Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu, częste ciężkie rozruchy


Jaro88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od jakiegoś czasu mam problem z długo odpalający silnikiem (co mniej więcej 3 odpalenie) bardzo irytujące ale przedewszystkim na biegu jałowym ma bardO nierówna pracę. Podłączyłem się do obd i załączam zdjęcia błędów. 

Od wystąpienia tych usterek wymieniłem rozrzad z KZFR olej świece sprawdziłem aku.. do tego zastanawia mnie prąd ładowania 13.3-13,55V ale nawet pod obciążeniem nie mieści się w tych wartościach.

Pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi. 

Teraz jadę wyczyscic przepustnice.

Chciałem wymienic filtr paliwa ale okazało się że podobno go niema w tym aucie. 

20221005_092849.jpg

20221005_092752.jpg

20221005_092511.jpg

20221005_092909.jpg

Edytowane przez Jaro88
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że świece powiedziały Pa Pa - oby nie z cewkami. Najprawdopodobniej dołącza do nich pompa paliwa.

Ta temperatura płynu 60 stopni C to podczas pracy silnika po uruchomieniu czy silnik rozgrzany??

Pokaż nam jeszcze: wyprzedzenie zapłonu, ciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach, silnik rozgrzany.

Zalecam nie jeździć autem dopóki nie wyeliminujesz problemu z wypadającymi zapłonami, pomimo tego,  że koła się kręcą - bo w końcu katalizator powie Pa Pa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam nie cały rok.. miałem takie objawy od początku.. dlatego serwis zrobiłem tzn KZFR rozrzad olej świece.. wszytko na start żeby było pewne bo nie wiedziałem jak było wcześniej.. do tego nawet zamontowałem ori katalizator (nie mało kasy) ale to inna historia.. jak długo kręci wystarczy dodać gazu i odpalą.. ale na "luzie" praca tego silnika to tragedia.. I błędy w/w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie zasilania kalkulatora to nie jest napięcie ładowania akumulatora. Ono w określonych warunkach może schodzić do 13,1V (np obr 650).

Masz pyclipa więc możesz poanalizowac pracę silnika. W pierwszej kolejności wymiana świec, żeby chronić katalizator.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Jaro88 napisał:

Auto mam nie cały rok.. miałem takie objawy od początku.. dlatego serwis zrobiłem tzn KZFR

Nie potrafisz odpowiedzieć na trzy proste pytania???

   - a chcesz aby było OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Sorry.. zajęty byłem tym problemem i innymi między czasie :D

auto mam od marca

KFZR zmieniane wraz z rozrzadem (nie robiłem tego sam- zlecone mechanikowi) nie wiem o elektrozaworze szczerze mówiąc jak to się nie wymienia z KZFR to pewnie nie.. 

I tu mam następna wątpliwosc do sprawdzenia za co dziękuję 

Auto w większości miasto.. 90% żona do pracy i zakupy krótkie dystanse.. ostatnio przegoniłem je s3 ale tylko jakieś 150km..

 

byłem dzisiaj u znajomego mechanika i mam pytania:

Napięcie ładowania 13.3- do 13.6 wymieniony aku na mocny i duży..  miałem 45 ah jakiegoś rocketa teraz siedzi dla testów 74ah boscha chyba 680a.. jednak napięcie ładowania nadal nie zmieniło się..

czy temperatura na czujniku powietrza zasysającego powinna wynosić 43 stopnie przy 18 na dworze?

Mam plan wyczyścić przepustnice (nie zrobiłem tego żeby przyjsc do mechanika ze wszystkimi objawami i nie popsuc niczego) 

w dalszych planach mam zamiar wymienic regulator napiecia bo wydaje mi się że to lipa z tym ładowaniem i może z tego tworzą się problemy.. nie jest zbyt drogi i podejście jest w miarę bez demotar altka 

następnym podejrzanym jest czujnik położenia walu mogący dać takie objawy..  

Dodam jeszcze że skasowałem błędy i jadąc do mechanika trochę rzucało silnikiem z początku..  ale 0 błędów.. po zmianie aku silnik zaczął pracować rowno że monety by nie by przewrócił.. na co na koniec jak chciałem odjechać znów odpalał jak by paliwa nie dostawał.. z 10s..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaro88 napisał:

Napięcie ładowania 13.3- do 13.6

Przy naładowanym akumulatorze tak będzie i tego nie zmienisz.

2 godziny temu, Jaro88 napisał:

czy temperatura na czujniku powietrza zasysającego powinna wynosić 43 stopnie przy 18 na dworze?

Może wynieść nawet 60 stopni i to jest normalne na rozgrzanym silniku

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym przebiegu można profilaktycznie zajrzeć do szczotek - będą na ukończeniu. Można wymienić same szczotki. Jeżeli cały regulator to tylko oryginalny.

Temperatura: jak jedziesz to będzie niższa bardziej zbliżona do zewnętrznej. Jak stoisz z włączonym silnikiem to kolektor się nagrzewa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Jaro88 napisał:

nie wiem o elektrozaworze szczerze mówiąc, jak to się nie wymienia z KZFR to pewnie nie.. 

