Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w naprawie usterek (czujniki parkowania tył, układ klimatyzacji)


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka,
Pacjent to Renault Megane III 2.0 GT w wersji Grandtour. Potrzebuje pomocy w usunięciu ww. usterek.

W aucie zeszłego roku była wymieniana chłodnica, ale ponoć bez uzupełniania czynnika. Dziwna praktyka, ale cóż. Dziś robiłem serwis klimatyzacji, układ był całkowicie pusty. Mimo napełnienia go sprężarka nie chce startować. Po podłączeniu diagnostyki okazało się, że jednak sprężarka jest aktywna, zaś nie włączają się wentylatory.

Po włączeniu klimy słychać charakterystyczne cyknięcie, ale nic poza tym się nie dzieje, W dodatku jeden przewód jest delikatnie uszkodzony i ściśnięty opaską. Istnieje możliwości ręcznego uruchomienia sprężarki, w celu weryfikacji czy jest sprawna? Odnośnie klimatyzacji, widzę iż jest wiele bezpieczników odpowiadających za ten układ. Jeden jest połączony ze spryskiwaczami xenon, które powinny uruchamiać się wraz z przednią wycieraczką. Jednak u mnie to nie działa i szukam jakiegoś powiązania z układem klimatyzacji.

 

Spoiler

Screenshot_2022-08-15-18-43-30-147_org.pyrenteam.pyclip.jpg

 

Screenshot_2022-08-15-18-44-01-053_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2022-08-15-18-44-24-164_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2022-08-15-18-44-40-555_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2022-08-15-18-44-33-507_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2022-08-15-18-46-59-213_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2022-08-15-18-51-11-726_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2022-08-15-18-51-38-127_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2022-08-15-18-52-47-494_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2022-08-15-18-53-00-253_org.pyrenteam.pyclip.jpg

 

Drugi problem to niedziałające tylne czujniki parkowania, na komputerze nie pojawia się żaden błąd. Te przednie działają. Dziwne, bo przy ręcznym wyłączeniu systemu parktronic, wg komputera pokładowego nic się nie zmienia i nadal są te ptaszki, co oznacza iż są właczone.

Studiując forum zauważył3m, iż najczęstszym powodem jest usterka czujnika biegu wstecznego. Ponoć przy wrzucenie biegu wstecznego powinna się uruchomić tylna wycieraczka, u mnie  jednak nic takiego nie ma miejscu.

Być może problem powiązany jest z hakiem, a ściślej mówiąc z jego instalacją?

Widziałem, iż kilka osób miało podobny problem, tyle ze u mnie komputer nie wykrywa podłączonej przyczepki.

Spoiler

IMG_20220815_190947.jpg

IMG_20220815_191002.jpg

IMG_20220815_191009.jpg

IMG_20220815_191143.jpg

IMG_20220815_191312.jpg

 

IMG_20220815_191036.jpg

IMG_20220815_191047.jpg

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danioRM napisał:

Ponoć przy wrzucenie biegu wstecznego powinna się uruchomić tylna wycieraczka, u mnie  jednak nic takiego nie ma miejscu.

Tak było w M II gdy przełącznik wycieraczek był na pozycji 1. W M III jest trochę inaczej, by tylna wycieraczka włączyła się po załączeniu biegu wstecznego przełącznik wycieraczek podobnie musi być na pozycji 1 oraz czujnik deszczu musi wykrywać jednocześnie mokrą szybę. 

Działanie włącznika biegu wstecznego łatwiej sprawdzić poprzez obserwację załączonego światła cofania.

Włączenie biegu wstecznego powinno być sygnalizowane dźwiękiem parktronika. W liczniku powinieneś mieć też opcję wyłączania/załączania tylnych czujników parkowania. 

Jaki rocznik samochodu? Masz R-link?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa Światła cofania działają, a wiec ten trop odpada.

Tak,, wg licznika czujniki są włączone przód/tył, ale co dziwne po przełączeniu tym przyciskiem od wyłączenia na komputerze nic się nie zmienia.

Dodam już temat z naprawą autka, tam są ss z PyClip, może to coś więcej powie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda z ta wycieraczka. Można to wyłączyć wchodząc w ustawienia za pomocą przycisków na dźwigni od wycieraczek. Sam to kiedyś wyłączałem. Tam też jest opcja włączenia i wyłączenia czujników parkowania. Sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa

@Quentin88

Serwis zweryfikował, iż czujniki działają, wartości się zmieniają, lecz problem jest z samym buzzerem.

Mogę prosić o weryfikację gdzie on się znajduje? Ok, już widzę, oznaczone jako 2 i 3 na schemacie.

image.thumb.png.3068d91185a0e60245dc175df3e551ba.png

Jeśli chodzi o kompresor, to serwis twierdzi, iż uszkodzona jest jego sprzęgiełko. Na 100% nie występuje ono oddzielnie?

Za samą wymianę sprężarki chcą ok 1000zł. Uważacie, że to przesada?

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CzechuXX Ok, ale to gdzieś po znajomości? Obecny serwis krzyknął 1000zł za sam demontaż sprężarki.

Wymieniałeś u siebie od razu chłodnicę, zawór rozprężny, płukałeś układ czy sama wymiana kompresora? Da się jakoś spuścić czynnik, aby ponownie nie robić serwisu?

Kurcze, u mnie podobno samo sprzęgiełko jest uszkodzone, w tym modelu nie występuje ono oddzielnie?

