę 1,2) miał czujniki w kołach aktywne.

Wiem bo je rozebrane na własne oczy widziałem u kumpla na wulkanizacji (jak w tamtym roku nowe opony zakładał) - też byłem zdziwiony. 

Bo właśnie w Audi u drugiego kumpla był ten przez ABS, ale za to jeszcze inny w A6 (2019) miał aktywny na 100% (bo mu ciśnienie na desce pokazywał).

Tak że jak wyłożyłeś na tacę to mogłeś mieć.

A że od 2 lat nie można to już pisałem - pokłosie "pandemii", a teraz jeszcze wojny.

Kumpel w tym roku w lutym odbierał Caddy - brak radia (bo nie ma i jak się pojawi to mu wmontują), a najlepsze było to że przez 2 m-ce nie miał fotela pasażera (bo tez nie było i czekał aż się wyprodukuje).

Ja siedzę w IT - to też połowy rzeczy nie ma, niedostępne, będzie tylko nie wiadomo kiedy, nie będzie wcale itp. itd.

Szlag człowiek trafia.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!