1/ Kumaty mechanik wymieniając kzfr - wymienia też elektrozawór kzfr;

     - tylko elektrozawór Pierburg,

14 godzin temu, Jaro88 napisał:

Auto w większości miasto.. 90% żona do pracy i zakupy krótkie dystanse.

 2/ Jak najczęściej wypad za miasto, aby przedmuchać katalizator;

       - dać po garach > 3000 obr/min,

14 godzin temu, Jaro88 napisał:

czy temperatura na czujniku powietrza zasysającego powinna wynosić 43 stopnie przy 18 na dworze?

3/  Istotne, aby przed startem, po nocy  - pomierzyć temperatury;

     a/ płynu chłodzącego,

     b/ powietrza wlotowego,

     c/ temperatury zewnętrznej w lusterku,

4/ Temperatury a i b - mają wpływ na wielkość dawki paliwa i kąt wyprzedzenia zapłonu,

       - powinny być o zbliżonych wartościach,

5/ Cewki i świece - muszą być suche i czyste,

6/ Przeczyścić przepustnicę oraz zapewnić szczelność mocowania map-sensora,

7/ Po tych czynnościach - na rozgrzanym silniku ok;90 C, bieg jałowy wykonac;

     a/ pomiar wyprzedzenia zapłonu,

     b/ podciśnienie w układzie dolotowym,

     c/ pomiar napięcia sond lambda ;

           - prawdopodobnie do wymiany na oryginał; 

                - producenci  sond zalecają ich wymianę po ok;160.000 km przebiegu

W dniu 7.10.2022 o 18:35, Jaro88 napisał:

do tego nawet zamontowałem ori katalizator

8/ Krok w dobrym kierunku

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. To tak:

Podczas szukania komputerem błędów (komputer dephi) sprawdzane były sondy.. pierwsza przed kat pokazywała 100% druga za miała wartości zmienne w V.. podobno jak mówił mi znajomy co podłączał komputer to normalne i są ok. Wszystkie parametry wg niego były Ok. Była tylko jedna sprawa co mnie zastanowiła:  wzbogacenie mieszanki 50% no i wspomniana temperatura w kolektorze ssącym.

Co do pozostałych temeratur wszstko z czym udało się połączyć było ok.

Na zimnym nie mam jak pomierzyć puki co. 

Ale z ciekawostek to powiem ze na samym początku komputer nie chciał się połączyć wcale dopiero przy odpalonym silniku można było się komunikować. Tak samo jak ja się podłączałem sam zapłon nie wystarczył. A przy odpalonym silniku nie można zrobić paru rzeczy. Do tego nie mogłem połączyć się żeby zaadoptować przepustnice. Jeszcze do końca nie rozgryzłem pyclipa.. do tej pory siedziałem tylko w lexi/db..

 

Delphi pokazał mi błędy których nie mogę rozszyfrować 

04200975

01051c20

01101720

 

Z racji niedzieli dzisiaj nic przy aucie nie będę robił. Nie wiem czy wspominałem ale auto ma te ciężkie rozruchy co 3-4 raz i wypadania zapłonu też nie są obecne zawsze.. ale bardzo często.. są rzadko chwile że silnik pracuje równiutko aż miło i komputer nic błędów nie widzi..

Co do pomiaru wyprzedzenia zapłonu nie pamiętam wartości ale zrobię jeszcze raz te testy. 

Kończą mi się pomysły.. ale ten elektrozawor w kzfr chodzi mi po głowie no i to co mówił mechanik o czujniku walu.. no i sama przepustnica wkoncu jutro ja robiore i wyczyszcze. 

Wiecie może czy pyclipem zrobię ew kalibracje przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon najlepiej włączać przy włożonej karcie do slotu, załączyć bieg, wcisnąć hamulec i nacisnąć start do czasu wyskoczenia komunikatu "Wyjmij kartę". Zapłon będzie włączony na stałe i nie przerwie połączenia z interfejsem.

Błędy:

0420 - usterka działania katalizatora

0105 - obwód czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym

0110 - obwód czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym

Jeżeli te błędy nie są aktywne tylko zapisane w pamięci to możesz nimi się nie zajmować. Skasuj na włączonym zapłonie i sprawdź czy nie powrócą.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź z tym zapłonem z karty!  Nie wiedziałem tego do teraz. 

Co do błędów to one właśnie mi wyskakują najczęściej od kupna auta.. jak skasuje to mijają 2-3 dni i znów się pojawiają. Błędy katalizatora pewnie przez wypadanie zapłonu.. ale z tymi czujnikami to muszę się chyba przyjrzeć.. myślicie ze to nie może być obstawiany czujnik położenia walu? Stosunkowo tania rzecz mogąca moim zdaniem robić takie zamieszanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaro88 napisał:

sprawdzane były sondy..

  - pierwsza przed kat pokazywała 100%,

  - druga za miała wartości zmienne w V..

  - podobno jak mówił mi znajomy co podłączał komputer to normalne i są ok.

To jest bełkot ;

  - proszę o konkretne dane przebiegu napięć sond,

  - zrób jak sugeruje kolega aniewa, 

  - zalecenia moje aktualne

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!