Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Decanab0l

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego mechanik chce zajrzeć do cylindrów,po wcześniejszym sprawdzeniu dosłownie wszystkiego.

Jak wspomniałem miałem błąd wtrysku na 4 cylindrze który od roku pojawiał się i znikał aż do czerwca. Wybrałem się w trasę około 1000km i po 300km znów błąd wtrysku (nr4) usunąłem błąd ,przejechałem 80km znów błąd wtrysku,znów usunąłem i od tego momentu błąd wyskakiwał już co 10 min(potem już nawet co kilka min) ,który nadal usuwałem jeszcze pare jak nie naście razy (przejechalem może +-60km na ciągłe pojawiającym się komunikacie) a na koniec już w ogóle nie dał się usunąć i jechalem w trybie awaryjnym kolejne 20km aż do parkingu.  ,autem już trzepało na jałowym i jak (chyba?!) widać załatwiłem to sobie na własne życzenie ,jeśli jego sugestia jest prawdziwa. Nie jest tak że auto kiedy jest w trybie awaryjnym odłącza wtrysk właśnie żeby nic nie uszkodzic?Czy po moich ekstremalnych wyczynach możliwe że do tego doszło... Łącząc te wszystkie fakty, dotychczasowych napraw i sprawdzan miało to by chyba sens ?Z drugiej strony mator ładnie cyka i chyba dawałby dodatkowo jakieś inne oznaki niż dymienie?Powinien raczej nie trzymać kompresji ,czy się mylę . Ewentualnie póki co traci jej bardzo mało... Po tym wszystkim wstawiłem auto na warsztat w którym wymieniono wtryski a potem zaczęły się przygody z DPF.. trochę zaczyna mi się to układać w całość a wy jak myślicie? Czy już rozwialem wszystkie wątpliwości z powietrzem ,EGR ,turbo itp...biorac pod uwagę to co właśnie napisalem. Auto dopiero za parę dni na warsztat jeśli się zdecyduje a w planach sprawdzenie tych cylindrów i tłoków , coś jeszcze wspominał o korbowodach jeśli miałbym pecha że problem leży głębiej 

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dawałem głowice do planowania z mojego peugota to leżała u gościa co się zajmuje głowicami głowica z 1.5dci i powiedział wtedy że zawsze są strasznie zanagarowane. Jeżeli wtrysk niedomagał wcześniej. A wiem z swojego doświadczenia że ten silnik potrafi chodzić kulawo a nie mieć błędów od wtrysku. To czysto hipotetycznie może mieć zanagarowany jeden kanał przez to jeden cylinder będzie dostawał mniej powietrza a w związku z tym z niego będzie czarny dym. Ale to tylko głośna myśl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zdejmowałem głowicą w Megane II i kanał wlotu powietrza był tak zabity nagarem, że prześwit dla powietrza miał niewiele więcej średnicy niż 20 groszy. Wtedy nie było jeszcze DPFu  a maganka tylko więcej paliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie że nie mierzymy ile powietrza zasysa cylinder. Wiemy ile zaciągają wszystkie cylindry naraz bo o tym mówi przepływomierz. W idealnym przypadku to by byla masa powietrza/4. O ile układ jest szczelny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja w tym wszystkim nie rozumie jednej rzeczy. Mamy przepływomierz który mówi ile powietrza weszło i mamy czujnik cisnienia. Jak turbo nie pcha to jedna i druga wartość jest mniejsza od zadanej i dawka powinna zostać obcięta. Więc dlaczego dym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Decanab0l napisał:

witam po długiej przerwie,dla zainteresowanych tematem głowica nie była ściągana a winna wszystkiemu była turbina, 

 

szczerze mówiąc to jakaś bzdura chyba że silnik siorbał olej przez turbo.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie . Ogólnie turbo miało moc , ciśnienie też w porządku,ale te ilości oleju które przepuszczała wystarczały żeby zapychać DPF. Obecnie zrobione 4 tys po tym wszystkim i jest ok. Jest trochę roboty żeby wyciągnąć turbo .trzeba trochę porozbierac i zdjąć sanki żeby się tam dostac. Generalnie czuć większą moc i auto lepiej ciągnie . Po zamontowaniu odrazu zauwazalne

 

IMG_20221022_202913.jpg

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!