Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Decanab0l

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie taki paradoks,że przed wymianą nie słyszałem(gdzie zapychalo DPF) a po wymianie słyszę i nie zapycha . Narazie jeżdżę , obserwuje stan oleju itp. Nie ukrywam że trochę mnie to irytuje że już znowu coś nie tak.

Za regenerowalem dałem 900zl a nowa na Allegro 1500 ,bym wiedział wcześniej kupiłbym nową a że lubię mieć wszystko dobrze prawdopodobnie tak zrobię 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za regenerację płaciłem 500. Ale to było przed inflacja. A co do całej odmy to dasz sobie obciąć rękę że sprężyna przy gumie  nie straciła swoich właściwości? :). Pomiar ciśnienia w skrzyni korbowej powie prawdę;)

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz nie mama pewności ale w sumie mogę przełożyć membranę i sprężynę z Megane będzie szybciej bo nie mam czy zmierzyć ciśnienia i zobaczę czy problem się przeniesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Decanab0l napisał:

U mnie taki paradoks, że przed wymianą nie słyszałem (gdzie zapychalo DPF) a  po wymianie słyszę i nie zapycha .

Na razie jeżdżę , obserwuje stan oleju itp. Nie ukrywam że trochę mnie to irytuje, że już znowu coś nie tak.

1/ Auto masz od nowości?

2/ Przed wymianą miałeś turbinę " padake",

     - obecnie masz 100 % sprawną, więc nie dziw się, że ją słychać,

     - gdzie robiona regeneracja?

3/ Niesprawny zawór odmy olejowy jest częstą przyczyna awarii turbiny;

     - turbo wysysa olej z misy olejowej i puszcza dalej, przez egr - mieszając się tam z gorącymi spalinami,

        które docierają do przepływomierza, turbiny, komory silnika, katalizatora, fap-a,

4/ Po naprawie turbiny należy dokładnie ;

   a/ pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku i ewentualnie zbadać ;

       - stan panewek wału,

      - pompy ciśnienia oleju, ( najlepiej wymiana na nowe ),

   b/ sprawdzić stan magistrali olejowej turbiny ( czy jest czysta, nie pozapychana grudkami spalonego oleju, kompletna, 

        nie uszkodzona, sucha)  a  najlepiej wymienić ją na nową,

   c/ membrana odmy musi być ;

       - cała, nie popękana,

      - nie może być wiotka i zniekształcona,

      - wymiana tylko na oryginał 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem jej pierwszym właścicielem,a gdzie była regenerowana dziś się dowiem .Moja turbine oddałem jako fant a dostałem inna już zregenerowana. Odma była  sprawdzana przed wymianą i zawory też. No chyba że coś miało się stać po założeniu zregenerowanej.

DPF się nie zapycha ,sprawdzane od początku nowej turbiny ,ostatnio patrzyliśmy pod kompem w sobotę.

Słychać dalikatny poświst turbo . Na biegu jałowym nic , bardziej podczas jazdy. Podczas zamkniętych szyb trzeba się wsłuchać,ale gdy szyby są na dole ,samo wpada w ucho. 

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Decanab0l napisał:

Jestem jej pierwszym właścicielem,

Przebieg jest więc realny;

  - turbina powinna wytrzymać bez remontu ok; 250-300 kkm,

        - prawdopodobnie eksploatowana na krótkich dystansach, po mieście,

  - używać markowy olej,

  - dokonać pomiaru ciśnienia oleju,

  - co jakiś czas dawać po garach > 3000 obr/min, celem przedmuchania katalizatora oraz fap-a,

1 godzinę temu, Decanab0l napisał:

DPF się nie zapycha ,sprawdzane od początku nowej turbiny ,

  - co ile wypala się dpf?

  - dokonać analizy parametrów turbiny i fap-a

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto głównie 80/20 trasa 

Ostatnio czyt w sobotę miał nieudana próbę wypalania ale akurat w tym momencie jechałem na krótkim odcinku (50km), za to w piątek trasę 800km (autostradą) w ogóle nie wypalal. Tak jak wspomniałem w sobotę było sprawdzane ciśnienie oleju na jałowym ,jazdy wszystko było w normach . Dziś jadę do tego mechanika ,który rozwiązał ten problem . Wiadomo on z tą turbiną nie ma nic wspólnego ze gwiżdże ale niech przynajmniej sprawdzi te parametry o których mowisz.

Prawdopodobnie zmienię turbine na nową 

 

 

 

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Decanab0l napisał:

Prawdopodobnie zmienię turbine na nową 

Jeżeli wykonana regeneracja przez fachowy zakład - to wszystko jest OK;

 Dlatego należy pomierzyć dla Twojego dobra;

    - ciśnienie oleju w układzie na gorącym silniku,

    - ciśnienie spalin przed turbiną i za fap-em tzw; różnicę ciśnień,

    - temperaturę spalin przed turbiną i przed fap-em,

    - ilość sadzy w fap-e

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2022 o 08:58, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Turbina jest regenerowana przez polecany warsztat i wszyscy tam podobno regenerują . Już słyszałem kilka opinii

Tylko mówię ja kupiłem już po regeneracji a moja oddałem jako fant. 

Skoro gwizda , to coś z nią jest chyba nie tak. Sprawdzimy te parametry o których mowisz ,jeśli te będą ok ,to co lekceważyć te gwizdy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Decanab0l napisał:

ja kupiłem już po regeneracji a moja oddałem jako fant. 

Rozumie - tak obecnie to wygląda;

  - można zdecydować się na regenerację własnej turbinki - ale wówczas trzeba czekać,

  - istotne aby polecany zakład miał fachowe instrumenty naprawcze,

3 godziny temu, Decanab0l napisał:

Słychać dalikatny poświst turbo . Na biegu jałowym nic , bardziej podczas jazdy.

Podczas zamkniętych szyb trzeba się wsłuchać, ale gdy szyby są na dole ,samo wpada w ucho. 

Masz nową 100 % turbinkę;

  - jest dużo mocniejsza od poprzedniej,

  - zastanów się dlaczego tak szybko padła???

42 minuty temu, Decanab0l napisał:

w sobotę było sprawdzane ciśnienie oleju na jałowym ,jazdy wszystko było w normach .

Proszę o dane tego ciśnienia ;

  - na rozgrzanym silniku ok;90 C,

  - bieg jałowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj krótki filmik z parametrami. Niestety trochę brak czasu.

Ogólnie auto sprawuje się dobrze . czasem odpala po nocy jakby na trzech garach i tak  faluje silnikiem ale obrotomierz stoi w miejscu . Wszystko uspokaja się po 10,15sec SEC i dalej ładnie pracuje. Mam nowe świece ,więc to odpada. Dodam że nie zawsze tak się dzieje. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!