Wycena części z ASO:

Do tylnych czujników czujników parkowania jest tylko jeden głośnik? Trudny jest dostęp do niego czy bez większego problemu go można samemu wymienić?

Indeks części Nazwa (opis) Ilość szt Cena jednostkowa netto Rabat % Rabat kwotowo Cena jednostkowa netto po rabacie Wartość netto VAT Wartość brutto Czas dostępności
8200956574 KOMPRESOR 1 3852,33 30% 1155,70 2696,63 2696,63 23 3316,86 9
7711497391 KOMPRESOR KLIM.W. 1 2363,30 30% 708,99 1654,31 1654,31 23 2034,80 12
921100001R SKRAPLACZ 1 1719,97 30% 515,99 1203,98 1203,98 23 1480,89 3
7701209875 REGULATOR 1 714,00 15% 107,10 606,90 606,90 23 746,49 12
8200259144 GLOSNIK RADARU CO 1 179,07 15% 26,86 152,21 152,21 23 187,22 3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, danioRM napisał:

Kurcze, u mnie podobno samo sprzęgiełko jest uszkodzone, w tym modelu nie występuje ono oddzielnie?

Prawdopodobnie masz sztywne sprzęgło które się zerwało bo sprężarka jest zatarta. Samo sprzęgło kosztuje niewiele. Szukaj " 6 SEL14C". 

Godzinę temu, danioRM napisał:

Do tylnych czujników czujników parkowania jest tylko jeden głośnik?

Jest jeden głośnik, jak otworzysz bagażnik to po lewej stronie pod wykładziną boczka.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

y

@aniewaOk, a da się jakoś zdiagnozować czy uszkodzone jest same sprzęgiełko klimatyzacji? Poprzedni właściciel rok temu wymieniał chodnice, ale ponoć nie nabijali mu czynnika, więc może cały układ dostał w kość, jak nie było smarowania.

Wg AD czujnik (pozycja nr 3 na schemacie) jest umiejscowiony w skraplaczu, da się przy tej wymianie ściągnąć ten czynnik? Ponadto u mnie jest delikatne uszkodzone przewodu klimatyzacji, jego "oring" jest pęknięty. Kwalifikuje się do naprawy czy wymiany? W wolnym czasie postaram się wrzucić filmik.

Filmik
Sposób z tej naprawy Dudy nie zadziała, kompresor wygląda podobnie.

`https://www.youtube.com/watch?v=r08LNJ38FTE

 image.thumb.png.b6c0c95d3296273ccb143986b0489e83.png

IMG_20220819_220212.jpg

Edytowane przez danioRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, danioRM napisał:

Ok, ale to gdzieś po znajomości

Nie. Normalnie w warsztacie.

7 godzin temu, danioRM napisał:

Wymieniałeś u siebie od razu chłodnicę, zawór rozprężny, płukałeś układ czy sama wymiana kompresora?

Generalnie sama wymiana kompresora. Tydzień wcześniej byłem na serwisie klimy za około 100zł. To nie pomogło ale drugi raz nie liczył. 

7 godzin temu, danioRM napisał:

Da się jakoś spuścić czynnik, aby ponownie nie robić serwisu?

Do butelki musisz łapać.

A tak poważnie to na serwisie się go odsysa. Potem ładuje z powrotem plus uzupełnia. Sam nie ogarniesz. Ewentualnie wypuścić w powietrze i nabić tym zestawem do samodzielnego uzupełniania.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, danioRM napisał:

Ok, a da się jakoś zdiagnozować czy uszkodzone jest same sprzęgiełko klimatyzacji

Musisz najpierw określić czy masz sztywne sprzęgło czy elektromagnetyczne. Poznasz po ilości przewodów dochodzących do sprężarki. Jeżeli są dwie osobne wiązki to masz elektromagnetyczne i zawór sterujący wydajnością. Przy zerwanym sztywnym sprzęgle po zdjęciu paska akcesoriów koło sprężarki będzie obracało się bez oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 20.08.2022 o 13:05, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

@aniewa

@CzechuXXZdjęcia kompresora w załączniku. Serwis ponoć może go zregenerować za 600-900zł. Uszkodzona jest tarcza dociskowa, do niego da się dokupić samo sprzęgiełko? Nigdzie nie mogę go namierzyć.

 

Przy wymianie kompresora, zastanawiam się czy nie lepiej kupić nowy. Z kolei do utrzymania gwarancji trzeba wymienić skraplacz, zawór rozprężny, płukać układ, razem z 1,2-1,5k zł.

Poza tym w układzie była spora nieszczelność, której nie wykryła maszyna podczas serwisu klimatyzacji. Przez uciekło ponad 200g czynnika. Jeśli chodzi o czujniki to te tylne nie działały dlatego, że 2 przednie wskazywały źle wartości. Dziwne, ale taka jest diagnoza serwisu. Kupiłem zamienniki Topran, OE 500-600zł/szt.

IMG_20220902_141733.jpg

IMG_20220902_141735.jpg

IMG_20220902_141737.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka ze sztywnym sprzęgłem i zaworem regulującym wydajność. 

Samo sprzęgło można dokupić. Przykładowa aukcja https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-kpl-6sel14c-6453yq-6453wh-8200939386-8841717027

Jeżeli jest zatarta to chyba lepiej kupić nową niż regenerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!